International 644 - Weinig vermogen in trekker
Hoi, afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan de trainingsdag trekkertrek. kwam rond de 50-60 meter. ik weet dat dit ook vooral een kwestie is van gewichtsverdeling, trekpunt, lucht in de bandjes en noem het maar op, maar vermogen lijk me ook wel belangrijk. nu heb ik voor de waterrem gestaan daar en daar kwam 50 pk uit, terwijl het mij lijkt dat zoon trekker minimaal tussen de 60-65 pk zou moeten hebben omdat ie ook zo op papier staat. Ik wil natuurlijk wel zoveel mogelijk uit mn trekker halen en daarom twijfel ik of ik nog wat aan de motor moet gaan aanpassen of niet. Wat zijn jullie meningen? bedankt.De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekker , trekkertrek , hoi , motor , lucht , vermogen , pk , Waterrem , Aanpassen en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Nieuwe brandstof filters en bij de opvoerpomp filter schoon maken
Nieuw binnen en buiten luchtfilter
En kleppenstellen.
Als dat klaar is gewoon even weer testen.
Als het dan nog 50pk is zou je door een monteur de brandstofpomp iets bij laten stellen.
Maar zorg eerst dat het niet fout zit in de basis
De antwoorden op de volgende vragen kunnen je misschien wat verder helpen:
- heeft de trekker veel uren gedraaid of onder bijzonder stoffige omstandigheden?
- rookt de trekker erg als hij moet werken? of zelfs helemaal niet omdat hij te weinig brandstof krijgt?
- als je de oliepeilstok eruit trekt, komt er dan veel rook uit het gat of borrelt er zelfs olie uit?
- heeft de trekker ook zonder uitlaat zoveel minder pk's, dan kon de uitlaat wel eens dicht zitten.
Kwam er wel rook uit de uitlaat tijdens de laatste meters. Dan bedoel ik niet dat gitzwarte maar grijs-zwart dan heb je in ieder geval een idee of er wel diesel in de cilinder komt.
Wat heeft de trekker in het verleden gedaan? gewerkt of een beetje rond gesukkeld
Vergelijk bij een ander aan welke kant de retour van de verstuivers is gemonteerd.
De hoek van de inspuiting is dan verkeerd, wel rook maar te weinig vermogen.