International 844 S - Koppakking recent vervangen. Motor nog niet gelopen en nu al koelvloeistof lekkage.
Hoi,Jullie hebben het wellicht al eens voorbij zien komen. Dat ik bezig ben geweest met de koppakking te vervangen ivm olie lekkage.
Nu heb ik alles er weer op zitten. Met nieuwe originele CNH koppakking.
In 3 fases de kopbouten aan gedraaid.
40-80-150. Van midden naar buiten zoals in de handleiding.
Nu heb ik hem een week geleden gevuld met olie e koelvloeistof.
Nu zie ik vandaag dat hij al lekt. Nog geen olie maar koelvloeistof.
Hoe kan dit? Iemand ervaring mee.
Kop is gevlakt en afgeperst.
Motor heeft nog niet gelopen. Dit omdat ik de kleppen nog moet stellen.
Ik hoor graag wat jullie er van denken!
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden tractor , koelvloeistof , kopbouten , lekkage , lek , international 844 , ervaring , Koppakking , vervangen , Handleiding , kleppen en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Ik deed vroeger Cirul T aan de koppakkingen rond de olie en waterkanalen, tegen het zweten. Kan je via Granit bestellen. Is soort vloeibare pakking.
Ik denk dat ik heel de kop nog een keer demonteer. Kan ik gelijk zien wat de koppaking heeft geklemt. Wellicht ligt er ook koelvloeistof op de cilinder nu.
Dan nogmaals alles goed schoon maken.
Koppakking terug.
Bouten in oliën.
Eerst met de hand proberen in te draaien om te kijken of de bouten er makkelijk in gaan en hoe diep.
Is het werk ook niet eigenlijk.
Weet toch zo hoe alles in elkaar moet.
Beter dan in een keer goed proberen lijkt me toch?
Is dat het niet slim is eigenlijk om heel de kop eraf te halen. Want de nieuwe koppakking heeft zich al gezet/gedrukt in de kop.
Als je hem dan nog eens monteert dan moet hij precies op de goede “kuiltjes/bultjes” op het blok vallen weer.
Het water wat nu tussen pakking en blok of kop zit gaat niet weg bij zo maar aantrekken. Dus kop er sowieso af.
Staan de cilinderbussen allemaal op gelijke hoogte. Bij een D-268 motor (844-S) moeten de bussen 0.36 - 0.74mm boven het blok staan en voor een D-246 (844) 0.32-0.70mm, dat is gemeten over de hoogste kant van de bussen. Zijn de kopbouten allemaal even lang zijn ze in het verleden niet te strak aangehaald en daardoor opgerekt. Als u de koppakking er voorzichtig uithaalt kunt u zien waar de pakking goed opgesloten is geweest en waar de druk niet genoeg was. Koppakkingen zijn soms ook in verschillende diktes te koop misschien bied een iets dikkere pakking een oplossing een dikkere pakking kan iets meer oneffenheden opvangen.
Ook had ik kopmoeren ipv draadeinden. Ik kreeg ze er niet allemaal uit. Met het erop leggen, is er waarschijnlijk roest uit de kop gescheurd. Pakking had ik al ingespoten met een 1 of andere koperspray.
Kop gedemonteerd, motorblok opgevuld met metal weld en vlak geschuurd. Nieuwe koppakking erop gelegd en bij de waterkanalen ingesmeerd met vloeibare pakking. Lekte nog een drupje maar met de pil lijkt het onder controle.
Nieuwe niet originele (zachte koppakking) zou misschien ook al helpen. Oude mag je ivm walsen niet hergebruiken.
Zouden jullie als hij los is voor een nogmaals voor een Originele CNH koppakking gaan ?
Of een andere goed merk?
Hij leek dicht te zijn. Maar na de oogstdag in westerbeek. Zijn er meer lekkages tot zijn recht gekomen. Waaronder nu ook op dezelfde plek waar hij eerst ook lekte.
Op dit moment is de lekkage minimaal. Dus gaat hij dit weekend nog mee naar IHF panningen!
Zal het dan toch aan de pakking liggen. In combinatie met geen olie op de bouten waardoor het moment niet gehaald word?
Verder lijkt mij het wel raar. Als de kop gevlakt is zou hij eigenlijk niet meer moeten lekken? Mots de bouten goed aan zitten.
Nu wil ik het nog wel een keer los halen.
Zo kan ik ook zien wat de pakking gedaan heeft.
Nu wil ik het nog wel een keer los halen.
Zo kan ik ook zien wat de pakking gedaan heeft.
Dan is een beetje de vraag, waar ik nu zou beginnen.
Zuigerbus hoogte ga ik dan meten.
Vlakheid ?
Vervolgens is dan de vraag. Ga ik nogmaals voor een Originele CNH koppakking of toch de veel gebuikte Elring?
Ik zag dat in de Originele set van CNH op de uitlaatdichtingen ook het Elring loge op stond.
Ik heb inderdaad gezegd dat ik mn verlies al nam. Maar zoveel lekte hij niet. Eerste stromde het letterlijk eruit.
Ik heb hem thuis toen nog goed getest met diepwoeler. Toen was alles goed dicht.
Toen ben ik naar Oogstdag westerbeek geweest en daar lekte hij een beetje. Echt minimaal.
Alles blijft op peil, motorolie , koelvloeistof.
Misschien ben ik er een beetje te zacht in. Hoe ik er naar kijk. Sorry hiervoor dan.
Ik wil het advies van @Klein Rot zeker opvolgen. Maar eerlijk is eerlijk. In dit advies stond niet dat ik het meteen los moest maken, maar als ik hem los zou maken.
Ik neem graag dit advies op! Anders heeft mijn vraag ook weinig zin
Veel kan er niet fout gaan of wel?
Ik hoor het graag!
loctite 5923 doen
Ooit al eens bij een rallyauto toegepast
En dat was de eerste keer dat die heel bleef
Ik ga mn koppakking opnieuw vervangen! Pak nu een Elring koppakking deze schijnen ook goed te zijn. En beter betaalbaar.
Denk dat ik geen vloeibare snufjes er tussen ga doen. Dit zal normaal gesproken ook niet hoeven lijkt me?
En het kan ook loslaten en in de motor oid komen.
Meer tips en tricks zijn altijd welkom. Maar dat dachten jullie wel
Na kop natrekken, zie ik na een paar km rijden. Wel nog een streepje komen over de volle lengte. Van olie.
Zit nu CNH in. Elring is onderweg.
Ik ben heel veel van advies vragen dat weet ik.
Maar wat zouden jullie doen?
Loshalen en nieuwe Elring koppaking erin?
Of
Laten zitten en niks doen?
Nadat ik de kop had nagetrokken is dit het resultaat.
Dit is wat hij lekt. Nu heeft ie natuurlijk niet hoeven werken… we.tl/t-9K1X8gR8f3/
Tja vind lastig. Het “lijkt iets van niets”