Farmall D-430 - Start niet meer na vervanging gloeibougies

Hallo allemaal,

Ik heb laatst de gloeibougies vervangen van mijn farmall d 430
Voordat ik ze verving starte hij zeer slecht maar had hij nog wel ontbranding
Na het vervangen heeft hij geen ontbranding meer de gloeibougies doen het ze gloeien ik heb ze allemaal doorgemeten
Weten jullie nog wat ik kan doen
van-wetten

Reacties

brauheist
Heb je gloeistiften of gloeispiralen erin gestopt?
van-wetten
@brauheist gloei spiralen
redeagle14
@van-wetten heb je wel de juiste gemonteerd? Het gaat nog wel eens mis met om nummeren.
van-wetten
@redeagle14 ja er stond op oltractor shop dat ze passen en voor dat ze vervangen zijn kreeg ik de trekker nog gestart ik heb ze opnieuw gecontroleerd en aangedraaid na het vervangen want ik dacht mischien heeft die geen compressie maar dat hielp ook niet
redeagle14
@van-wetten maar passen en gelijk zijn is wel een punt. Goed kijken of de waardes gelijk zijn.
brauheist
@van-wetten hoelang heb je gegloeid?
van-wetten
@brauheist totdat het gloei spiraal vuurrood werd
basia
@van-wetten

Zie ook vorige topics over dit onderwerp 💯

tractorfan.nl/topic/7624/ en topic nr : 261886

Zelf heb ik ook met gloei-stiften heel goede ervaringen in een vergelijkbare motor (OM 636) slaat veel beter aan ;
en na starten even blijven gloeien ; loopt soepeler rookt veel minder
brauheist
@basia die van mij heeft ook gloeistiften gaat super, maar gloeispiralen moet ook gewoon werken
basia
@brauheist

Ja klopt ; toch denk ik dat stiften een iets hogere warmte afgifte hebben ; en vooral als de compressie iets minder word kan dat in het voordeel zijn bij een koude start .
radium45
Wel de juiste temperatuur? Hier eens meegemaakt bij een Toyota pick-up... Deze ging slechter starten in de winter, bij een Toyota dealer hier originele gloeibougies besteld voor dit type auto en toen wilde het ding helemaal niet meer aanslaan. Bleken ze de verkeerde besteld te hebben, waren voor de zuid europese landen bestemd. Die werden minder heet als dat voor de noordelijkere landen gewenst was. Met de juiste startte het ding weer als een tierelier.
+1
brauheist
Komt er rook uit de uitlaat? Zoja welke kleur?
Heb je tijdens het sleutelen het dieselkraantje per ongeluk dicht gezet? De gloeispiralen kom je niet heel makkelijk bij dus dat kan ook gebeurd zijn? ( mits deze nog op de orginele plaats zit)
van-wetten
@brauheist er komt witte rook uit de uitlaat maar hij wil echt niet door pakken en normaal rookt die meteen zwart
+1
radium45
Quote Reactie van @van-wetten:
de gloeibougies doen het ze gloeien ik heb ze allemaal doorgemeten

Worden ze echt rood tijdens het gloeien?
brauheist
@van-wetten heb je de dieselkraan gecontroleerd? Bij het luchtfilter.
van-wetten
@brauheist hij krijgt gewoon diesel
brauheist
@van-wetten heb je de mogelijkheid de tractor aan te slepen?
roscho
@van-wetten Je kunt nog proberen om de hele luchtinlaat voor te verwarmen met een föhn, verfafbrander of elektrisch kacheltje. Als hij daarna wel start, weet je dat het aan de ontstekingstemperatuur ligt, dan is er tóch iets met de gloeiers.
Piet1960
De accu wel 100% ? Gloeien vraagt veel stroom.
bas101
Wat ik altijd doe is , de 4 gloeispiralen aansluiten maar nog niet in de kop draaien , dan op t dashbord gloeiknop bedienen en dan kijken hoe lang het duurt voordat de gloeispiralen gaan gloeien , dus dat de spiralen oranje kleuren , deze tijd schrijf ik op het dasbord , daarna de gloeispiralen in de kop montieren, winters even een paar seconden langer gloeien , de destijds voorgeschreven minuut gloeien is dus bij lange na niet nodig ,bij de ene tractor gloeien ze al na 8 sec de andere bijv na 26 sec . , dan weet je meteen ook zeker dat ze alle 4 gloeien , als in serie geschakelde spiralen 1 stuk is gloeit er niet 1 en dan zal ie ook nooit starten , tevens hoort t gloeioog op t dashbord passend te zijn bij de gloeispiralen , er zijn hier 4 of meer verschillende soorten in , lees weerstand ;
bas101
@bas101 als ze alle 4 gloeien en de motor wil niet starten heb je een andere storing , bijv slechte verstuivers , slechte compressie.
Boskotten
Hallo mijn fahr 130ah bj 1957 heeft een handel naast de versnellingspook s -l waar is deze voor er gebeurt namelijk niks als ik hem in de l zet gr harrie
brauheist
@Boskotten hier moet je even een topic voor aanmaken.
Boskotten
Heb ik net gedaan
Klein Rot
@van-wetten

Dit is het originele Bosch nr. 710348R1 en BERU 7107778R2 Zoek hiervoor een moderne variant.
DB780
Gezien het vervangen van de gloeibougies, het probleem niet heeft verholpen en de motor wel diesel krijgt, heeft de tractor genoeg compressie?
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden startproblemen , start niet , vervangen en farmall geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!