International 844 S - Waar overal olie. Welke en hoeveel? Deels weet ik al =)

Hoi,

Na een mooie 844S aangeschaft te hebben en aangezien deze al een tijdje stil heeft gestaan en niet weet wanneer de olie is ververst. Toch maar eens doen!

Wat zo in me op komt en deels van de handleiding bekeken:

Betreft een International 844S 2wd met D-268 Motor.

Motor: 12 Liter 15W40
Versnellingsbak: 35 , 42 liter? Kom hier niet echt aan uit zie onderstaand*
Achterbrug: ? 2 losse trompetten denk ik?
Hydrauliek: 18 Liter Hydraulic olie
Koelsysteem: 19,5 liter. Dit heb ik nog staan. Gele kroonolie koelvloeistof tot -38.

* Versnellingsbak met stuurschakeling 1tm4. 1 hoge groep, 2 lage groepen en 1 achteruit.
en reductie. Geen Agromatic. (Heb geen hendel aan de rechterkant van het dashboard)

Wie kan me helpen? Wat, waar en hoeveel olie er in moet. Zodat ik deze kan bestellen 😄
LuftDeutz

Reacties

+1
Fires
Volgens mij klopt dat aardig. Anders een olie advies invullen.
Let op de remolie is Hytran. GEEN dot rem olie
+1
Fires
oliehandel.nl/advies/index/…

De astrompetten 3,5 liter olie. 80w90.

Motor zou ik 15 w40 op gooien zoals je zelf al schrijft.
LuftDeutz
@Fires

Is de 3,5 voor beide kanten? Of is dit 1 gedeelte ? Of 2 keer 3,5?
+1
brauheist
@LuftDeutz as trompetten is niet zo heel veel, mooiste is als je t wiel paar keer rondraaid als die op peil is. En de ontluchtings buis controleren of die nog open is anders heb je een keer de keerring eruit liggen
+1
Fires
@LuftDeutz 3,5 liter per kant
+2
Welten
Hier moet je de bak peilen

(klik om te vergroten)

Peilplug
+1
Welten
Alsjeblieft

(klik om te vergroten)

Info

(klik om te vergroten)

Info
LuftDeutz
@Welten

Bedankt!
+1
Corne S
Hoeveel poken heb je links naast je stoel?

Ik denk nl niet dat je 2 lage versnellingen hebt,maar met de achterste pook 20% reductie op elke versnellingen.

Qua versnellingsbak olie zit het hem verschil in agromatic-s of een standaard bak. Ook qua olie type. In een standaard bak heeft geen druksmering, dus ik zou daar ook 80W90 in doen. Verder gewoon de peilstokken of niveaupluggen aanhouden en niet helemaal blindstaren op de precieze liters.
LuftDeutz
@Corne S
Deze 2 poken heb ik links naast me.
Zijn toch 2 lage ? Of wat houdt dit dan in misschien?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Corne S
@LuftDeutz
Ik weet niet of de 844s ook met kruip geleverd werd. Zoals bij onze 844s is die achterste pook op elke versnelling een stukje langzamer, onafhankelijk van de groepenpook.
Dus stel dat je in z'n 2 rijdt en je gaat net iets te hard, kun je terug naar z'n 1. Maar een versnelling er tussenin is in z'n 2 en achterste hendel naar voren.

Als het achterste hendel niet goed staat (tussenin) zul je ook nooit weg komen.

Dat er standje 2 op de groepenpook 2x voorkomt, is ook iets nieuws voor me.
LuftDeutz
@Corne S
Ik vond het ook al bijzonder 2 dezelfde groepen.
selten
@LuftDeutz
Is eigenlijk best logisch. Waar schakel je normaal tussen? De lage en hoge groep. De lage groep en achteruit. In ieder geval, dat was de gedachte van de ontwikkelaars.
+1
LuftDeutz
@selten

Ja nu je het zegt. Klinkt het wel logisch. Ook al ga ik zelf vaker van zn snel naar achteruit het meeste. Maar met landwerk enz ( waar de versnelling meestal voor bedoeld is ) klopt het wel idd!😉
+1
Corne S
Vind je? Ik schakel altijd alleen naar achteren voor z'n achteruit. Tussen hoog en lage gearing schakelen doe je niet zo snel. Aangezien deze niet gesynchroniseerd zijn en dan toch stil moet staan.
LuftDeutz
@Corne S
Dat klopt inderdaad ook wat je zegt.👍🏼
Maar inderdaad, als die groepen ook gesynchroniseerd waren was het nog makkelijker.

In principe is het dan nog maar 1 kleine handeling meer en dat is naar rechts schuiven. Voor zn achteruit vanuit hoog.
LuftDeutz
Ben aan het kijken wat ik ga bestellen. Nu heb ik een lijstje gemaakt wat ik nog heb.

Motor: 12 Liter
Type: 15W40

Versnellingsbak: 42 Liter
Type: 80W90

Achter brug: 3,5 Liter per as. ( 7 Liter)
Type: 80W90

Hydrauliek: 18 Liter
Type: Hytran? Kan hier ook niet gewoon 15W40 in? Of wat doen jullie?

Koelvloeistof: 19,5 Liter
Type: COOLANT -38 ORGANIC NF ( Deze heb ik zelf nog 2, 20 liter kannen staan )

Beetje de vraag nu wat voor olie hebben jullie in de hydrauliek gedaan?
brauheist
@LuftDeutz ik heb 10w30 in de hydrauliek
+1
Fires
@LuftDeutz ik heb hyrdoliek olie 46 op de hef en hytran op de remmen
LuftDeutz
@Fires
Remmen is in dat potje. Bij de rem pedalen?
Welke hytran heb je daar op? Linkje?
Fires
@LuftDeutz ja de rem olie is dat potje op de hoofdremcilinder
LuftDeutz
+1
Fires
@LuftDeutz zal wel verschil in zitten kwa merk denk ik. Maar dit weet ik ook niet. Ga er van uit dat dit standaarden zijn die zijn genormeerd. Ik heb er zelf total op zitten.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden olie , hoi , onderhoud , motor , koelvloeistof , versnellingsbak , international 844 , hendel , Handleiding , international 844s en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!