Onbekend Meerdere typen - Wat is een goede hobby trekker om te restaureren?
Hier in de buurt staan een aantal trekkers die al een tijd stil staan, en ik vroeg me af welk merk en type een goed restauratie project/ hobby trekker zou kunnen zijn. De types die ik weet staan:- Hanomag brillant 601
- Deutz D40 L
- Renault 55
- Ford 4000
- Bolinder munktell (bm)350
- John Deere 1120
- Fendt 100 serie 4x4
ik vroeg me dus af welke trekker bv. gemakkelijk onderdelen verkrijgbaar is, betrouwbaar is, goed schakelt, makkelijk aan te sleutelen is, zijn er problemen die vaak voorkomen bij een van deze types, enz... . moest er een trekker komen gaat die hobby matig gebruikt worden voor klieven, snipperen, maaien, aanhanger trekken,...
bedankt voor de reacties.
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden renault , john deere , ford , volvo bm , fendt , deutz en hanomag geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Verder is die luchtgekoelde motor (in mijn ogen) al een voordeel voor de beginnende sleutelaar.
Heb ooit een f2l612 gekocht die 16 jaar stil had gestaan. Accu erop en diesel erin, en lopen!
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Wil je volop onderdelen kunnen kopen, kies dan bijv. Deutz, Ford, JD of Fendt.
Wil je iets exclusiefs, kies dan Hanomag, Bolinder. Hoe ouder, hoe exclusiever. Hoe nieuwer, hoe functioneler, ook qua hef-mogelijkheden en olieventielen.
Test in ieder geval de trekker die je gaat kopen voldoende, neem desnoods iemand mee die het type trekker kent.
Kies je een oudere met 4x4, dan zit je meestal met een naast de motor liggende aandrijfas en die beperkt de draaicirkel behoorlijk. De nieuwere hebben de as middenin, onder de motor lopen. Kun je een oudere Same met 4x4 vinden, die heeft de aandrijfas onder de motor lopen.
Verder: een trekker die lang stilstaat, krijgt problemen met lekkages op de keerringen en rubbers. Een trekker die tot het laatst veel gebruikt is, heeft meestal veel uren en dus veel slijtage. Staat de trekker lang buiten stil, let er dan op dat de (boven)uitlaat is afgedekt, anders staat de motor vol water. Het is een voordeel dat je de trekkers al hebt gezien en dus misschien al zag of de uitlaat afgedekt was.
Ik weet hem er al heeeel lang staan.
Regen is een zegen, maar niet voor machines en gebouwen.