Getrokken hakselaar Lely Storm heeft laag eigengewicht vergeleken met een zelfrijder.
Getrokken hakselaar Lely Storm handig voor klein areaal
Loonbedrijf A. Koorevaar kocht de getrokken Lely Storm-hakselaar vanwege het lage eigengewicht vergeleken met dat van een zelfrijder.
Getrokken hakselaar Lely Storm heeft laag eigengewicht vergeleken met een zelfrijder. (trekkeronline.nl)
Loonbedrijf A. Koorevaar kocht de getrokken Lely Storm-hakselaar vanwege het lage eigengewicht vergeleken met dat van een zelfrijder. |
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden loonbedrijf , hakselaar , lely , zelfrijder , getrokken , storm en getrokken hakselaar geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
-gif7Cc
Moet wel flink wat meer pks voor dan de trekker in dit filmpje.
Al word daar met brede en hoge banden, hopelijk voorzien van drukwisselsysteem wel hard op ingespeeld, als het dan ook gebruikt word natuurlijk
Dat kan niet; Een zelfrijdend werktuig (hakselaar, telekraan) mag maximaal 12 ton aslast hebben. Zwaarder als 24 ton wordt gewoon niet toegelaten in Europa.
Krone geeft 14.800kg op voor n kale Big X 1100 (14.000 voor n Big X 580)
Bij Kemper op de site staat n 12 rij bek voor de 1100 als 4350kg en een 8 rijer aan de 580 komt op 2535kg.
In vol ornaat weegt n Big X 1100 dus rond de 19.150kg en de 580 op 16.535kg. In Nederlandse uitvoering met grote banden komt ie n keer aan 17 ton.
....is nog steeds èrg zwaar.... en breder als 3.5m mogen we niet zijn in Nederland dus qua banden ben je ook beperkt...
Wat dat betreft was het niet verkeerd als een oudere serie hakselaars met smallere kooi gemoderniseerd in productie genomen werd voor Nederland: Met een smallere kooi kunnen er bedere banden op, en als je m niet bouwt om 5 ton aan maisbek te hoeven tillen, kan de hele machine een stuk lichter.
Blijkbaar bouwt Krone de 580 en de 1100 op hetzelfde frame, want die 800kg verschil zit m in n V12 ipv een zes in lijn, en een paar aandrijfassen en tandwielkasten, anders was het verschil veel groter geweest...
De wereldmarkt zal wel niet groot genoeg zijn om meerdere bouwseries te bouwen, als de boeren in Amerika die zelf een hakselaar kopen, het niets uit maakt dat het basismodel zo zwaar is, bij hun op die harde grond..
In die streek is door de eeuwen heen, door overstromingen, een mengsel van allerlei grondlagen ontstaan. Een paar km van mn huis hebben ze klei op veen: Daar laat je het wel om te ploegen, want je bent maar wàt blij met 30cm klei op een dik pak veen. 15km verderop bij Rouveen zit er soms een laag rivierzand bovenop het veen, of je hebt 30cm veen met daaronder zand. Dan loont diepploegen om van je klapzand, of zachte veen, een humusrijke zandgrond te mengen.
Bulldozerbedrijf Bijker in Rouveen doet veel grondverbetering, in de strook Kampen tot Hardenberg heb je diverse veengebieden. Van Werven zat het meest in de Flevopolder met diepploegen, Visscher Dokkum in het noorden en Mantinghe in Drenthe.