Fiat 180-90 - Van welk bouwjaar is er gestart met galvaniseren? en kan ik de leeftijd bepalen aan de hand van opties of wijzigingen aan het uiterlijk
Vanaf welk jaar zijn de opties geintroduceerd zoalselectrohef
digidash
omkeerbak links naast de stoel
nieuwere bevestiging onderaan de zijbeplating motorkap
of misschien nog andere details waaraan ik het bouwjaar kan afleiden?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden bouwjaar geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Het galvaniseren van de trekker zijn ze eind 1989 mee begonnen. Doordat deze trekkers al op leeftijd zijn is er vaak al wat bruine verf her en der afgesleten en komt de zink laag te voor schijn.
Tevens is er toen een nieuwere bevestiging onderaan de zijbeplating motorkap geïntroduceerd.
Mits de trekker een mechanische hef heeft kun je ook zien dat de daalsnelheid knop anders is dan de oudere modellen. De electrohef, digidash weet ik niet of die al eerder beschikbaar waren. Omkeerbak (16x16) was er al in 1986. Is niet standaard. De normale bak is 12x4. En met kruipbak 24x8. Airco werd standaard in 1991. Ze rijden niet snel 35km/h. Snellere versie is er niet. Alleen bij de 140-90 waar het differtieel ingezet werd van een 160/180-90 reed 40 km/h. En de 180-90 heeft alleen maar 1000 pto. De 180-90 kreeg geen 540 pto omdat ze dachten dat ie alles dan stuk draait. Beetje jammer
heb hier ergens gelezen dat er bij uitzondering wel met 40km bakken zijn