Case International 856 XL - Grotere hydro pomp en koppelen dubbele pomp

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan vertellen welke type hydrauliek pomp groter als de standaard past op mijn 856 xl.
En ik ben opzoek naar een uitleg of schema hoe deze dubbele pomp te koppelen is voor meer liters naar de ventielen.
Er was hier een topic over maar het is een ramp topic terug te zoeken,
brauheist

Reacties

mf 6150
Pomp.op de aftakas of krukas geen optie?
brauheist
@mf 6150 ja maar dan moet ik de dissel aardig verbouwen waar ik geen tijd voor heb en zin nog minder eigenlijk
assink
@brauheist
Kun je geen pomp pakken die je rechtstreeks op de stomp plaatst? Dat zie je ook veel op uitrij wagens.
Dan hoef je de dissel niet aan te passen waarschijnlijk? Wel een tank voor de olie ergens plaatsen plus het leidingwerk.
bram-hamminga
Je kan alleen een pomp met meer capaciteit plaatsen als de extra liters ook door het ventielen blok past, jouw blok kan X liters per minuut aan, ga je meer liters pompen dan X, dan gaan deze liters door de overdruk, waardoor de olie zeer heet wordt, de pomp verbrand en de afdichtingen van de hef gaan stuk. moraal van dit verhaal: kijk goed uit wat je gaat doen
brauheist
@bram-hamminga er zijn er die een grotere erop hebben zitten alleen dan wil ik graag weten welke hun hebben
+1
bram-hamminga
@brauheist ook dan kan het nog steeds zo zijn dat deze ook een ander ventielenblok hebben waar meer liters door kunnen worden gepompt, blijft dus zaak om ook dat uit te zoeken. ik zeg niet dat het zo zit, maar wel dat het zo kan zijn....het een hoort bij het ander
@bram-hamminga staat mij iets van bij dat de 856 van de laatste uitvoering 60l/ min kwijt kan. En de oude 54/min. Met 60 als optie. Maar ik ben geen inter man. Me maat vroeger wel. En daar is wat van blijven hangen.
Deutz9
Ik voel hier een andere tractor aankomen....
+1
brauheist
@Deutz9 ik niet
+1
Fast Eddy
Even bellen met Garage Dijkhuizen in Niebert. Die kunnen jou dat vast goed uitleggen. En waarschijnlijk hebben ze de juiste onderdelen ook liggen.
+1
Andre150
Welten
@Corne S was dat volgens mij
jammermaarhelaas
Wanneer ik iets zoek op TF dan type ik de vraag in op Google en daarachter type ik als afsluiting dan het woord tractorfan.

Hier een paar resultaten bij zoeken op "international grotere oliepomp tractorfan". Heb ze niet goed gecontroleerd op bruikbaarheid, maar ook @Corne S komt er in langs.

tractorfan.nl/topic/279010/

tractorfan.nl/topic/80457/

tractorfan.nl/topic/59131/
brauheist
@jammermaarhelaas dankjewel, 2 gaan er over een 6 cilinder en dat zit anders
+1
InsaneNL
Ik denk dat je dit topic bedoelt:
tractorfan.nl/topic/238540/
brauheist
@InsaneNL deze zocht ik idd, dankjewel
FordWindsor
Er zijn vast wel (trekker)slopers waar een trekker staat waar dit op zit. Dan zou ik alles overbouwen, heb je het weer origineel.
brauheist
@FordWindsor nou dat weet ik ook niet, dit is niet bepaald standaard
+1
redeagle14
@brauheist standaard zit er 8+8 cc op. Die kun je vervangen door een 11+8 cc. Maar je kunt ook een deel van de stuurpomp bij de hefpomp koppelen. Tussen mijn foto’s staat een 856XL waarbij we het ook gedaan hebben.
+1
brauheist
@redeagle14 dankjewel🙏 zou je mij misschien een bestel nummer van de pomp kunnen doorgeven? En past deze dan 1 op 1?
Dan kan ik daarna nog kijken of ik ze evt alsnog wil koppelen!
+1
assink
@brauheist
Zat ff op de Duitse fora te neuzen, en daar lees ik zelfs dat iemand een pomp van een 1455 gemonteerd heeft. Wel met een doorstroom regelventiel voor de hefinrichting. Dat is dan een 14+11 cc pomp. Denk dat het wel meer ombouw werk is. En je hebt meer last van opwarmen van de olie.
8+11 is ook geen plug en play, blijkbaar moet de leiding wel wat aangepast worden daarvoor.
En zorg dat je de goede pomp hebt, veel pompen hebben de as te lang waardoor je het oliekanaal lek maakt en er koelvloeistof en je olie gaan mengen.
brauheist
@assink bedankt voor de tips, ik wacht het antwoord van redeagle af omdag die er ook ervaring mee heeft, het hoeft allemaal niet net zo snel te gaan als met een kieper maar iets sneller is wel wenselijk
+1
assink
@brauheist
Lijkt mij ook het beste, ik typ ook alleen maar wat ik elders lees.
Op de Duitse ebay wordt er ook met 11+8 pompen geadverteerd, dus wordt blijkbaar vaker gedaan.
redeagle14
@brauheist welke je er ook op monteerd je moet de zuigleiding aanpassen. Deze zit nu waarschijnlijk aan de stuurpomp en die gaat naar de hefpomp of wordt gesplitst.
brauheist
@redeagle14 zou je er misschien een foto van kunnen maken hoe dit bij jou nu zit? En het type nummer van de pomp?
brauheist
@redeagle14 ik bedoel eigenlijk de pomp met typenummer en hoe je dit aan hebt moeten passen
redeagle14
@brauheist pomp 0510465349 en de VRF0605 opgeboord met 2,7mm dan heb je 17-18 l/min voor stuur en SOD. De rest gaat naar achter boven 1400 toeren. En dan moet de zuigleiding iets verbogen worden om recht onder de voorste pomp te komen. Ik zal kijken of ik nog meer foto’s heb.
brauheist
@redeagle14 ik kan het ook eerst met alleen een andere pomp proberen?
brauheist
@redeagle14 kan het zijn dat die pomp die jij stuurt een 8+8 is? Of begreep ik verkeerd dat je er een 11+8 opgebouwd had?
Corne S
@brauheist

Bij onze 856 zit de aanpassing op van redeagle14 en daarna een driewegklep die de olie van het stuur uitschakelt en erbij doet.

Hoeveel olie een hydro plus heeft, weet ik niet. Ik ken nog iemand die zo'n set heeft liggen van een 856 (mits die niet verkocht is).
redeagle14
@brauheist het is 8+8 maar van de achterste 8cc gaat er ongeveer 4 naar achter boven de 1400 toeren. Maar ik denk dat het stuur en de SOD ook wel met minder toe kunnen. Dan heb je achter nog meer. Bij ons werkte het fantastisch.
Corne S
@redeagle14
Volgens mij zit er bij ons een 2,3 mm gat in en heb je 13 liter richting het stuur en totaal 47 liter met stuur op ventielen en 60 liter zonder stuur (en ook geen hef)

Enig idee hoe dat hydro plus werkt/ hoeveel liter je dan hebt?
redeagle14
@Corne S heb jij dan 11 cc er op zitten? Een 11 cc levert bij 2000 motortoeren 36 liter.
brauheist
@redeagle14 ik heb nu een 11 besteld waarmee ik het eerst ga proberen, heb je speciaal gereedschap nodig de leiding om te buigen?
+1
redeagle14
@brauheist goed inspannen en een beetje warmstoken.
Corne S
@brauheist
Goed kijken of het asje van de nieuwe pomp niet langer is dan de oude tov de flens waar de pakking op ligt! Dit heeft ons een keer een kapot distributiedeksel gekost toen we van een 8cc enkele pomp naar een 16cc pomp gingen. In 1 keer de radiateur leeg in de carterpan.
brauheist
@Corne S ja ga ik doen
Corne S
@redeagle14
Nee, een 8+8. Waarom dacht je dat? Bij onze 1046 zit wel een 11+8.
redeagle14
@Corne S ik begrijp dat je alles naar achter stuurt. Dan heb je met 8+8 bij 2300 motortoeren 60 liter.
Hartog845XL
@redeagle14
Is het ook mogelijk om bij een 4cil met orginele een 8+8 pomp. Een 11+8 te plaatsen inclusief het koppelen van de stuurpomp met de grote pomp. Of gaat er dan teveel olie over het systeem. Ik weet niet of het hefventiel van een 4cil hetzelfde kwa grote als een 6cil
redeagle14
@Hartog845XL ventielen zijn gelijk. Om hydro plus te creëren is er wel wat nodig.
redeagle14
@brauheist ik heb in mijn profiel 2 foto’s toegevoegd.
Corne S
@brauheist
Als je die aanpassing later doet, moet de pomp er weer af. Je moet de flowregelaar blokkeren.
Klein Rot
Waarvoor of waarvoor hebt u dan meer olie volume nodig?
brauheist
@Klein Rot voor een haakarm systeem.
Klein Rot
brauheist
Vandaag de pomp van een 956 0510565395 gemonteerd met wat aanpassingen, volgas heb ik nu 13 liter meer naar achter toe.
Voor en na gemeten en liters worden nu ook beter vastgehouden, de oude had wss al wat slijtage.
Bijgevoegd fotos van de aanpassingen

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

brauheist
@brauheist bij het monteren van deze pomp oppassen dat de pers en retour van het sturen er andersom op moeten
redeagle14
@brauheist waarom slangen? Gemakzucht? Aan een pomp monteerd men leiding aan de perszijde. Is dat 1/2" slang?
brauheist
@redeagle14 gemakzucht omdat ze gewisseld moesten worden
Corne S
Hoe ziet de oude pomp er aan de achterkant uit? Ik mis bij de nieuwe namelijk de flowdivider. Ik ben bang dat straks je sensodraulic over de zuiger gaat.

Oftewel nu gaat er 30 liter door het stuur ipv 18 liter (als de oude pomp een achterkant had met doppen).
brauheist
@Corne S dit is de oude, maar ik kon daar nergens iets over vinden op de tekeningen of boeken, volgens mijn gegevens geef die 30 op het sturen en de nieuwe ook

(klik om te vergroten)

redeagle14
@brauheist nee de flowregelaar regelt 18 liter af de rest stort terug op de zuig.
brauheist
@redeagle14 en met 30 liter op het sturen gebeurt er wat precies?
Corne S
@brauheist
Het orbitrol zal er wel tegen kunnen (844 heeft ook een 8+8 zonder). Echter het potje van de sensodraulic niet. Als je het slecht treft, wordt hier de druk te hoog. Als ik jou was, zou ik die externe flowdivider van @redeagle14 er tussen zetten. Op die manier krijg je er nog 13 liter bij.
brauheist
@Corne S de stuur leidingen komen toch niet bij de sens o draulic?
redeagle14
@brauheist de retour van de besturing voedt de sod. Met een druk van ca. 18 bar. En met teveel olie kan die druk te hoog worden.
+1
Corne S
@brauheist

Toch maar deze erbij zetten dan. Voordeel is dat je de pomp niet meer aan hoeft te passen.

(klik om te vergroten)

brauheist
@Corne S @redeagle14 precies ik snap m, zet deze dan op de pers van het sturen achter de pomp, en de uitgaande kant op de pers richting achter?
+1
redeagle14
@brauheist er zit een kleine uitgang die wordt ingesteld door de opening in de storing. Dan gaan de eerste liters naar het stuur en sod. Zodra het meer wordt dan gaat dat naar achteren.
brauheist
@redeagle14 ja precies maar dan moet ik het zo aansluiten zoals ik net beschrijf?
redeagle14
@brauheist niet achter de pomp maar achter het filter
brauheist
@redeagle14 dat geld dan toch alleen voor de leiding die naar achter gaat?
Corne S
@brauheist
Nee, de filters hebben een bepaalde capaciteit. Als je zorgt dat bij beide filters 30 liter doorheen gaat, kun je daarna die verdeler er tussen zetten. De ene uitgang gaat naar het stuur, de andere via een t-stuk met de pers naar achteren.

Je kunt ook een verdeler met een knop kopen. Dan is hij traploos instelbaar ipv dat je dat ringetje naar de juiste diameter op moet boren. Voordeel is dat je het stuur zo minimaal mogelijk in kunt stellen en dat je zoveel mogelijk liters achter hebt.
brauheist
@Corne S ja oke, alleen jammer dat ik het filter aan de andere kant van de motor heb zitten dus even kijken hoe ik dat ga maken
Corne S
@brauheist
Je kan proberen om het daar achter te maken. Ik had daar ivm de drieweg klep geen ruimte meer voor.
leroy s
@Corne S kun je de flowdivider er af schroeven en op een andere dubbele hydrauliek pomp schroeven?
redeagle14
@leroy s in sommige gevallen wel. Niet altijd, alleen als de achterste pomp een dubbele achteraansluiting heeft.
leroy s
@redeagle14 oke dank je wel voor je antwoord.
Corne S
Je kan het zoals bij mij maken, dan hoef je alleen een slang te laten persen van de verdeler naar het stuur.

Zoveel mogelijk leidingen gebruiken. Naar mijn idee is de binnendiameter groter dan een slang en al helemaal een slangpilaar. Dit scheelt weerstand en weerstand is warmte.

Heb jij een extra tank? Door de grotere pomp gaat er straks 71 liter bij volgas in de rondte ipv 47 liter. De olie kan hierdoor wel wat warmer worden.

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden hydro , case , hydrauliek , hydrauliek pomp , pomp , schema , ventielen , type , Case international en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!