MF35 4-cylinder start slecht

Onze oude MF35 start slecht, tja 4 cylinder . Eigenlijk vrijwel alles al getest en we komen er nog niet echt uit. Met een warme Fohn bij de inlaat start ie echter veel beter en sneller.
Nu zie ik wel een voorgloeier / vlamstart gloeier bij Histoparts staan zijn die in te bouwen weet iemand dat of is dat een hele operatie ?? Ik zie wel een dop op de inlaat (foto) Misschien weet iemand de oplossing ?? Hoor graag....
gerardbergen

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

roscho
Kun je dat gat niet gebruiken om daar een elektrische gloeispiraal in te bouwen? Dan hoef je niet voor brandstofaanvoer te zorgen.
Hanomag22
@roscho geeft geen warmte vergeleken met een vlamstarter.
MANAckerdiesel
Is dit de FE35 met de Standard (merk) motor? Deze motor zit ook in mijn Kramer 450Export. Ik zet altijd eerst manueel druk op het brandstofsysteem met de opvoerpomp, en gloei dan 40 seconden voor. Dan start de motor altijd bij mij. Maar ik dacht dat de motor voor de MF geen gloeibougies hebben in de cilinderkop.
+1
Hanomag22
Kleppen al gesteld en inspuit moment gecontroleerd? Ketting kan slok liggen of uitgerekt zijn.
kramer
Misschien heb je hier wat aan.
tractorfan.nl/topic/111653/
Hannesman
Je kan daar een vlamstarter monteren inderdaad, je bent dan ook een buffertankje (zie afbeelding in rood) nodig die achter de tank wordt gemonteerd. Je hebt er wel baat bij om de timing te controleren, dat helpt al een boel. En zoals al genoemd werd, eerst systeem even doorpompen met de opvoerpomp. (Een sterke accu rond de 100A help ook 😬)

(klik om te vergroten)

Ton_Deere
Ik zou eerst je verstuivers testen. Als je er nieuwe tips op zet en afstelt start elke trekker een heel stuk makkelijker
+2
DB780
Ik zou de compressie een testen van de cilinders. De 4 cilinder start in derdaad moeilijker, maar met een slechte compressie ben je nergens. dit is de basis, daarna kan je de andere punten zoals timing, kleppen stellen, enz doen.
+1
Bauwz
Zijn altijd al slechte starters geweest.
Als je de trekker aansleept loopt ie met 1 meter.
Denk als je er een sneller draaiende startmotor opzet dat je meer doet.
KlaasM
@Bauwz sommige startmotor kun je ook een ander anker in laten zetten toch?
Doen ze er dan geen 9v anker in? Dan draait ie een stuk vlotter
Bauwz
@KlaasM Dat zou ik niet weten. Wij hebben ooit twee MF35 4 cilinders gehad, dat waren onze eerste Furrugen. Maar zijn niet voor niks overgegaan naar Perkins motoren.
Neemt niet weg dat ze (als ze lopen) best mooi lopen die Standard motoren.
Hannesman
@Bauwz zeker waar, heb in de mijne een starter met een plantair stelsel (was een NH Starter) daarmee start ie best vlot. (Niet zoals Perkins.. sleutel aanraken en lopen) mr is al beter 🤷
mfrijder
@Hannesman heb je hier misschien een onderdeelnummer van?
Welgerap52
Heel veel mf 35 trekkers met 23c standaard motor zijn omgebouwd naar
1 gloeier per cijlinder in de kop , heb je daar na gekeken of dat dat erop zit
(ik heb meer mf 35/23c trekkers met vier gloeiers gezien als zonder) en als dat gloeisysteem goed werk dat starten ze redelijk.
Renze
@Welgerap52 klopt, ik heb 25 jaar geleden n beugel verkocht aan iemand die de zijne ook zelf gloeistiften in de kop had geboord. De mijne zijn bij t oud ijzer gegaan...
GP733
Het is hierboven al een keer eerder gezegd, de distributieketting rekt uit waardoor de timing verloopt. Waarschijnlijk staat de brandstofpomp niet meer op tijd. Bij de onze was dat een wereld van verschil. Dan zijn het ineens geen slechte starters meer.
bas101
Ik dacht dat dit bij de meeste wel bekend was , de 4 cilinder met gloeispiraal in luchtfilter zijn slechtere startes dan de verbeterde versie met 4 gloeiers in de kop , als je schrijft dat ie met warme föhn in luchtfilter .meteen start dan is de oplossing simpel , een gloeispiraal met lange spiraal draad lees groter gloeioppervlak in de inlaatbuis monteren.verder overschakelen op GTL diesel , start beter en rookt beduidend minder , heb zelf een Buhrer tractor met zo'n motor , Standard 23c , in t buitenland hebben ze de bijnaam Elend (ellende) afgeleid van Leyland , ben zelf ook helemaal voorover gaan lopen van de ellende met deze motoren maar als je alles 100% in orde hebt valt t zowaar nog mee , lees zuivere brandstof zonder water lucht en pruttel ,, goede filtering, in mijn geval 4 goede gloeistiften , en overschakelen op GTL .
Hanomag22
@bas101 goed verhaal. Maar leyland heeft niks met de standard motor te maken. Behalve dat t ook uit Engeland komt 😜
+1
bas101
@Hanomag22 kan er ook niks aan doen maar in Zwitserland noemen ze t zo
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden start slecht , startprobleem , inlaat en bouwen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!