International 1056 XL - Startmotor gaat rond maar de motor wil niet aanslaan
Mijn international 1056 xl wil slecht starten, de startmotor draait goed rond maar de motor wil niet aanslaan, heb vanmiddag twee accu's leeg gestart maar tevergeefs.De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Voldoende brandstof in de tank, geen lekkage in het brandstof systeem, waardoor de brandstof wegzakt. In de tank zit waarschijnlijk nog een aanzuigfiltertje dat vervuild kan zijn, dit filter kan je eraf stoten door de vuldop.
Hoe is het proces?
Als je hem aan de gang sleept, doet hij het dan wel goed?
Heb je zelf een probleem start dan je eigen topic maar verziek dat van iemand anders niet.
Rommert 14 zegt dat de startmotor goed ronddraait en hij ook al geprobeerd heeft met startbatterijen, dus daar zit het probleem niet, ook geen slechte massa.
Wat wél mogelijk is zijn slechte gloeibougies of verstuivers of de brandstofpomp of water in de brandstof, ik weet niet of dit type ook een lage druk opvoerpomp heeft ook, ook dat is mogelijk.
De gloeibougies, staan die in serie of parralel?
Probeer vlak voor het starten eens om het pompje te gebruiken aan de rechterkant van de trekker. Deze zit aan de zijkant en je hoeft de motorkap er niet voor los te doen. Het pompje heeft een klein hendeltje waar je op moet drukken, als het een erge lekkage is dan moet je wel 10 sec pompen. Bij een kleine lekkage maar 3 sec.
Ik hoop voor je dat dit werkt, op onze 745 was het wel de oplossing.
Maar met aanslepen moet dat wel lukken, en als je daarna nog eens start probeer dan eens zonder die koude startknop uit te trekken.
Het is voor ons die er niet bij zijn ook zoeken zo natuurlijk.
Het is hier ook alwel gezegd, maar let goed op lekkage van het brandstofsysteem en maak alles eens goed schoon. Plaats desnoods een terugslagklepje net voor de brandstofpomp tussen (net na de filters) en direct op de retourleiding vanuit de brandstofpomp. Dit is niet het duurste en misschien ben je er redelijk mee geholpen verstuivers, pomp en compressie testen kan altijd nog..