Deutz D3006 - Brandstof opvoerpomp lekkage verhelpen
Beste mensen,De opvoerpomp van mijn Deutz D3006 lekt een klein beetje.
Er hangt een druppel aan het boutje welke het dekseltje van het filter vastklemt.
De uitvoering van de opvoerpomp die op mijn trekker is gemonteerd verschilt van de foto's van nieuwe opvoerpompen die op het internet te vinden zijn.
Op nieuwe opvoerpompen zit het dekseltje met filter aan de bovenzijde; bij de mijne aan de onderzijde.
Vragen:
1.) passen de revisiesetjes (bestaand uit filter, boutje en afdichtring) die op het internet te vinden zijn in meerdere uitvoeringen opvoerpompen?
2.) Zit er in het dekseltje van het filter van de opvoerpomp een O-ring?
3.) Wat zijn de ervaringen met de kwaliteit van nieuwe opvoerpompen ten opzichte van de oude? Is reviseren van de oude opvoerpomp zinvol?
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekker , deutz , lekt , lekkage , internet , brandstof , ervaringen , reviseren , filter en opvoerpomp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
techniekwebshop.nl/reparatieset-opvoerpomp-1260049…
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
de kans zit er in dat schroefdraad al kapot is
Deze heb ik gemonteerd
techniekwebshop.nl/opvoerpomp-khd-4157698kr.html/
De oude houd ik op reserve, je weet maar nooit.
Een emmer was zeker niet overbodig.
Ondanks dat ik de brandstofkraan dicht gezet had loopt er toch nog wat diesel uit.
Na een korte proefrit lijkt alles lekvrij te zijn en reageert de motor normaal op gasgeven.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Als het kraantje onder de brandstoftank dichtgezet wordt hoef je niet de hele tank leeg te maken.
Het kraantje moet dan wel gangbaar zijn en niet teveel lekken natuurlijk.
Ik heb uit voorzorg een emmer eronder gezet; er komt toch nog wel een beetje brandstof uit.
De brandstofslangen met nieuwe koperen ringen monteren.
Nieuwe slangen heb ik door een landbouwmechanisatiebedrijf laten maken.
Succes met verwisselen
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De pomp moet strak aansluiten op het blok. Zo gaat het niet goed. (Niet starten zo!) Loop je ergens vast?
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Dank voor de foto's. Ik dacht dat er tussen het motorblok en de oude pomp misschien een afstandsstuk (spacer) gemonteerd was, maar dat lijkt niet het geval.
Je zou kunnen meten of de afstand tussen de bevestigingsgaten van de oude pomp en de nieuwe pomp hetzelfde zijn (de maat van de gaten in de pomp die over de schroefdraadeindjes heen gaan). Zijn de schroefdraadeindjes niet verbogen?
De brandstofpomp wordt door de nokkenas aangedreven. Het kan zijn dat de stand van de nokkenas zorgt dat de pomphevel nu wordt indrukt, dan ontstaat er een zekere spanning op de pomphevel.
Als de krukaspoelie en dus de motor een klein stukje (rechtsom)wordt gedraaid kun je de spanning op de pomphevel iets verminderen waardoor de pomp het laatste stukje makkelijker naar het motorblok toe kan worden gedrukt.
Ik weet niet waar je vandaan komt?
Misschien even bellen (Zou je via PM of mail je 06 nummer willen delen?)