International 1056 XL - hoeveel pk's maximaal?
hoeveel pk krijgt een 1056xl zonder 4WD als je hem vol opdraaid? (zie mijn profielfoto) die trekker.De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Zie het als grap, niet alles serieus nemen.
Maar ga er vanuit dat deze tussen 100/120 pk zitten.
Op internet is hierover toch best veel over te vinden, had je zelf ook kunnen doen, zie dit als opbouwende kritiek....
Jaren geleden zag ik nog wel eens zo'n trekker die 138 pk aan de aftakas had, en dat al meer dan 10000 u!
Ga je eerder naar t geluid van een 12. Wel verstandig is, om te kijken of je een turbocompatibel blok hebt.
Jij gaat door voor de koelkast
Een T-blok uit de IH-stal heeft inwendig inderdaad nogal wat (kleine) verschillen. Wat exact de verschillen zijn, weet ik niet precies. Geloof dat de zuigerstangen ook lichtelijk verschillen.
De laatste 956/1056 XL's (de Case Internationals met nieuwe neus) hadden zo'n blok, dat compleet klaar was, om er een ventilatortje op te meubelen.
Ventilatorsmeerplug zit er ook in toch?
Bangenskijter...
Daar weet je niks van af da kan je nie zomaar gokken jonge
Waaraan is dat te zien wij hebben zelf ook een 1056 maar dan wel case ih staat dit op het typeplaatje? Of waar kan ik dat vinden?
Dat er DT358 op een motorblok staat zegt niet dat het een turbo motor is, in tegendeel zelfs, een DT motor is een ongeblazen uitzoering, DT is een kale uitvoering en een TT is een geblazen blok.
Alleen op de IH site praten ze wel over een D en DT motor, en daardoor ontstaat er en heleboel verwarring.
Een standaard 1056xl krijg je maximaal 106 pk uit op de aftakas, zeker niet meer dan 110.
Dan klopt(e) de vermogenstester niet of je hebt toevallig net een piek in de meting gezien (waar je niets aan hebt), heb zelf vaak zat met een vermogenstester een 9/1056 getest, maar meer dan 106pk constant vermogen lukt echt nooit. maar ja er zullen altijd mensen blijven die blijven dagdromen dat er WEL veel meer uit komt, tegen die mensen zeg ik dan... droom lekker verder.
wil je toch meer dan moet je met grover geschut aankomen zoals een grotere turbo en andere pomp etc.
onze oude jd 2850 is ook van standaard opgevoerd naar 127 128 pk... no troubles at all... behalve dat ie wat dorstiger is en je doet er verstandig aan de motor wel wat meer te laten nadraaien na zwaar werk.
Voor een turboloze motor wel!
Alleen raad ik je wel aan... Eventuele middendemper weg te halen en te vervangen door grotere pijp...
Je turbo kan dan beter opspoolen en eerder
Dacht deze serie ook.. Of was dat 956?
100-90 is standaard toch 100? Dat is dus + 50 pk, en dan er nog eens 10 bij zal niet eenvoudig zijn