Ford 2000 - Diesel wil niet starten
Hallo iedereen, ik wil graag de volgende vraag voorleggen. Mijn Ford 2000 3 cylinder diesel wil niet starten. Accu is volledig opgeladen. Eerst dacht ik aan een brandstof toevoer probleem. Ik heb brandstoffilter schoongemaakt en systeem ontlucht en uit de ontluchtnippel op de brandstof pomp komt gewoon diesel.Er komt rook uit de pijp zoals gewoonlijk, dus krijgt de motor wel brandstof maar slaat nog steeds niet aan.
Nu dacht ik aan gloeipluggen maar die zitten er blijkbaar niet op (althans als ik de onderhoudsmanual Engels en Frans bekijk). Wat er wel opzit is de thermostart. Als ik het goed heb is dit een soort gloeiplug in de luchttoevoer waarbij ook een brandstof leiding is aangesloten.
Is er iemand die mij op het spoor kan zetten om het probleem te vinden?
Kan ik die voorgloeiplug testen?
Ik woon in Frankrijk.
Aangezien de tractor dus niet start en niet rijdt is het erg lastig om hem bij een "garage of monteur" te krijgen. Dus vandaar eerst maar eens hierop het forum rondvragen.
Alle tips zijn welkom.
Bedankt alvast,
Ron
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden rook , ford , tractor , motor , brandstoffilter , frankrijk , starten , diesel , engels en brandstof geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Op dat moment dacht ik aan brandstof toevoer probleem, maar als gezegd filter gereinigd en ontlucht. Nu er weer rook uit de pijp komt bij proberen lijkt me dus brandstof toevoer in orde.
Er is niets aangebeurd voordat hij niet meer wilde starten.
Als je dan geen lucht meer hebt uit die ontluchtschroef op de brandstofpomp dan die ontluchtingsschroef weer vastdraaien en dan kun je nog de wartels van de verstuiverleidingen bij de verstuivers een slag losdraaien (sleutel 17) en dan starten met volgas, merk je dan dat er wat luchtbelletjes/kringetjes uit komen, dan blijven starten tot bij een van de 3 dit over is, en deze wartel dan weer aandraaien (niet te vast trekken), en dan weer starten en als er dan 1 is waarbij het over is, deze ook weer vastdraaien. Grote kans dat ie dan wel wil aanslaan. Als ie aanslaat het gas tot halfweg terugnemen, en loopt ie dan door, dan het gas helemaal terug zetten. En als de derde verstuiverleiding dan inmiddels ook zijn lucht kwijt is deze ook weer vastdraaien.
Alle lucht moet er uit, anders wil ie niet lekker lopen.