Ford 2000 - Bouten spat bord komen niet los

Ik heb een probleem met die 2 bouten die aan de as zitten ik krijg deze er niet uit heeft iemand tips ?
superkas1

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+3
brauheist
Kop eraf slijpen, spatbord eraf. Bouten eruit meppen en nieuwe kopen
superkas1
@brauheist zonder dat je er ΓΌberhaupt bij kunt met een slijper
Deutz77
@superkas1 multitool
+1
joopsame78
@superkas1 Met de snijbrander de bout doorsnijden, boven en onder dan kun je de stukken er wel uitslaan.
superkas1
@joopsame78 met een snijbrander verhit je ook het gietijzer met een beetje pech stook je een schuur om de trompet
+4
joopsame78
@superkas1 Als je goed met de snijbrander om kunt gaan wordt je gietijzer niet warm, laat staan heet.
cyrus-van-gelder
@joopsame78 zo doe ik het zelf wel altijd.
De bout( of moer ) warm stoken, dan wil het wel draaien. Goed op de bout ( of moer dus) richten . Zo heb ik ook de schroefdraad van de hef van m,n trekker weer gangbaar gemaakt. Was ook met kruipolie niet los te krijgen, na het warm( sinaas appel oranje kleur) stoken wel.
Goed ontroest, en flink in het kopervet gezet , draait nu perfect soepel πŸ‘πŸ½πŸ‘πŸ½

+1
Perfect
Misschien op krikken tegen de bout?
superkas1
@Perfect staat al 2 dagen op een krik gebeurd niks
+1
85hj60
Mix maken van helft aceton en helft atf olie, dat werkt beter in dan spuitbus.
Ook verhitten om even uit te zetten kan helpen en dat kan ook met lasapparaat door iets (moer) erop te lassen zodat ie roodgloeiend wordt.
Kan ook koelen met waterspray en dan weer verhitten 10x ofzo.

Timmeren is ook een kans, met lucht beitel beetje wakker maken.

Als je paar mm los hebt trekt ie vuil vanaf de andere kant het schroefdraad in dus ik denk dat je beter weer vast kan zetten en zoveel mogelijk schoonmaken, tapdraad is vol zand en roest dus die wil niet meewerken.
Misschien met staaldraad schoonpoetsen of grof met dremel als je erbij kan?

Mogelijk is het schroefdraad al kapot getrokken en dan uitboren en helicoil of ander type.
superkas1
@85hj60 ik weet niet of je het weet maar het is gietijzer als je dat gaat verwarmen stook je je achter as naar de klote en en er zit geen schroef draad in
+2
jammermaarhelaas
@superkas1

Ik begreep dat het advies is om de bout te verhitten door er een moer op te lassen, en dan zo lang oplassen tot de steel heet genoeg is, en dan afkoelen met water, dan werkt ie zich ook los. Dus de achterbrug wordt dan wel wat warm, maar dat valt nog wel mee, en je koelt hem ook weer. Kering zit pas aan het eind van de trompet, en lager zit in het huis wat er aan het eind op gebout zit, die heb je nog lang niet heet op deze manier.
+9
Deutz77
@superkas1 Je hebt verschillende tips gekregen waar mensen je proberen te helpen. Aan jouw reacties te lezen weet je het allemaal al. Laat maar weten hoe je het opgelost hebt πŸ‘.
+1
cyrus-van-gelder
@Deutz77 als mensen het zelf wel.weten snap ik nooit dat ze dan toch vragen stellen.
Misschien om ons te testen???πŸ€·β€β™‚οΈπŸ€·β€β™‚οΈπŸ€·β€β™‚οΈπŸ€”πŸ€”πŸ˜œπŸ˜œ
+2
Hanomag22
Centeren en uitboren. Stapje voor stapje omhoog qua diameter boor.
JeroenvanBeers
@Hanomag22 dit werkte bij mijn dexta. Heb zelf de bout ook nog in 2 geslepen en langs boven en onder geboord.
+2
SAMBAS
W40 op spuiten 5 MIN Wachten dan een tik met hamer op de bout als het niet los komt herhalen Want het is roest wat alles vasthoud Geduld het lukt zo weel
+1
mestyle
Snij elektrode in lasapparaat. Eerst spul doorsnijden dan de gaten eruit branden. En ist gietijzer of gietstaal
fendt2
Schuin doorslijpen kan ook. Maar de snijbrander wil het best.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden spatbord en ford geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!