€VK wordt best presterende grote economie van Europa’

Het Verenigd Koninkrijk is de komende vijftien jaar waarschijnlijk de best presterende grote economie van Europa. Daardoor wordt de kloof van de Britten met Duitsland kleiner en wordt de voorsprong op Frankrijk vergroot, stelt een toonaangevend Brits adviesbureau in nieuwe voorspellingen voor de langere termijn.
 ‘VK wordt best presterende grote economie van Europa’ (bnr.nl)

Het Verenigd Koninkrijk is de komende vijftien jaar waarschijnlijk de best presterende grote economie van Europa. Daardoor wordt de kloof van de Britten met Duitsland kleiner en wordt de voorsprong op Frankrijk vergroot, stelt een toonaangevend Brits adviesbureau in nieuwe voorspellingen voor de langere termijn.

Nieuwsgrazer

Reacties

+12
Weidezicht
Ik wil het zomaar geloven. Los van alles, lekker zelf ondernemen, geen afdrachten aan anderen die het over de balk smijten en je zit al op een eiland, dus grensbewaking is ook te doen.
+4
Dezeeuwseboer
En dat ondanks de brexit. Kunnen wij ook wel nexit doen.
Weidezicht
@Dezeeuwseboer ze zitten natuurlijk wel ff aantal jaren flink op de blaren.
+16
George
Quote Reactie van @Weidezicht:
e zitten natuurlijk wel ff aantal jaren flink op de blaren.

Aldus wat de media ons willen doen geloven.
Twentsch Land
EU landen zullen het niet leuk vinden als Nederland geen geld meer brengt, kunt er van op aan dat Nederland flink minder kan exporteren naar die landen .... anders gezegd .... ze hebben de capaciteit om Nederland bijna dood te laten bloeden.

@George
+5
Frans1
@Twentsch Land daar geloof ik dus niks van
Twentsch Land
EU landen ...

Sterker nog !

Alleen Duitsland al kan het voor een groot deel al.

@Frans1
+3
Frans1
@Twentsch Land waar ben je bang voor? Waarom zo Duitsland geen zaken meer willen doen?(je doet trouwens zaken met bedrijven, en niet met een land) Engeland zou ook helemaal kapot gaan, en wat is er gebeurt?
+3
George
@Frans1 Bangmakerij op niks . We maken geen ruzie met onze buurlanden en werken nog wel samen. Maar gewoon geen regie meer uit Europa.
Twentsch Land
Ik ben nergens bang voor ......en hoef ook nergens bang voor te zijn, ik red me wel 😉

Bedrijven hebben te maken en zich te houden met regels die het land heeft.

Totaal niet te vergelijken met Engeland ... zo’n vergelijk is als een Mercedes uit de duurdere klasse met een fiat panda.

@Frans1
hans-hans
@Twentsch Land je kunt in dat geval ook de positieve kant benoemen in plaats van alleen de negatieve kant
+1
Twentsch Land
Dat heb ik gedaan .... ik schreef !!! Ik red me wel.

@hans-hans
@Twentsch Land Nederland heeft juist alle macht .
Waarom ; Nederland als doorvoer land naar het achterland ,kan alles blokkeren ook richting de antwerpse haven .
Nu moeten landen in het achterland onderhandelen met Nederland en daar gaat nu Brussel niet over .
Daarnaast heeft Nederland genoeg gas in de grond en als men die wil kopen , zal men dat goed moeten betalen .

Tja nu wordt het toch wel moeilijk voor Brussel om sancties op te leggen .
Twentsch Land
Antwerpen doet inmiddels nauwelijks onder voor Rotterdam ..... en gas uit Nederland .... de plannen zijn om die te sluiten.

@Hans is Hobby boer
+1
Weidezicht
@Twentsch Land om die vaargeul uit te baggeren zodat er over ons vaarwater grotere schepen naar antwerpen kunnen, waar wij geen zak wijzer van worden, moesten we notabene ook nog eens 300 ha, onder water zetten, de hedwigepolder. Natuurcompensatie, regeltjes vanuit dat verdomde brussel.
+4
de jonge
@Twentsch Land wat hebben we straks nog te exporteren dan?
+2
Frans1
@de jonge kennis🙃😝
+1
de jonge
@Frans1 dat hebben we al gedaan,aantal jaren terug van die lichten die naar china gingen om wat de populaire boer uit te hangen en ze de kneepjes van het vak te leren... on voor stel baar. en het excuus? jaaaa maar anders willen ze niet meer importeren... whaha, nee daarom wilden ze de kennis, om meer vanuit nederland te gaan importeren, hoe naief..
Twentsch Land
Niet alleen aan agrarische producten denken !

@de jonge
de jonge
@Twentsch Land waarin zijn wij sterk als exporterend land dan?
+1
Galebreaker
@Weidezicht Beleef de brexit vanuit eerste hand. De MSM is de moderne kansel, een manier het volk te beïnvloeden op een welgevallige manier. De Engelse economie doet het matig, maar altijd nog minder slecht dan wat er zich in de EU afspeelt.
Weidezicht
@Galebreaker u woont in engeland? Hoe is het sentiment daar? Hoe ervaart de burger, maar vooral de boer, de situatie nu?
+1
Galebreaker
@Weidezicht Nee, in NL woonachtig, maar direct werkend voor een engelse firma. Na enkele aanloop-moeilijkheden lijkt eea op haar pootjes terecht te komen. Sentiment overwegend positief. Men ruilt daar het christelijk geloof /moraliteit nog niet in voor de linkse kerk, men wordt wakker.

zerohedge.com/political/…
+1
van Ittersum
Geldt dit ook voor de VK agrarische sector? Dit is een verwachting van een Britse adviesbureau op langere termijn, hoe onafhankelijk spreek je dan. Beetje meer wind uit het Oosten en alles kan zo een kwart slag draaien
hans-hans
Nigel farage heeft er een groot aandeel in gehad om als eerste land uit te stappen

+3
Erik1979.
Duitsland gaat het alleen redden als heel snel de kerncentrales geopend worden. Anders gaat het heel lastig worden. Ook moet er weer geïnvesteerd worden in verbrandingsmotoren. Gaan ze over op elektrische dan verliezen we het van China. Landbouw gaat het voorlopig verliezen vanwege beleid dus dat krimpt nog. Hopelijk niet te snel verkiezingen. Teveel kunnen het nog opbrengen om nog een keertje op de Grüne te stemmen. In het oosten zijn ze iets beter geïnformeerd en is de afd groot. Steeds meer mensen durven uit te komen dat ze de afd steunen. De propaganda wordt ook steeds erger tegen de afd. Dit wordt cruciaal voor Duitsland en voortgang van Europa. Als er niet critisch tegen de eu ingegaan wordt dan valt het uitelkaar. Veel landen gaan niet mee in de ondergang van het westen.
George
Quote Reactie van @Erik1979.:
Gaan ze over op elektrische dan verliezen we het van China

Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? Verbrandingsmotoren zijn uit ontwikkeld , de laatste generaties verbrandingsmotoren zijn nu in productie. 😀
Duitsland heeft wel eens voor hetere vuren gestaan en komen het altijd weer te boven. De Duitse auto-industrie gaat echt niet verliezen .
+3
Erik1979.
@George de nieuwe diesels zijn zoveel beter als de oude. Schijnt dat de lucht die er uit komt schoner is als die er in gaat. Daarbij kan Duitsland nooit mee met de kostprijs van elektrische autos. Btw ik ben niet diegene die dit verzint. Dit komt van Duitse wetenschappers. Ze willen de kolencentrales in 2030 uitzetten. Mogen ze niet meer 😂😂😂. Na miljarden verspilling is nu 50% kolenstroom. Schijnt dat de moderne kolencentrales beter zijn dan die op gas uit de usa. Heel die energie transitie loopt op een ramp uit. Mensen die dat nog ontkennen die moeten zich echt beter informeren. Afgelopen week 4 keer binnen een dag stroom bij ons uitgevallen. Geweldig!!!
Noorderling
@Erik1979.
Splinternieuwe kolencentrale in Duitsland, ca 10jaar oud is nooit in gebruik genomen en is nu donor voor onderdelen van rwe Eemshaven. Het kan verkeren.

Gascentrale die er naast staat heeft nog nooit noemenswaardig geproduceerd. die ketels zijn nu enkel aan om LNG op te warmen uit weetikveelwaarvandaan.
+1
George
Quote Reactie van @Erik1979.:
Daarbij kan Duitsland nooit mee met de kostprijs van elektrische autos. Btw ik ben niet diegene die dit verzint. Dit komt van Duitse wetenschappers.

Onzin in de jaren 50 waren het Amerikaanse auto's in de jaren 70 kwamen de Jappen op met goedkope concurrentie tegen de Europese auto-industrie , weer later in de jaren 90 de invasie van de Koreanen en nu komen de Chinezen er aan maar de Duitse auto-industrie wist zich altijd te handhaven . Sterker nog ze weten nog steeds recordverkopen te halen en behoren tot de meest winstgevende merken ter wereld.
En wat betreft die diesels heb je het vooral over die partikelfilters welke fijne fijnstofdeeltjes uit de lucht halen , maar ze hebben natuurlijk nog steeds uitstoot van uitlaatgassen.
Ik heb overigens niks tegen diesels of benzine motoren , maar elektrisch is ook gewoon een prachtige aandrijftechniek.
+1
Erik1979.
@George je kunt de mooiste auto's maken. Als de energie die er in moet niet op de manier opgewekt wordt zoals bedoeld is dan heeft het geen zin. Momenteel 50% kolen. Dus de e Auto in Duitsland rijdt net als de treinen van vroeger op kolen. Daarbij is China veel verder. Ook kan China goedkoper produceren vanwege goedkopere energie bronnen. Duitsland is aan het deindustraliseren. Zolang er teveel mensen hier niet zien wat de impact is gaat het niet goedkomen. Dat de verbrandingsmotor uitontwikkeld is ben ik het niet mee eens. Maar dat is een visie van mij wat ik niet kan onderbouwen en wat dd tijd zal leren.
George
Quote Reactie van @Erik1979.:
Dat de verbrandingsmotor uitontwikkeld is ben ik het niet mee eens. Maar dat is een visie van mij wat ik niet kan onderbouwen en wat dd tijd zal leren.

Veel merken zijn met de ontwikkeling gestopt en concentreren zich op elektrische aandrijftechnieken. BMW noemt geen einddatum voor hun verbrandingsmotoren terwijl veel andere merken dat wel doen en sommige al gestopt zijn met hun diesels. Maar ook Mercedes Benz heeft hun industrie en vrachtwagenmotoren ontwikkeling gestopt en verkocht aan Deutz AG die deze motoren blijft ontwikkelen en Benz blijft deze zo lang nog afnemen maar concentreert zichzelf op elektrische aandrijftechnieken.
Je kunt dit blijven ontkennen maar daar wordt door alle fabrikanten op ingezet. Ik was in 2018 bij BMW in München en toen waren ze nog terughoudend wat elektrische auto's betreft maar vorig jaar was ik er weer en is de stemming compleet omgeslagen naar elektrische auto's. En zo bij bijna alle fabrikanten.
Erik1979.
@George het sentiment draait hier. Steeds meer mensen willen verder met verbrandingsmotoren. Als ik iets van informatie hierover tegen kom plaats ik het wel. Ik heb er zelf geen verstand van. Enige wat ik nu vind is dat als 50% kolenstroom is dat een nieuwe diesel op basis van het klimaat narratief beter is. En mij lijkt een diesel duurzamer. Ik heb hier al beschreven dat we nu geweldige nieuwe trekkers uit de jaren 70 hebben gekocht. Ik geloof niet dat een elektrische auto over 50 jaar nog voldoet.
George
Quote Reactie van @Erik1979.:
k heb hier al beschreven dat we nu geweldige nieuwe trekkers uit de jaren 70 hebben gekocht.

Ontwikkelingen zijn er altijd al geweest , anders reisden we nog met de paardentram. Ik ben blij dat ik niet meer echt hoef te werken met jaren 70 trekker.
Erik1979.
@George daarmee schuiven we de mestgangen schoon. En brengen we de melk naar de kalfjes. Eerder deden we dat met een shovel. Die gaan veel te snel kapot.
Weidezicht
@Erik1979. Doe is een foto van zo n mooie jaren 70 trekker? Mooie inters uit Neuss😀?
pieta
Quote Reactie van @Weidezicht:
Mooie inters uit Neuss?

Zijn die er, mooie Inters? 😁
+1
Weidezicht
@pieta zoooo, jij bent af😡🤣
Jawis
@Erik1979. Ik ben het met je eens. Die hele transitie is gewoon niet te doen....qua grondstoffen ook niet... waarom zijn de zonnepanelen zo goedkoop?
George
@Jawis Omdat ze na de enorme vraag de laatste jaren er enorm veel geproduceerd hebben en er nu flink vraaguitval is na onzekerheden over salderingsregelingen en dergelijke. Bovendien waren ze eigenlijk nooit zo duur maar met de hoge stroomprijzen wilde iedereen ze hebben en daar hebben ze gruwelijk van geprofiteerd.
Albert Altena
@George Media dirigeert!!!
George
Quote Reactie van @Albert Altena:
Media dirigeert!!!

Dat kan wel zo zijn maar neemt niet weg dat de auto industrie gewoon de opdracht heeft gekregen om hun voertuigen te gaan elektrificeren , anders hadden ze daar niet zo allemaal op ingezet. Sommige geloven het nog steeds niet en dat moeten ze zelf weten maar de toekomstige auto's rijden elektrisch.
+1
bio boer
@George is al stuk beter voor de luchtkwaliteit vooral in stedelijk gebied daar voor alleen heeft het al grote plus

Daarom is de diesel heftruck ook helemaal verdwenen eerst op gas nu elektrisch
George
Quote Reactie van @bio boer:
s al stuk beter voor de luchtkwaliteit vooral in stedelijk gebied daar voor alleen heeft het al grote plus

Het gaat gewoon gebeuren en de accu's worden steeds beter , meer actieradius en sneller te laden . Ontwikkelingen gaan snel en ook stroomnet wordt overal aangepast en er zullen misschien wel wat kerncentrales bij moeten komen maar ook doormiddel van grootschalige accuopslag is er nog wel ruimte op het net te creëren. Sommige zien het allemaal zo zwart in.
Weidezicht
@George heb verre aangetrouwde familie (nederlander) die in munchen woont en iets slims doet bij Audi. Ik begreep dat audi met ander soort accu bezig is dan wat er nu in de Tesla s zit. Audi stopt ook ergens in 2033?? Met brandstof motoren. Komen nog paar keer update s en dan is het gedaan en wordt alles electrisch (zeggen ze nu). Hij sprak ook zoiets uit als dat Audi het zijn dealers verbied om nog Tesla s in te ruilen. Die schijnen tweedehands niet meer te verkopen zijn, omdat gemiddeld met 6 jaar dat acvupakket op en versleten is en dus vervangen moet worden. Dat schijnt onbetaalbaar te zijn, en dus zijn die tesla s na paar jaar niets meer waard.
Erik1979.
@Weidezicht Duitsland is aan het wakker worden. Voor 250.000.000 hebben we 8 van de best onderhouden kerncentrales binnen 2,5 jaar aan de praat. Kolencentrales mogen niet dicht. Bevolking gaat dit niet accepteren als er verder afgebouwd wordt. Ik denk dat dat jaar 2033 nog wel een paar keer uitgesteld gaat worden. Net als bij de zlotty. Als de techniek dan super is en betaalbaar doet de markt de rest. Zover zijn we nog lang niet en of we daar gaan komen weten we niet. Op deze manier in iedergeval niet. En zal Audi gewoon aan de verbrander blijven.
bio boer
@Erik1979. stomme is dat de doelen in de wet staan weet niet hoe dat in Duitsland zit ?
Hoe makkelijk je die wet kunt schrappen weet ik weer niet
Erik1979.
@bio boer de regering maakt de wet. De nieuwe regering kan dus een nieuwe wet maken. Als de nieuwe regering bij jullie verstandig is dan maakt die een nieuwe wet voor jullie over stikstof en bemesting. Kan zomaar. Bij ons over de energie transitie. AfD en de cdu willen beide de akw aan. En afd wil bij bouwen. Die worden de grootste. Vraag is of er het zelfde gebeurt als in Nederland. Zo ja dan kan de afd misschien wel alleen regeren over enkele jaren. Dan kunnen we weer lekker diesel rijden. En dat willen er echt veel.
George
Quote Reactie van @Erik1979.:
Dan kunnen we weer lekker diesel rijden. En dat willen er echt veel.

Ik weet niet van wie de fabrikanten de opdracht gekregen hebben om elektrische auto's te gaan bouwen maar het gebeurd wereldwijd . Ook wordt er overal laadinfrastructuur aangelegd en je maakt mij niet wijs dat ze dat voor de grap gaan doen. Daar zijn duidelijk afspraken over gemaakt met de industrie en of het dan 2030 , 2035 of 2040 haalbaar is dat zullen we dan wel zien maar het is in ieder geval de inzet. In ieder geval heeft Duitsland daar alleen niet zoveel aan te willen .
George
Quote Reactie van @Weidezicht:
Die schijnen tweedehands niet meer te verkopen zijn, omdat gemiddeld met 6 jaar dat acvupakket op en versleten is en dus vervangen moet worden.

Dat schijnt toch mee te vallen , die accu's gaan gewoon verrekte lang mee lees ik overal en degraderen maar minimaal. Tesla heeft meer problemen met de elektromotoren om die heel te houden heb ik eens gelezen.
bio boer
@George gaat over chineese accus 🤣😜
bio boer
@George ze willen vast ook wel waterstof alleen zijn de faciliteiten er nog niet voor en moet nog wel ontwikkeld worden wat ook klauwen met geld kost in het geheim zijn daar vast wel blauwdrukken van
Kars
@George geopolitiek je eigen concentreren op 1 energie drager is wel domste wat je kunt doen.
Albert Altena
@George Daar zeg je het: De opdracht heeft gekregen en met subsidies versterkt.
Echter zal vooral in de winter de groene opbrengst lang niet genoeg zijn en elektrisch opgewekt blijven worden door delfstoffen. Dus verplaatsing van vervuiling.
En het gehele jaar de infrastructuur van het stroomnet totaal niet toereikend.
bio boer
@Albert Altena winter heeft veel wind energie stroom is momenteel gemiddeld goedkoper dan in de zomer was zelfs negatie gemiddeld 1 cent 25e dat hebben we in de zomer nooit gehad

(klik om te vergroten)

bio boer
@bio boer denk december 8 cent gemiddeld hebben we al mooie tijd niet meer gehad onder de 10 cent moet gemiddeld eigelijk wel boven de 4 cent blijven anders verdienen we niks meer aan de stroom 😅
Albert Altena
@bio boer Als we van het gas af moeten en verwarmen met stroom zal het wel duidelijk worden.
bio boer
@Albert Altena stroom moet ook niet tegoedkoop worden 😁 hier zijn we al met een collectief aan windmolens aan het kijken of we grote batterij kunnen aanschaffen zo we stroom op piekmomenten kunnen leveren we zijn niet de enigen
+1
bio boer
@bio boer alleen het blijft gok of de pieken en dalen in de stroomprijs blijven als iedereen met opslag aan de haal gaan stoppen de pieken en dalen ook weer nu is het verschil zomaar 20 cent daar kun je wel wat voor doen
bio boer
@bio boer wanneer zouden ze zonnepanelen met eigen accu er onder verkopen die de stroom langzaam afgeven of alleen op vraag
George
@bio boer Dat kun je al kopen , alleen zolang je mag salderen investeert men daar nog niet in.
Met zonnepanelen en accuopslag is er nog veel ruimte te creëren op het stroomnet.
+2
bio boer
@George voor particulier gebruik wel gaat wel veel belasting inkomsten kosten bij de staat dat maakt recht rekenen ook makkelijker 😁
pieta
@bio boer Die zijn er al maar zijn te duur. Voor de 20 cent die jij noemde kan het (nog) niet uit.
George
Quote Reactie van @Albert Altena:
n het gehele jaar de infrastructuur van het stroomnet totaal niet toereikend.

Daar willen ze de komende jaren flink aan werken , dat is niet zomaar 1-2-3 klaar.
+1
bio boer
@Erik1979. Duitsland gaat toch wel betere kwaliteit bouwen dan China toch
Erik1979.
@bio boer altijd hè💪💪💪
jan4072@yahoo.com
Interessant al de commentaren. Ik lees vanmorgen wel dat Duitsland de subsidie op verkoop elektrische autos op 0 heeft gezet. Mercedes en BMW hebben nooit veel geloof gehad in accubakken maar nu schijnt dus ook de regering om te zijn naar brandstofcel technologie. Nee ik ben niet tegen accu's want ik vind werken met de electro-heftruck veel fijner dan met de diesel.
George
Quote Reactie van jan4072@yahoo.com">@jan4072@yahoo.com:
Mercedes en BMW hebben nooit veel geloof gehad in accubakken

Nou BMW was er vroeg bij met de i3 en de i8 , toen werd het inderdaad een hele tijd stil maar de laatste 3 jaar wordt het ene na het andere model geëlektrificeerd en ook nog best wel met veel verkoopsucces. Inmiddels is er een iX1 , iX3 , IX , i4 , i5 en een i7 en nog een heleboel hybride modellen. Dus het geloof is er inmiddels wel.
Brandstofcel technologie zijn ze wel mee bezig maar rendabele productie van waterstof laat nog wel even op zich wachten. Accutechnologie ontwikkeld zich wel razendsnel.
Jawis
@George bmw had begin jaren 80 al een motor op waterstof. Heeft nog in een 750 gelegen naar ik meen....
George
@Jawis Jaren 90 reden ze met 7 serie's op waterstof als luchthaventaxi in München als test. 7 serie Hydrogen.
+2
duitser
jan4072@yahoo.com">@jan4072@yahoo.com ligt niet aan het "geloof" van de regering, de staatskas is gewoon leeg.

Grünen (GL) en Rot (PvdA) kunnen niet met geld omgaan. Hebben gesmeten met (andermans) geld.
+1
Galebreaker
@duitser SPD, Sichere Pleite Deutschlands. En inderdaad, men gaat daar heel hard richting rock-bottom. (wel eens eerder gezegd: Erst kommt das Fressen, dann die Moral.) We gaan ’t zien, interessante tijden!
de Tank
Een stukje positiviteit kunnen de Britten wel gebruiken, laten we over 15 jaar eens terug kijken of het ook werkelijkheid geworden is. Wel spekkie naar het bekkie voor degenen die denken dat met een Nexit het een paradijs wordt in NL.
+5
George
Quote Reactie van @de Tank:
denken dat met een Nexit het een paradijs wordt in NL.

Paradijs weet ik niet , maar het kan eigenlijk alleen maar beter worden zonder bemoeienis van Europa. Samenwerken oké , maar de regie in eigen handen houden is veel beter.
+2
Weidezicht
@George europa is te ver doorgeschoten, te groot geworden. Het belang (en daarmee het gewenste beleid) is voor zuid europa anders dan voor NoordWest en Oost europa ook weer anders. Tuurlijk in een groot plaatje kun je voordelen van 1 groot europa zien, maar voor de inwoners afzonderlijk of voor de lidstaten wegen die voordelen lang niet altijd oo tegen de nadelen.
Bennie Stevelink
De economie van China is in de toekomst groter dan die van de EU en VS samen. Die van India wordt mogelijk net zo groot als die van China. Zowel politieke als militaire macht wordt bepaalt door de economische capaciteit. De macht in de wereld komt dus in Azië te liggen waarbij Europa en Noord Amerika ondergeschikte overzeese gebieden zijn.
Willen wij in het Westen nog iets te zeggen houden, politiek en militair, dan moeten wij één blok vormen.
Tegen de EU of de NAVO zijn omdat je niet bestuurt wilt worden door Brussel en je daardoor laten koloniseren door China lijkt mij geen verstandige keuze.
+3
Noorderling
Quote Reactie van @Bennie Stevelink:
Tegen de EU of de NAVO zijn omdat je niet bestuurt wilt worden door Brussel en je daardoor laten koloniseren door China lijkt mij geen verstandige keuze.

Hoe slecht gaat het ze af in Zwitserland en Noorwegen?
Je moet geen domme dingen doen. Als we met het aardgasgeld slimme dingen hadden gedaan door het geld in een fonds te stoppen, en van dat rendement investeerden in plaats van geld er direct door knallen had de vlag er anders bij gehangen.

Niet dat ik perse voor een nexit ben. Maar het is ook niet dat de wereld vergaat als je er niet bij zit.
Je moet je nooit door angst laten motiveren.
EU en NAVO zijn wel twee hele andere zaken.

Als je eens een rondje oost europa maakt weet je wel waar ons geld blijft. Wat daar geinvesteerd wordt met grote EU subsidieborden langs de wegen gaat echt helemaal nergens over.
Hier zal ook wel een kilometer van nederland bij zijn.
nos.nl/artikel/…
Bennie Stevelink
@Noorderling
Quote:
Hoe slecht gaat het ze af in Zwitserland en Noorwegen?

Ik heb het niet over individuele landen als Noorwegen, Zwitserland of Nederland. Ik heb het over het Westen als geheel. Als die niet sterk verenigd als eenheid optreden worden ze ondergeschikt aan Azië.
+3
Noorderling
@Bennie Stevelink
Je kunt beter als sterke individuen verenigen dan als een kudde zwakke schapen welke op de rug liggen.
Je haalt de belangen en kosten/baten van navo en de eu doorelkaar. Het een sluit het andere niet uit.
jordi 1455
@Noorderling Vele westerse landen en EU lid-staten hebben een staatsschuld groter dan hun economie, wat niet lang goed kan gaan.

De staatsschulden van vele westerse landen boven de 100%, waarvan vele ook tot de 10 grootse economieen van de wereld behoren.
Zo heeft Griekenland een staatsschuld van 177.43%, Italie een staatsschuld van 144,64%, de VS een staatsschuld van 121,68%, Portugal een staatschuld van 116,04%, Spanje een staatschuld van 111.98%, Frankrijk een staatschuld van 111.06%, Canada een staatschuld van 106,59%, België een staatsschuld van 105.27% en het vk een staatschuld van 102.,64%. Aldus de cijfers van 2022.

en.wikipedia.org/wiki/…

Het halen van mensen die niets bijdragen, belastingontduiking, prestigeprojecten, vergrijzing, de kosten van de groene agenda, corruptie, nepotisme en de kosten van het uitbreiden en onderhouden van het amerikaanse imperium doen de staatsschulden alleen hoger doen oplopen.
Albert Altena
@Bennie Stevelink Dat niet slechter zijn zegt dat er wel een handels samenwerking is.
De Britten geven wel geld, materiaal en opleiding aan Oekraïners
Realisme
@Bennie Stevelink EEG ipv de EU
bio boer
@Noorderling gebeurt hier ook met de mestrobot subsidie van 80% somigen hebben ze nog maar 2 jaar kopen toch nieuwe kan de oude mooi goedkoop in de jongvee stal
Albert Altena
@Noorderling Dat EU en NAVO twee totaal verschillende dingen zijn ben ik roerend met je eens.
In VK worden Oekraïense F 16 piloten opgeleid.
Kars
@Noorderling heb weleens een documantaire in Polen compleet pretpark betaald met ons geld. Was niks te doen totaal verlaten. Oost europa is en blijft corrupt. De burgemeester was bevriend met europarlementarier en daarom kwam pretpark er.
Geld wordt verbrast.
arie.j
Quote Reactie van @Kars:
heb weleens een documantaire in Polen compleet pretpark betaald met ons geld. Was niks te doen totaal verlaten. Oost europa is en blijft corrupt. De burgemeester was bevriend met europarlementarier en daarom kwam pretpark er.Geld wordt verbrast.

"Heb wel eens??????"
Dat lijkt me niet de manier om een discussie voeren
Niet omdat het niet zo zou kunnen zijn.
Maar geef de namen en feiten aan, dan weten we echt wat.
Gissen is nog al eens vergissen.
Het grootste pretpark daar geopend in 2014 schijnt EU subsidie gekregen te hebben
Maar er komen wel mensen Wat uiteraard niet wil zeggen ik voor EU geld naar zulke dingen ben, integendeel.
themeparkfreaks.eu/2023/01/…
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden duitsland , frankrijk , europa en economie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!