Ford 3600 - wil maar niet aanslaan.Probleem lijkt opgelost?
Mijn ford wil met koud weer minder snel aan pakken, vanacht heb ik hem aan de lader gehad dus de accu was goed vol. Vanochtent wou ik hem dus starten maar sloeg niet aan, ging redelijk snel rond. Ong 20sec voorgloeien, witte rook, maar niet aanslaan. Wat doe ik verkeerd? Filters enz kan het niet zijn want dat is allemaal vervangen in november. Of zou mijn accu toch slecht zijn?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Even afhankelijk van welk type contactslot erin zit moet je de sleutel naar links draaien om te gloeien, of naar rechts net tegen het startcontact aan.
Als je vlamstartelement dan niet warm wordt is er iets niet goed.
Kan draadbreuk of iets dergelijks zijn.
Heb nu geen tijd om er dieper op in te gaan aangezien ik naar mijn werk moet, maar dat kan @deeremeneer je ook wel verder uitleggen.
Er is (zie foto) een andere tank opgebouwd en daarbij is de brandstofleiding naar de vlamstart waarschijnlijk niet opnieuw aangesloten.
mijn 2000 zit helemaal geen gloeierij op
Want witte rook bij het starten duid op onverbrande diesel die word uitgestoten.
10 volt op je vlamstart is ook wel aan de lage kant, zou geloof ik gewoon rond de 12 volt moeten zitten.En kijk inderdaad of er wel diesel naar toe om de vlam te maken.
Als de vlamstart toch goed werkt dan heb je op 1 of andere manier geen goede compressie.
Dan kan je evt de slang loshalen die op je inlaatspruitstuk zit. nu een keer het gloeien bedienen en dan zie je gauw genoeg of er een vlam komt.
Dat is normaal, bij iedere trekker.
Het is het lek(diesel)olie-retourslangetje. Er lekt namelijk altijd heel iets diesel inwendig in de verstuiver naar boven. Als de verstuiver geen lekolie-afvoer zou hebben kan de verstuivernaald niet vrij omhoog door opgehoopte lekolie.
Door dat slangetje wordt normaliter de vlamstart gevoed.
Als je vlamstart wel warm wordt maar hij krijgt geen diesel om te verbranden zal het hele voorgloeien nooit helpen natuurlijk.
Het wil ook wel voor komen dat het afdichtklepje in de vlamstart waar de diesel door moet stromen niet meer open gaat door vervorming af een kapot bimetaaltje.
Dan moet je er even een nieuw vlamstartelement in draaien.
Voor een paar tientjes heb je al een nieuwe.
Succes met het oplossen van het probleem.
@RPCounty of @HA189 leveren je binnen 2 dagen een nieuwe voor een zacht prijsje, indien nodig.
Als het goed is moet je in de leiding naar de vlamstart een klein buffer"tankje" zien zitten.
Dat bedoel ik: er moet een dieselbuffervoorradje zijn voor de vlamstarter. Er moet vlakbij de vlamstarter een 'stukje buis', ter grote van een duim, zitten.
Aangezien er bij jouw een andere tank op zit is dit leidingstelsel mogelijk allemaal anders aangesloten.
Je kunt het beste eens kijken hoe het op een andere Ford trekker origineel hoort te zitten. In jouw gewijzigde situatie lijkt het mij dat de diesel gemakkelijker naar de tank loopt dan naar de vlamstart.
Als de vlamstart zou lekken, dan kan bij volle brandstoftank zoveel brandstof naar de cylinders lekken dat de motor bij een startpoging vastslaat door de boven de zuiger opgehoopte diesel.
(Ga dit goed na!)
Ja, het is te snappen. Het zit net zoiets in elkaar als je toetsenbord.
Bij de zescilinders van ford zit de leiding van de vlamstart op het filterhuis met een terugslagklepje/kogeltje ertussen.
Ik durf niet te zeggen hoe dat origineel bij een 3 of 4 pitter is, wellicht weet een ander dit?
En de retour zie je ook vaak weer in de aanvoer naar het filter toe, ipv boven in de tank, t kan allemaal...
Ohhw, typisch gevalletje van Kruitvat-schaamlipstick-verstopping.
Maar: gisteren dan? Toen deed ie het nog. :?