Fendt 308 Holland Farmer - zwaarwerkende rijkoppeling
Mijn 308 van 1999 zijn koppeling werkt met voorladerwerk te zwaar voor mij. Nu zit ik aan een koppelings bekrachtiging te denken. weet iemand raad?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Misschien geeft het verlengen van het pedaal ook het gewensde resultaat.
Nee, dat valt mee. Zo vanachter de keukentafel ehhhh,... beeldscherm/toetsenbord geschat kan het pedaal gerust pakweg 10 cm verlengd bij een Fendt 300-serie trekker.
Ik heb even geëxpirimenteerd.
Een stripje metaal van 25 cm op het pedaal gelegd en met kuiltape vastgeplakt aan de "steel" van het pedaal. Het voetstuk is ermee de ongeveer voornoemde 10cm langer. Trap je bij een Fendt-300-serie de koppeling 'normaal' met de tenen in, met het plaatje erover kun je je hak het werk laten doen. Dat voelde eigenlijk in 1 X goed!
P.S.: Ik herken het probleem van de topicvraagsteller enigszins.
Maar met jouw vraag loop ik sinds gisteren ook te denken voor mijn voorladertrekker
Bij de 300-serie werkt de koppeling hydraulisch. (En niet eens beroerd zwaar, maar je bedient het pedaal eigenlijk met de tenen waarbij je dus steeds spieren in het onderbeen onaangenaam moet spannen).
hierbij een goedmakertje
tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
komt van een Fendt en staat bij een Fendt dealer. dus kat in bakkie denk ik.
werkt meestal met een ketting die de koppeling aantrekker zodat je ten aller tijde met de voet bij kunt koppelen als dat nodig is
Alleen moet je dan wel oppassen dat je niet de vrije slag van het pedaal daarmee tegenhoudt. Hetzelfde dus als rijden met de voet constant op koppelingspedaal.
Als het hydraulisch werkt, net als een rem. Is er dan niet zoiets als een rembekrachtiger te gebruiken?
library.wur.nl/WebQuery/groenekennis/…
Lijkt me dat dit vaker toegepast wordt, bijvoorbeeld bij sloot maai combi's? Misschien eens informeren bij herder of hemos?
library.wur.nl/WebQuery/groenekennis/…
Lijkt me dat dit vaker toegepast wordt, bijvoorbeeld bij sloot maai combi's? Misschien eens informeren bij herder of hemos?
traktorpool.nl/details/toebehoren-trekkers/…
Hier te koop van een new holland, misschien pas te maken?
En 1tje bij abemec, waarschijnlijk van een fendt?
machinetrack.nl/agrarische-machines/…
Zo'n koppelingsbekrachtiger is er wel (Redbooster). Deze werken inderdaat op het ''vacuüm'' van het inlaatspruitstuk. Vraag is of of in een trekkerinlaatspruitstuk (wegens het ontbreken van een gasregelklep) voldoende vacuüm ontstaat om dat ding te laten werken (of juist niet te veel vacuüm bij hoog toerental zodat de bekrachtiger niet terug komt).
redbooster.com/
er staat clutch mate dat was altijd een electro hydraulische koppelings bediener. lijkt me ook dat er een cylinder in de doos ligt op de foto.
maar als je gebeld hebt en ze zeggen afstands bediening dan geloof ik dat ook.
sterk.com/nl/onze-producten/…
Ik kwam onderstaande foto nog tegen. Het is een TRIMA (zelfde als voorladerfabrikant) electrohydraulisch koppelingbekrachtingssysteem.
Klik op de foto voor uitvergroting en bijbehorende reacties: