International 553 - Klaarmaken en opvoeren voor trekkertrek
Beste tf'ers,Ik heb afgelopen twee jaar met de 744 van mijn vader wat trekkertrek gereden. Niet opgevoerd en 'standaard' 16.9/R34 banden, omdat hij ook nog elke dag de koeien voert. Nu wil ik wel een stapje verder met trekkertrek, en dus ook betere banden aanschaffen en mooi opvoeren. Mijn opa heeft nog een 553 staan voor de hobby, die zou ik mogen gebruiken om trekkertrek mee te rijden. Het is een mooie trekker en hij staat bijna altijd stil, dus een mooie kans.
Nu is het dus zo dat hij maar 50 pk heeft, maar (volgens internet met 2700 kg) net te zwaar is voor de 2,5 ton. Hoeveel kilo raak ik kwijt als ik het moedergewicht eraf haal? Of kan ik hem beter vol gewicht hangen en 3,5 gaan rijden? En dan mijn volgende vraag: hoeveel pk kan ik er ongeveer bij krijgen als ik hem opschroef? En dan mag er best wat bij, maar het moet niet zo zijn dat ik met elke run stukken maak.
Denken jullie dat ik ver zal komen met deze trekker? Ik hoor het graag!
Tim
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekkertrek , gewicht en opvoeren geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Als dat ook 3.5 ton was en met 74pk niet mee kan komen gaat dat met een opgevoerde 533 ook nooit lukken.
Als jij de trekker netjes op(laat) draait kan die wel naar 65pk.
Maar banden en banden druk doen meer dan de pk s
633 is wel een echte prijs sleper in de 3.5 ton.
En als je budget het toelaat een 844s
Als je de tractor echt gaar wil hebben dan moet je deze opvoeren, als je het al lukt. Lukt het niet dan kun je de trekker altijd nog opvoeren maar wel eerst goed gaar koken, anders is de tractor niet te vreten denk.