Massy ferguson 168 uit 1967

Waar op letten bij koop? het is een 3 cilinder
hans-el-aap

Reacties

+2
David Bakker
Dan is het geen 168. Die hebben 4 cilinders
spotmelker
@David Bakker zou het geen 148 (3 cilinder) betreffen?
labella
Quote Reactie van @spotmelker:
zou het geen 148 (3 cilinder) betreffen

Zou kunnen maar dan is ie ook niet uit 1967 maar uit 1972-1976
hans-el-aap
@spotmelker een 148 zou logisch zijn al staat er dan wel 20 pk te veel op de papieren maar kan me voorstellen dat de tractor al een stuk langer rond rijdt dan dat er identificatiepapieren voor nodig zijn
😄
DB780
De168 is toch later gebouwd dan 1967?
+1
labella
@DB780 1972-1976 met perkins 4 cilinder....
hans-el-aap
Ja is mij ook allemaal wat onduidelijk en er is veel over de 168 vanaf 1972 met een 4 cilinder te vinden maar niet met een 3 cilinder( a d 3 152 perkins)
ik heb franse papieren en die zeggen 68 pk maar ik begin te vermoeden dat die misschien niet kloppen.
hans-el-aap
Ik lees net in een oud frans werkplaatsboek(wat ik van snap) dat de perkins 3 cilinder (a d 3 152)
in de MF 140super, de MF 148 en de MF 152 zou zitten ..duswaarschijnlijk gaat t dan om een 148 ja
Hannesman
@hans-el-aap doorslaggevend is de achterbrug.. is het een zware achterbrug dan ist geen 148, maar mogelijk een 152
hans-el-aap
Dus ..iemand ervaring met de MF 148?
hans-el-aap
Ik zit hier in noord frankrijk en heb een tractor nodig om te maaien en een beetje grond te bewerken..
hier vragen ze 4000 voor ,met maai installatie ....op de franse marktplaats zijn de wat nieuwere 4 cilinders vanaf 5000 en hoger..
heeft iemand advies ?

meer uitgeven voor een 4 cilinder of voor deze gaan?

zoiezo wat denken jullie over de prijs?
mf 6150
@hans-el-aap
Foto's zouden al wat meer duidelijkheid kunnen scheppen over de prijs.
Technisch zijn het volgensmij goede trekkertjes waar de meeste onderdelen nog verkrijgbaar voor zijn.
Heb je toevallig een foto? 148 zijn super betrouwbare trekkers. De 3 cilinders lopen altijd, en zijn lekker sterk. Ze zijn wel vrij licht qua gewicht. Met multi power lopen ze ook krap 40 kmu
hans-el-aap
@MaartenMandemaker wat is multi power?
@hans-el-aap Een hoog laag onder last schakelbaar. Maar als ik het zo op de foto zie zit er geen spacer tussen bak en achterbrug, dat heeft een 148 wel.
hans-el-aap
Ok,klinkt goed,ik heb hier een filmpje..

Ik zag verder geen olie lekages of iets dergelijks.

.volgens mij zijn het droge remmen?

Aftakas draaide met om zetten hendel..
Heeft die verschillende toerentallen?

Koelvloeistof was wel ver beneden pijl en roest in de radiateur,maar hoeft iok niet veel te wezen
(Volgend weekend vullen en kijken of t ergens lekt)

5590 uur op de teller

Filmpje lukt niet op een of andere manier..

Geen mooie overzicht fotos maar nogal specifieke,helaas,misschien dat ik er zo nog langs kan voor een mooie foto..

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Iemand ervaring met dit soort maaiers?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

hans-el-aap
Nog wat fotos

(klik om te vergroten)

Droge remmen?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Achterbanden zonder scheuren

(klik om te vergroten)

Voorste banden wat slechter
Hannesman
@hans-el-aap hebjenook een foto van de zijkant?
hans-el-aap
@Hannesman komt eraan!

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Voilà

(klik om te vergroten)

Hannesman
@hans-el-aap leuke trekker wel , is gewoon. Een mf135. Prima trekker 👌
mf 6150
@hans-el-aap
4000 voor deze staat vind ik veel.
Hannesman
@hans-el-aap de trommels mooi droog, geen vette bende. Wel een net ding
hans-el-aap
@Hannesman ik denk dat t droge remmen zijn ,gewoon een stang naar binnen die kantelt?
ja verder geen gekke zweet plekken of iets
Hannesman
@hans-el-aap ja gewoon trommelremmen
siem
@hans-el-aap lijkt mij inderdaad een 135
siem
@hans-el-aap op het dashboard zit normaal een type plaatje
KMMF
@siem zo op de foto te zien zit de rand onder dashboard, waar het typeplaatje op zit, er niet meer op.
Hannesman
@KMMF bij de Franse types kan die op rechts op het koppelinghuis zitten
hans-el-aap
@Hannesman is er een verschil tussen franse en andere europese of amerikaanse trekkers?
siem
@KMMF ja, onderste deel mist, zie het nu ook
hans-el-aap
Ik wil m dus gebruiken om gras te maaien en het weiland geschikt te maken om (fruit) bomen te planten..(2ha)
Mij leek een beetje ploegen goed om t gras ff een achterstand te geven..

maar dit trekkertje zou dat alles lijkt me wel kunnen.

wat denken jullie?

en wat voor een ploeg of cultivator zou ik er achter kunnen hangen?
Hannesman
@hans-el-aap 2 schaar ploeg kan er mooi achter, zo'n veertand cultivator van 1.80 wil ook mooi. Maaien met die balk die je hebt zou allemaal prima moeten kunnen
hans-el-aap
@Hannesman Ik zie bij jouw 135 ook geen stabilisator stangen trouwens..
wel zie ik multi power staan,wat wil dat zeggen?
Hannesman
@hans-el-aap Multipower is een andere transmissie. Je hebt zeg maar een extra versnelling die je kan bedienen onder het rijden zonder de koppeling te trappen
hans-el-aap
Mooi!
dank voor jullie input!
hans-el-aap
Nu zie ik op foto's van MF 135s een soort van stangen/balken lopen van de voorste as naar waar de pedalen zitten...
zitten er bij mij niet op..
waarvoor dienen deze ?
en kun je ze missen?

(klik om te vergroten)

onder de stuur stang
hans-el-aap
Een soort van
stabilisator stangen
Hannesman
@hans-el-aap net wat de Fiat meneer al zei. Die met stabilisatie stangen is de oude vooras. Later is er een nieuwe vooras ontwikkeld die dar niet nodig had de zogenoemde "vierkante vooras" beide zijn goed. Geen zorgen
hans-el-aap
@Hannesman mooi
fiat1000DTsuper
Is duidelijk een mf 135 van de 2e generatie (met rechte vooras)
De foto van internet met die stangen er bij is ook een 135 van de 1e generatie. Die hebben een andere vooras.
Voor zover ik toch weet.
hans-el-aap
@fiat1000DTsuper ik lees hier in oude franse werkplaatshandboeken dat een mf 135 een perkins a 3 -144 blok heeft en de MF 140/145 een aD 3-152 blok.. dus zou t een 140 of 145 zijn?
+1
Hannesman
@hans-el-aap het is gewoon een mf135. Zo'n 144 diesel zit volgens mij alleen in een 133 of 130.
kramer
@Hannesman Alleen in de 133.
fiat1000DTsuper
@hans-el-aap

Ben wel 100% zeker dat een bepaalde 135 uitvoering wel een 152 blok had. Wij hadden vroeger thuis zo 1. Ben niet zo thuis bij een 140/145. Dus sluit niet uit dat het ook zo'n model kan zijn.
hans-el-aap
Een 135 dus, maar lees wel dat t volgens vele de beste tractor ooit gemaakt is!!

zal de man vlgnd week,na een uitvoerige testsessie een goed bod doen,,

merci!
Pauls
@hans-el-aap Voor mij is het duidelijk dat er met de papieren gefoefeld is, als men iets voor jaar 1968, dan kan men die tractoren zo laten inschrijven, er is geen 'gelijkvormigheidsattest' verplicht. Wel moet ie ooit ergens in een land ingeschreven zijn waar ie gaat rijden. Een 168 is het zeker niet, wel kunnen 135,140,142,148,152,155 of 158, die met 8 zijn met tussenstuk. De meeste uit de 100 serie 3 cilinders zijn gewoon goede trekkers (ooit geweest) en goed onderhoud en zeker nog een beetje liefde kan het zomaar een goede trekker zijn. Succes met je aankoop.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden ferguson , cilinder en 3 cilinder geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!