Case International 845 XL Plus - geen toerental/pto toerental

Achja, er ligt her en der wel eens een drupje, maar hier wordt het toch duidelijk erger. Lange zoektocht geweest, maar het lijkt te komen vanuit een pkaat waar 4 hydrauliekleidingen in toekomen/vertrekken, links onder het voorraam. Net boven het handremmechanisme. Ik heb een nummer van dat plaatje, maar wat eit daaracjter? Of zijn het de dichtingen die lekken, moeilijk te zien. In het wph vind ik niet direct de juiste tekening ook. Iemand die kan helpen?
demuywo

Reacties

demuywo
Fotootjes...

(klik om te vergroten)

Hierop zie je de onderdeelnummer, maar ik vind hem niet terug in boek.
demuywo
En nog eentje

(klik om te vergroten)

Hier zie je de vloeistof weglekken...
+3
labella
Daar zit niks spannends achter, gewoon leidingen van het stuur. Als je in de cabine onder het dashboard naast het koppelingspedaal kijkt kun je het zien.

(klik om te vergroten)

brauheist
Dat zijn idd de leidingen van de orbitrol, even goed kijken welke lekt wellicht iets aandraaien. Naar mijn weten zit hier geen afdichting tussen
Correctie, wel koperen ringen dacht ik
demuywo
Mat eruit in cabine, vloer ook vettig van de olie... binnenkant wat afgekuist. Even gestart en wat links/rechts aan het stuur draaien, niks zichtbaars. Ga het zo open laten en eens zien na uurtje rijden/werken.

(klik om te vergroten)

Binnenkant onder het stuur
brauheist
@demuywo als het binnen nat is kan het ook uit de orbitrol zelf komen
demuywo
Lijkt me 'droog'.

(klik om te vergroten)

Geen olie
demuywo
Nog eentje...

(klik om te vergroten)

Geen drupje
demuywo
Ziet er naar uit dat het de koppeling van de leiding in de cabine met die langs de motor is, zelfde leiding staat met een drupje olie nat nu. Maar dat miet je waarschijnlijk met van die 'open ringsleutels' zoals voor remleidingen aandraaien, en die heb ik niet in deze maat. Je kan er ook slecht bij. Even langsgaan bij de smesse 😉 Neemt ie olie voor de servo van achterbrug of waar moet ik eens peilen?

(klik om te vergroten)

Rechtse staat nat, en dezelfde leiding kant motor ook.
brauheist
@demuywo het is een heel geprutst maar beetje wringen met een steeksleutel moet wel lukken, olie is dr hydrauliek olie uit het hefdeksel, daar boven peil je ook dus
demuywo
@brauheist hm, kunnen eens proberen... ik heb een extra hydrauliektank, dan peil ik achter aan de hef.
brauheist
@demuywo als er in die tank uberhaupt olie zit heb je altijd genoeg, tenzij je er een kieper aan hangt
Corne S
@brauheist
Voor het stuur inderdaad wel. Beetje apart systeem met die extra tank. Het hefdeksel blijft al vol zitten met olie en als die overvol raakt, loopt die pas over naar de tank waar de pomp het ook uit zuigt.

Ook heb je met tank geen zuigfilter. Al zit het zuigfilter bij inters op een onhandige plaats.
brauheist
@Corne S de mijne heeft de aanzuig gewoon in het hefdeksel zitten? Ander heb je er toch alsnog niks aan?
Corne S
@demuywo
Open ringsleutels kunnen soms ook handig zijn.
demuywo
@Corne S weet ik, maar die heb ik niet in 22 of 24mm 😉 Vandaag met steeksleutels geprobeerd maar bougeert niet. En ondanks dat ie daar nu niet lekt toch weer oliedruppels onder cabine, of twas nog een restantje... eens zien als ie een uurtje gewerkt heeft.
demuywo
Traktor us terug van bij de smesse, olielek orbitrol opgelost, maar tijdens het naar huis rijden viel me op dat ik enkel rijsnelheid heb en geen toerental (display geeft '0') en als ik pto snelheid wil weten helemaal niks. Ik vermoed ergens een losgekomen stekker? Onder de motorkap vind ik niet direct iets. Iemand tips waar te zoeken?
brauheist
Voor de orbitrol te verwijderen moet het hele dashbord eraf dus daar onder zou wel iets los zitten
demuywo
Orbitrol is er niet uit geweest, waren de koppelingen van de leidingen waar ze van cabine naar motorkap gaan. Als eens gekeken maar zie niet direct iets los... hmm
brauheist
@demuywo de stekkers die daar zitten voor de kabels van binnen naar buiten kunnen ook wel is vervelen
brauheist
@demuywo even loshalen, schoonmaken en inspuiten en weer proberen
demuywo
@brauheist mja, maar met wat spuit je ze in? Ik deed er vroeger vaseline op, iemand zei dan dat dat niet goed was? Contact spray? WD 40? Siliconespray?
labella
@demuywo Als ik het niet weet gebruik ik altijd wd 40, meestal werkt het..🙃
demuywo
@labella hehe, zal ze eens kuisen met remreiniger en dan inspuiten met wd 40... je hoort het wel 😉
demuywo
Stekkers losgemaakt, gekuist, ingespoten, teruggeplaatst, geen verandering. Toerenteller geeft nul zan, pto niks, ik heb enkel onderdelenboek van de gewone 845 xl, iemand soms de tekening van de XL Plus ivm toerenteller etc? Aangezien hij nul geeft krijgt hij wel voeding, maar waarschijnlijk geen info van de sensor... maar waar zit die?

(klik om te vergroten)

Voor het kuisen...
labella
@demuywo Dashboard resetten misschien? Ik heb het een jaar geleden gedaan maar weet niet meer hoe het moet. Moet nog ergens op tractorfan staan maar om een topic terug te vinden is een ramp.
wotan2
@demuywo kwaliteit is niet heel geweldig, maar met moeite is het lees baar.
tractorfan.nl/album/5994/…
demuywo
Mja, daar kan ik niet veel van maken... zal morgen maar eens rondbellen. En ooit eens het juiste handboek van een Plus zoeken.
demuywo
Niemand elektrisch schema van een 845 xl plus liggen? Of waar de toerentalsensor zit?
wotan2
@demuywo in het andere topic waar je gereageerd hebt, heb je kunnen lezen dat de tractor geen toerental sensor heeft. Alles word uit het motor toerental berekend. Bij de keuze hendel die de bak in gaat voor het aftakastoerental, zit wel een schakelaar die dit doorgeeft aan het dashbord, misschien is die kapot, of de kabel er naar toe (stekker in het dashbord).
demuywo
@wotan2 ik bedoel de motortoerenteller dus, niet de aftakastoerenteller 😉. Ik zou graag weten waar dat motortoerental gelezen wordt.
Dairy-Special
@demuywo Motortoerental komt van de W aansluiting op de dynamo
demuywo
@Dairy-Special blijkbaar, juist tractor terug binnen gebracht. Mechanicien direct naar die W aansluiting gekeken. Alle kabels zitten goed. Ze gaan wat meten nu. Int slechtste geval is die sensor op de alternator toevallig kapot gegaan...
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden tekening , case , international 845 , Case international , lekken , zoektocht en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nÊt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!