Fuchs Shovel - Startproblemen fuchs 1100 shovel
Hallo,wij hebben een probleem met onze fuchs 1100 met yanmar motor(3000uur gelopen)
deze wil niet /heel slecht starten als hij koud is (zomer en winter) als hij eenmaal warm is start hij makkelijk maar koud vaak lang proberen of startpiloot gebruiken, gloeit wel goed accu is vervangen en gaat wel vlot genoeg rond
weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
alvast bedankt
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden yanmar , shovel , accu , startproblemen , warm , starten , vervangen , fuchs en koud geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Het pompje moet bij contact aan een soort. Tikkend plong geluidje maken.
Ook wellicht luchtfilter even nakijken in stallen enz raakt die snel vol met stof e.d.
- brandstof: controleer opvoerpomp (lek membraan), leiding(-aansluitingen, doorgesleten), rubber ring van brandstoffilter, koperringen in de aansluitingen, etc. Heeft de motor misschien een koudstartknop, waarmee extra brandstof wordt ingespoten tijdens de start? Ik vermoed dat de brandstof op een of andere manier terugloopt, zodat er eerst lucht in de leiding is.
- temperatuur: als de motor nog koud is, is de enige warmtebron het gloeimechanisme. Probeer eens 2 of 3x te gloeien. Verder wordt warmte opgewekt door lucht en brandstof in de motor te comprimeren (zuigers drukken het mengsel samen). Als er veel speling tussen zuigers en cilinders is, gaat veel druk verloren. De motor is dan aan een revisie toe. Dat lijkt me bij 3000 uur erg vroeg, maar als de motor veel stof heeft gevreten (kapot luchtfilter o.i.d.), is het mogelijk.
Probeer het gebruik van startpilot te beperken, hiervan krijgt de motor flink op zijn kop.