Zetor meerdere - welke ollie
ik heb pas een zetor 2011 gekocht en de lift gaat niet omhoog en ook de hef mast niet ik ben naar de ollie gaan kijken en die staat onde het minimum nu weet ik niet wat ollie ik er in mag kappen kan me er iemand mee helpen groetjes henriDe beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Let op: De aanbevolen (hoge/dikke S.A.E.) olie kan beter niet mengen met olie in andere (moderne) trekkers. Liever geen machines uitwisselen! (Of dezelfde olie voor andere trekkers ook in de Zetor doen.
kroon-oil.com/nl/producten/…
Een kenner kan het inderdaad wel zien. S.A.E.-80 oogt wat dikker vloeibaar, maar vooral de geur die deze olie heeft valt ook op.
Wat de diesel betreft: Tank ook schoongemaakt? (kraantje!).
Het is niet uigesloten dat de drab in de leidingen de verstuivers onwerkzaam heeft gemaakt. Als de verstuiverleidingen goed 'doorgestart zijn met schone diesel dan zou je de verstuivers kunnen demonteren en vervolgens 'los' aan de leidingen zetten. Dan (door)starten om de werking van de verstuivers te beoordelen.
Nu gaat er iets grandioos mis!
De verstuivers dienen uiteraard hetzelfde te zijn. Dat je na demontage in de motor (verbrandingsruimte) kan kijken, is goed.
Nu je schrijft dat het bij de andere cylinder niet kan, krijg ik de indruk dat je de verstuiver met draaiende beweging (advies SLammers!) er uit hebt willen halen. De kans is er nu dat het onderste deel is blijven zitten.
Laat er nu A.U.B. even iemand naar kijken die weet hoe een verstuiver er uit moet zien om verder schade te voorkomen.
Ik denk btw dat het een Belg is, aangezien hij het woord "proper" gebruikt, dat heb ik een Nederlander nog nooit horen zeggen. (een Fries al helemaal niet.)
Laat de motor even ronddraaien op de startmotor en het restant van de verstuiver wordt er uit gedrukt door de compressie.
PAS OP: Dit is een gevaarlijk trucje. De verstuiver kan met kracht door het dak heen gaan.
(Klik op de foto voor uitvergroting).
Er staan geen verstuivers op de webshoplijst maar vaak kan de levering wel verzorgt worden.
Hun slogan: Wie zoekt kent Tijhuis niet, Wie Tijhuis kent zoekt niet.
Kunt u iets niet vinden vraag het ons !!!
De handgashendel is tevens stopknop (= afsluiten brandstof).
Heb je bij de "startpoging" wel volgas (maximale brandstofafgift naar de verstuivers) gegeven?