Massey Ferguson 148 - mf 148
een mf 148 is dat altijd een multipower?De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
In dat tussenstuk zit de multipower niet, die zit achterin de versnellingsbak. Dat tussenstuk is gewoon om de trekker langer te maken, hebben alle Super (8) series.
Dit dient voor meer hefvermogen voordat de neus omhoog komt,meer comfort voor de bestuurder.
Tussenstuk kan ook dienen als kruipbak(meer versnellingen),maar dan zit er een pookje aan.
-pookje bovenop vertraging 1 op 5.
-pookje links aan de bak ,vertraging 1 op 4.
-pookje rechts aan de bak,vertraging 1 op 3.
Maar een MF 148 kan dus met Multi power en kruipbak.
In iedere versnelling heb je dan 20% plus of min aan snelheid.
Let op want met Multi power uit remt de trekker niet af op de motor.
Sorry Maarten ; ik heb die info uit die andere topic ; maar wel een hydroulisch inschakelbare aftakas ?
( Ik ken alleen de MF 65 ; veel mee gewerk en gesleuteld ;onze eerste trekker destijds op de boerderij )
Geeft niet zo leer je van elkaar Ja wel hydraulisch inschakelbare aftakas, dat hebben ook alle 8 series. Een 65 hebben ze hier vroeger ook gehad, een MK2
Dan heb je een beste trekker aangeschaft.
stond op marktplaats zeker,vorige week stond er een hele mooie in Belgie op www.kapaza.be.
Die was met een paar tellen verkocht.
Engelse lopen sneller hoor!
De onze was een MK 1 (52pk ? ja met dat schuine stuk in het carter aan de achterkant ; had de MK 2 niet ; en die was58 pk ? )
Behalve de M.F.-158. Deze had een tweetrapskoppeling en handbediende aftakas inschakeling.
(De 158 was de M.F. waarmee ik het M.F.-rijden heb afgeleerd!
Oke dat wist ik dan weer niet. Een tweetrapskoppeling hebben ze trouwens allemaal volgens mij. Onze 148 tenminste wel, de 165 ook maar die heeft een mechanische aftakasinschakeling