New Holland 6640 - De schakelpook blijft in de neutrale stand hangen

Ik heb een New Holland uit 1997, SLE 4WD.
Met enige regelmaat blijft de schakelpook in de Neutrale versnelling hangen, terwijl ik naar de versnelling heb geschakeld. Soms schakelt deze spontaan en gaan de tractor naar voren en naar achter. Sinds vandaag, blijft deze voor een lange tijd in de neutrale stand en kwam hierdoor niet in beweging.
Een foto van de cabine is toegevoegd. Het betreft de hendel die met ducttape vast zit.

De motor heb ik maar uitzet en krijg de pook niet in de neutrale stand.
Fordtractorcuracao

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

MaxxuM4ever
Kan hij voor en achteruit helemaal tot het einde van de gleuf? Deze trekkers hebben bowdenkabels tussen de poken en de versnellingsbak. Wellicht deze kabels even bij (laten) stellen. De oudere met wit dak hadden nog met stangen, daar kan na verloop van tijd ook ruimte op komen.
Als je je trekker niet goed in de versnelling krijgt kan dit wellicht ook schade aan je tandwielen veroorzaken en dan wordt het snel een dure grap.
Om zie nu dat dit de beroemde Curaçao trekker is. Monteurs zullen dus wel schaars zijn. Dus wellicht dat de ford O logen hier dan even gedetailleerd advies kunnen geven zoals @nhmonteur ?
@MaxxuM4ever
De tractor is nog in Nederland. De tractor komt af en toe in beweging en rijdt dan normaal. Vaak moet ik meerdere pogingen wagen om weer vooruit te kunnen. Aan de koppeling ligt het denk ik niet
@Fordtractorcuracao
Naar voren en achteren gaat deze wel.
Naar voren, geeft deze een digitale N aan
InsaneNL
@Fordtractorcuracao als je de vloermat eruit haalt zit er een luik onder, zit met een paar bouten vast. Luik eruit en dan kijk je op de bowden kabels en waar ze aangesloten zitten, hier alles even nakijken. De hulzen (waar de kabels in gaan) willen ook wel loslopen.
@InsaneNL
Bedankt voor de tip!
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @InsaneNL:
De hulzen (waar de kabels in gaan) willen ook wel loslopen

Je kunt de omkeer hendel en de versnellingshendel afstellen met deze huls, en dan met de contramoer vastzetten.

De huls zit achter een ring, deze houd de huls tegen het huis geklemd, en deze ring kan ook gebarsten zijn, dan gaat de hele huls te ver heen en weer, of de huls komt helemaal los te liggen. In dat laatste geval werkt de hendel niet meer.

De groepenhendel kun je opzij van de transmissie, onder de cabine, afstellen, daar zit ie op een hevel die met een as opzij de transmissie in gaat.
@jammermaarhelaas
Bedankt voor de tip. Ik ga dit na
hobbyboer
Ik zie dat de pook gedraaid staat, zit deze nog wel goed vast?
Het onderste stuk van de pook is rond en steekt in een scharnierend blokje waar hij vast in hoort te zitten, dit is niet overdreven stevig zeg maar.
Ik heb vroeger wel met deze types gereden dat er daar al extra slangklemmen omheen zaten om de boel wat bijelkaar te houden.
+1
@hobbyboer
De pook zit vast met een inbus. Het blokje zelf zit wat losjes, maar wel verbonden. Ik check of ik dit blokje met een tie wrap kan verstevigen
Weidezicht
Die knop op die werkt als koppeling. Die gaan makkelijk stuk, (of de kabel van die knop, langs de hendel naar beneden schuurt door ,in datvstuk onder de sleuven waar die hendels in heen en weer gaan. Storing in knop of draad maakt dat hij niet goed meer in versnelling komt. Maakt de versnellingsbak ook een schurend/knarsend/slippend (tandenpoetsen) geluid? Wij kregen hem niet meer in zn achteruit met bovenstaande herrie. Waren de synchomesringen kapot. Dat was een treurig dure reparatie.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden new holland , tractor , cabine , motor , koppeling , versnelling , 4wd , hendel en neutraal geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!