Hoe olie doorlaat van hidrauliek aansluitingen weten
Hallo. we hebben een nieuwe voorlader op een valtra bt 210 laten bouwen.de opbrengst van de hidrauliekpomp is 150ltr. per minuut. maar de voorlader werkt zo traag
nu zitten er nogal dunne slangen aan die voorlader en de nippels aan de slangen hebben een inwendige diameter van slechts 6 mm.
er moeten toch gegevens zijn hoeveel oliedoorlaat je hebt bij een bepaalde diameter.
het zal wel ergens op internet staan , maar ik heb het niet kunnen vinden.
voorlopig zit ik tussen een kat en muis spelletje waarbij de trekkerdealer zegt dat het aan de voorlader ligt, en fabrikant van de voorlader zgt dat het aan de trekker ligt
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden voorlader , valtra , olie , trekker , kat , nippels , internet en slangen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Ps t lijkt van binnen wel een mf?
(klik om te vergroten)
We hebben een case puma waar op dit moment de remmen van gerepareerd worden als deze trekker klaar is dan zou ik die naast de Valtra kunnen zetten,en de slangen aan de case koppellen en eens kijken wat zo de snelheid is.
Er moet wel wat gebeuren want 10 seconden om de bak te kippen is een bron van ergenis.
Als iemand soms zin heeft op wat te neuzen op Internet: het is een marispan M 145.
Maar waarschijnlijk is de slang minimaal 10 mm, want een pilaar past altijd in de slang en moet iets insnoeren bij het persen om vast te zitten. Wat staat er allemaal op de slang aan getallen?
En dat volk zegt dan met een stalen gezicht dat dat normaal is.
Daar valt dus niks van te verwachten. We gaan alle slangen , nippels, kortom alles waar olie doorgaat vervangen door dikker. Zelfs de busjes die op de cilinders gelast zijn waar dus nippels in gedraaid worden moeten vervangen worden. Als ik een geschikt ventielblok voor alleen de voorlader kan vinden wordt dat ook gemonteerd.
Wordt vervolgd
Ze leven echt in een andere dimensie daar lijkt het wel...
Op het moment dat we deze lader kochten was dit het enigste merk en type tot 240 pk