Start probleem en hydroliek vraag
Ik heb sinds de zomer een iseki TX 1500 aangekocht. Sinds deze week heb ik een klepelmaaier voor erachter dus de iseki heeft die hele periode stil gestaan.In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk.
Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien.
Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom !
Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden zomer , uitlaat , motor , startproblemen , brand , lampje , donker , hydroliek , klepelmaaier , dashboard en iseki geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
(klik om te vergroten)
Dat hydrauliek reservoir hoort er niet zo uit te zien, is deze te demonteren?
Bak achterbrug en hydrauliek is 1
Moet dus ook bakolie in
Verstuivers zijn vaak erg slecht,
En dan start die in de kou lastig
Haardroger op de heetste stand 15 op de cilinderkop helpt
Brandstof filter kan ook verstopt zitten
Neem een eenvoudige multimeter (< €5 bij Action). Stel het meetbereik in op 20 volt gelijkstroom. Maak de zwarte draad vast aan de massa (- pool van accu of het chassis). Hou de rode draad aan de stekker van de gloeispiraal. Laat iemand anders gloeien (anders zijn je armen te kort) en kijk wat de meter aangeeft. Geeft hij een voltage aan boven 10 volt, dan krijgt de gloeispiraal stroom.
Nu kan ook de spiraal nog stuk zijn. Zet daarvoor de meter op Weerstand meten (ohm). Houd de draadpennen tegen elkaar, nu is de weerstand 0.
Houd nu de zwarte pen aan massa en de rode aan het contactpennetje van de gloeispiraal. De meter moet nu ergens tussen 0,2 en 6 ohm aangeven. Zo ja, dan kan de spiraal gloeien. Minder: gloeispiraal stuk, kortsluiting. Meer: ook stuk, dan is de spiraal onderbroken. Nieuwe: shop4trac.com/motoronderdelen/gloeibougie/…
Had je ook stroom op de draad, dan zou je met een functionele gloeispiraal moeten kunnen gloeien.
Geen stroom op de draad: mogelijk is de gloeischakelaar (contactslot??) stuk of zit daar een losse draad. Je zou dan nog met een losse draad rechtstreeks vanaf de + van de accu op de stekker van de gloeispiraal kunnen kijken of de spiraal nu wel heet wordt. Let op: draad is ongezekerd, dus geen kortsluiting maken!