Ford 7810 - Storing met knipperlicht / alarmschakelaar / zekeringen
Ik heb nog een uitdaging met mijn knipperlichten. Ik heb de tractor van nieuwe lampen voorzien (geen led), een nieuwe alarmschakelaar en net een nieuw knipperlichtrelais. In eerste instantie had ik er al een nieuw relais opgezet, maar die deed het een paar keer wat zenuwachtig en was daarna stuk. De zekeringen waren te zwaar volgens het onderhoudsboekje en heb ik toen aangepast naar richtingaanwijzer 10A en alarmlichten 15A. Als ik de 49A rechtstreeks van spanning voorzie branden de lampen constant, of alle 4 via de alarmschakelaar of links / rechts via de richting aanwijzer. Met het nieuwe relais ging het een paar minuten prima waarna de lichtere zekeringen doorbranden. Mijn gedachte was misschien moeten er toch zwaardere zekeringen in aangezien die er vooraf ook in zaten, dus naar 15 en 20. Toen begon het relais na een paar keer raar te doen en vlogen de zekeringen er alsnog uit. Het relais lijkt nu weer stuk.Mijn vraag: Wat moet ik meten qua weerstand via de lampen en heeft iemand een idee waar ik nog kan zoeken?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden tractor , cabine , storing , ford 7810 , zekeringen , dashboard , spanning , lampen , relais en richting geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Als de standaardzekeringen doorbranden, zit ergens kortsluiting in het systeem. Kijk de behuizingen van de lampjes eens na: komen daar misschien kontakten tegen elkaar of + tegen de massa? Kijk verder naar de bekabeling: misschien ergens doorgesleten op een doorvoer of anderszins beschadigd?
Haal anders de lampjes er eens uit en kijk of er dan nog stroom vloeit als de de lampjes inschakelt.