Deutz 10006 olielekkage servo

Beste,

Ik heb het volgende probleem met mijn Deutz 10006, dat mijn hydraulische olie in het aparte reservoir (oliepot apart) van mijn hydraulisch stuur altijd maar langszaam zakt.

Uitwendig zie ik nergens geen lekkages niet aan mijn orbitrol, niet aan mijn hydraulische cilinder nog aan de olieleidingen.

Er zit wel een dubbele oliepomp op zou het kunnen dat de oliepomp van het stuur de olie doorsteekt naar de oliepomp van de hydraulic?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
faane

Reacties

twand2505
Hallo, over wat voor een hoeveelheid praten we? Het zou kunnen dat de olie verdwijnt in het carter van de motor of de achterbrug, ik zou de trekker op een vlakke plek zetten en de motorolie en bakolie afpeilen strak op max peil. Dan een tijd proberen tot je merkt dat de olie weer zakt en dan op de zelfde plek weer olie peilen om te kijken of er iets gestegen is. Echter is het een klein systeem je stuurinrichting dus als je 1x in de maand 0,2L bij moet vullen ga je dat sws op de bakolie biina jiet terug vinden. Stuurt hij nog wel net zo licht als voorheen en zit de stuurolie koeler er nog bij tussen? Die kan ook lekken maar is lastiger om de leksporen terug te vinden.
faane
@twand2505 beste, het motoroliepeil blijft op zijn peil, bakolie is moeilijker te controleren omdat er natuurlijk meer olie in zit maar ik zal het toch eens opvolgen op een vlakke ondergrond.
Wat bedoel je met de stuuroliekoeler waar zit deze?
Alvast al bedankt voor je info!
Gr
Stefaan
twand2505
@faane aan het einde van je koelertunnel onder het dashboard zit de stuurolie koeler, deze koelt de retour olie vanuit je stuur obitrol, die gaan vaak lek en worden dan afgedopt, als die er nog tussen zit zou die kunnen gaan lekken
faane
@twand2505 ik denk dat er daar geen zit, maar ik zal het toch eens bekijken.
Bedankt alvast.
Gr.
twand2505
@faane ze zijn ook bijna altijd lek of defect en hij kan ook zonder de koeler werken, dus werden ze vaak gedemonteerd een de slangen aan elkaar gekoppeld bij mijn 130 zat die er nog wel werkend tussen maar daar hadden ze ook al eens wat aan gerepareerd.
faane
faane
@faane beste,

Inderdaad de olie koeler van de stuurolie zit er nog in en die lekt wat, als ik hem wil uitschakelen word die dan overbrugt aan de orbitrol zelf of aan de in en uitlaat van het koelelement? (daar kan je nogal moeilijk aan)
Gr.
+1
twand2505
@faane de ingaande en uitgaande slang van de stuurolie koeler kun je aan elkaar verbinden.
twand2505
@faane even de motorkap demonteren en de tank vanaf de rechterkant opklappen in service stand dan kun je er prima bij.
deutz7006
Pomp inwendig kapot ook voor gehad bij men 13006 ging de olie van het apparte oliebakje bij in de bak bij mij was het wel echt duidelijk dit was al na 10min leeg en oliepijl van de bak steeg. Raar maar waar aan het stuurzelf was dit niet te voelen.
twand2505
@deutz7006 na 10 min al leeg dan pompt die een liter of 5 in je achterbrug dat ga je inderdaad wel makkelijk terug zien op je peilstok
deutz7006
@twand2505 ja ging snel toen. Ik wist toen ineenz waarom ze de leidingen verbouwd haddeb en het apparte tankje er van tussen hadden gelaten
faane
@deutz7006 beste, bij mij zakt het oliepijl van mijn stuurolie maar na een 15 tal u ermee te werken waarschijnlijk begin van een lekkage aan de pomp.
Aan mijn stuur zelf voel ik niks zolang er voldoende olie aanwezig is.

Tussen de hydraulicpomp en de servopomp loopt er geen olie van tussen of kan je dat daar niet aan zien?
Toch bedankt voor je info!
Gr
Stefaan
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden olie , stuur , deutz , oliepomp , deutz 10006 , cilinder , orbitrol , hydraulisch en hydraulische geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!