Massey Ferguson 3050 - Versnellingsbak AB
HalloIk heb mijn oog laten vallen op een 3050 2wd met plm 5000 uren. Deze heeft (helaas) een AB bak waar ik nogal spookverhalen over hoor. Kan iemand mij vertellen of je met een AB bak per definitie ene kat in de zak koopt, waar moet ik op letten bij aankoop? Welke problemen doen zich voor en wat zijn dan reparatiekosten? Alvast bedankt voor de reacties.
groet,
Jelle
Wellicht gerelateerd
Massey Ferguson 3050 - Beste lezers ik zoek een service manual voor mijn mf 3050
3jr geleden - Beste lezers, Ik zoek een service manual voor mijn mf 3050 het liefst een die gratis is alvast bedankt.… |
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Het probleem; slecht schakelen, niet in sommige versnellingen willen, niet van a naar b kunnen schakelen en andersom.
Reparatie kosten ? heb geen idee maar ze kunnen het minstens reviseren maar monteurs uren zijn ook duur
Hier komt iig nooit geen mf weer met een ab bak.
Dan weet je ook wel of deze MF al problemen heeft met de A-B bak of niet?
het probleem is vaak een losgelopen borging, ze lassen ze vaak vast, maar ja ben je handig.. kun je mee helpen met sleutelen, scheelt altijd in de kosten.. zo niet kan 't goed gaan.. 2e hands is altijd een gok.!
Zoals Eric zegt, 2de hands is altijd een gok... Indien je via een dealer koopt krijg je garantie, als het particulier is tjah... Dan is de gok groot . Voor hetzelfde geld rijdt deze trekker nog 10 000h zonder problemen. Je weet dit nooit!
Die truuk met vastlassen, moet de versnellingsbak dan helemaal los of kun je erbij via een af te schroeven deksel? Ik zou dat preventief kunnen doen natuurlijk.
Ik dacht dat je bij de A-B kon via het deksel aan de zijkant van de bak. Maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen
agritrader.nl/tractoren/tractoren/…
Probleem is altijd met 2de hands dat je niet hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan.
Om schakelvork te wisselen, of om bij de borgmoer van tandwielen/synchromes te komen moet de trekker doormidden, de omkeer met powershiftpakket moet je dan eerst uitpakken en dan kun je er bij.
Schakelgaffel 1-2/3-3 versnelling vervangen wil wel alleen van de zijkant.
Die trekker van de advertentie gaat zo 12 000 kosten ben ik bang voor, ook nog luxe versie, snelversteltrekhaak en wss ook spaarstand en toerentalschakeling in cabine.
Tja, 8000 euro voor een trekker is ook wel zo'n beetje het maximum wat ik als hobbyboer verantwoord vind. Maar dan zit ik natuurlijk niet te wachten op een mogelijke reparatie van een paar duizend euro. Ik wil toch eens kijken of 7000 ook bespreekbaar zal zijn. Ik heb een 16/16 bak in bodegraven te koop zien staan voor 7500, en die zijn vast populairder. Zal wel een beetje overkomen als knijpstuiverigheid maar deze hobby is op dit moment redelijk budgetneutraal dus veel risico wil en kan ik me niet permiteren. Liever dan een beetje risicoruimte inbouwen.
Velen waren te krenterig om te modificeren onder coulance, maar lopen wel te klagen
(je moet dus gewoon schakels overlaten)
heel iritant