Fendt 411 - Tips & tricks voor zelf herspuiten
Ik ben van plan om mijn Fendt 411 Vario zelf te herspuiten. Iemand hier ervaring mee?Ik zou originele Fendt verf gebruiken maar vroeg mij waar ik allemaal moet mee rekening houden? Schuren : nat of droog? Welk schuurpapier? Hoe ontvetten? Hoe plamuren, etc...
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden vario , nat , fendt , verf , ervaring en herspuiten geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Je wilt nogal wat.
Zou je niet eerst proberen op een trekkertje van een 4000 in plaats van 1 van 40.000??
Heb je al wat spuit ervaring?
Eigen compressor?
Waterafscheider?
Druk reduceer ventiel?
Onderbeker of bovenbeker spuit?
Dan denk ik aan de juiste verharder , verdunner bij de lak die je koopt, de juiste verharder, verdunner zorgt dat de lak snel(ler) reageert, zodat je de volgende laag spuiten kunt.
Vroeger had je truck coating plus van Sigma, Sigma is overgenomen door PPG, ik weet niet hoe deze lak nu heet.
Deze was zeer sterk, chemicaliën bestendig, kom goed tegen krassen, etc.
Deze heb ik veel gespoten op kippers.
Lak fabrikanten hebben recepten van lak, ook van landbouw, industrie machines.