International 624 - Motor te hoog in toeren welke schade?
HalloIk was bezig met een dichting te vernieuwen in de brandstofpomp, toen ik deze terug monteerde en de tractor wilde starten ging deze enorm hoog kn toeren. Had de pomp verkeerd afgesteld,dom van me.
Nj ik de tractor weer probeerde te starten plofte deze langs de inlaat.
Waar kan dit aan liggen?
Ikzelf dacht aan een kromme inlaat klep maar na het demonteren van het kleppen deksel was er niets speciaals te zien.
Compressie is ook nog goed.
Wat ks dit volgens jullie?
En de volgende keer blijf ik van mn pomp af
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Is de timing van de pomp nog goed
Dat is beste oplossing
D.w.z. dat ze ontwikkeld zijn voor 3200 tpm, en geknepen zijn tot 2150 tpm.
Het geeft te denken dat hij hier voor een keer prima tegen moet kunnen.
Succes
Ik heb een andere tractor maar een soort gelijk probleem gehad.
Bij het starten en lopen hoorde ik plof geluid uit de lucht inlaad komen.
In mijn geval had de zuiger de kleppen geraakt, er was niets aan te zien bij de zuiger en kleppen en bij ronddraaien voelde ik compressie weerstand.
Uit eindelijk bleken de klepstoters krom te zijn, mogelijk een beveiliging dat als de kleppen door de zuiger worden geraakt, de motor niet kapot loopt.
In mijn geval heb ik de klepstoters recht gebogen, en de kleppen opnieuw afgesteld.
Daarna functioneerde de motor als van ouds.
Mijn redenering is dat wanneer je de klepspeling controleert en er zit een inlaatklep bij zonder speling, dan kon daar wel eens iets verkeerd zitten in de bediening. Bijvoorbeeld een stoterstang die niet goed meer in de zitting/nokvolger zit waardoor er te weinig speling is (veroorzaakt door het te hoge toerental). Omdat het een kleine moeite is lijkt het me zeker het controleren waard.