Renault 551 - Koppelingsplaten en keeringen naar achterbrug
Ik heb een Renault 551 waarvan de koppelingen slecht waren... nu heb ik inmiddels de trekker doormidden en bleek het hele koppelingshuis besmeurt met olie.. wat mij verteld is dat dit vanuit de achterbrug komt.... krukaskeering schijnen langer heel te blijven?? Kan het zijn dat de koppeling slipt omdat hij glad van de olie is? Of is het gewoon een kwestie van platen vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er 2 koppelingsplaten in zitten( rijden en aftakas) ik hoor graag wat alle opties en antwoorden zijn.De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden koppeling geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Als de platen vet zijn dan komt dat zeker door de olie.
Vettig is het bijna altijd bij een trekker van die leeftijd.
Ik zou de platen vervangen (hobby) of de complete drukgroep (werk) en zeker de krukas keerringen en de keerringen van de price as.
Deze trekker is minimaal 22 jaar oud dus de keerringen zijn gewoon oud.
(klik om te vergroten)
Dan moet de price as er uit en die zit waarschijnlijk geborgd in de achterbrug
Moet ook wel anders dondert er een tandwiel naar beneden