Deutz D9006 - Koppakking vervangen Deutz D8006
Onze Deutz D8006 heeft een (of meerdere) lekke koppakkingen. Wanneer de motor loopt is er een duidelijke plof, er heeft ook iemand (ervaring met trekkers) naar gekeken die tot deze conclusie is gekomen. Ik wil deze koppakkingen zelf gaan vervangen maar weet de correcte procedure hiervoor niet. Zijn er ook dingen waar ik op moet letten?De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden lek en Koppakking geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
In en uitlaatspruitstuk er af
Verstuiverleidingen demonteren
Beplating weghalen
Klepdeksels demonteren
Tuimelaars er af halen en stoterstangen.
- Als je de klepdeksels op volgorde weg legt kun je de tuimelaars hier in leggen, dan blijft alles bij elkaar.
Vervolgens de 2 dopjes die boven in de in en uitlaat poort zitten er uit halen,
Vervolgens kopbouten losdraaien en de koppen er af pakken.
Bij mijn 912 motor zit niet eens een koppakking tussen, dus als je pech hebt zul je de koppen uit moeten laten draaien.
In elkaar zetten is ongeveer tzelfde alleen houd wel rekening met de hoogte afstelling van de cilinderbus etc, dit kun je beter samen met iemand doen die er verstand van heeft. Sowiezo als je geen sleutel ervaring hebt kun je er beter niet zelf aan beginnen.
Als je hier allemaal geen zin in hebt dan zou ik gewoon vrolijk verder rijden met de trekker zoals hij nu is.