Yanmar ym1401d - koude start / vermogen
hoi, is het normaal dat de motor luchtblaast en olie spettert aan de oliedop(onderaan)bij een koude motor.Is de motor sterkgenoeg om te ploegen? Is hij van gewicht zwaar genoeg om zwaar gereedschap achter te hangen? Waar aan kan ik zien als de motor en koppeling versleten is?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Vraag 2: Voor een kleine 1 schaar, jawel, meer, wordt krap.
Vraag 3: Wederom, wat is zwaar?
Vraag 4: Als de motor veel olie gaat gebruiken en minder trekt dan zou ik er eens naar kijken, koppeling moet je even testen door de koppeling proberen te laten slippen.
Maar, even flink warm draaien, olie verversen, een blik echte Slick 50 erin, en dan minstens een uur of anderhalf goed gebruiken.
Stevig de ploeg erin, een zware kar, of dergelijk.
Want soms zitten de olieschraapveren, na veel korte koude ritten, gewoon vastgekoekt omdat een koude motor veel kool veroorzaakt.
En die koolaanslag gaat op de plek van de koudste veren zitten, de olie schraapveer.
In zon geval krijg je hem met boven genoemde methode wel weer in een frisse conditie..
vraag 2 natuurlijk,zijn kleine ploegjes voor.
vraag 2 mijn F15D (wel 4wd) tild zonder frontgewicht 400kg en met zijn eigen gewicht
vraag 4 met de motor veel blauwe rook en caterdruk en olie verbruik.
kopling dat de kopling slipt en niet rijd