International 1055 versnellingsbak lawaai

Hallo,

Wij hebben een international 1055 gekocht met een probleem met de versnellingsbak.

Deze had een zeer laag olie niveau in de versnellingsbak.
De versnellingsbak maakt een ratelent lawaai vanaf een bepaalde snelheid, als ook wanneer je achterruit rijd en de koppeling in drukt springt hij tussen voor en achteruit.
Als je van achteruit gewoon stopt en in hoog wil vertrekken dan krijgt de motor hem niet vooruit.
1,2 3 en 4 schakelen perfect dus nemen aan dat het met de hoog,laag en achterruit vork zal te maken hebben?
De cardan naar de voorras is er reeds al af om dit te uitsluiten.
Heeft iemand soms iets gelijkaardigs gehad?
Alvast bedankt!
ilja

Reacties

+3
Klein Rot
@ilja
Dan zit er maar ÊÊn ding op en dat is het deksel eraf en erin kijken.
ilja
@Klein Rot ja dit gingen we doen maar vraagde het hier toch maar eens in geval er nog iemand iets gelijkaardigs moest voor gehad hebben.
+1
sikuman
Wij hebben dat met een international 1056xl gehad .
daar was het tandwiel naar de aandrijfkast van de 4wd toen stuk .
was net of je op de handrem reed met veel herrie
ilja
@sikuman ok het zou wel het zelfde kunnen zijn, alles je de 4x4 op en af zet lijkt het er op dat het soms beter is. Ga er eerst eens de 4x4 boit afnemen en van daar kijken of er wat te zien valt.
+1
marco955
Hef deksel er af halen en kijk dan eens naar je lager van het pignon tandwiel. Grote kans dat die er uit ligt. Zelfde heb ik met mijn 955 gehad. Dan kan de as heen en weer en krijg je deze klachten. Hefdeksel moet er eerst af voordat je de schakeldeksel van de bak er af kan halen
ilja
@marco955 ok bedankt, dan gaan we dit er ook af pakken, zijn dingen die je lossen onder de deksels om ze er af te krijgen?
marco955
@ilja onder het hefdeksel zitten 2 schakelstangen die moet je eerst losmaken. Die zijn van de groepen schakeling. En die tandwielen zitten rechtstreeks op de as van het pignon wiel.en ij vrees dat daar jou probleem zit .
+1
ilja
@marco955 ok bedankt, gaan deze demonteren.
+1
marco955
@ilja laat je nog even weten of je nog iets gevonden hebt. Je kan er soms andere mee helpen 👍 succes met sleutelen
+1
ilja
@marco955 ja dat was het plan, morgen gaat hij uit elkaar.
+1
ilja
Deze lagers zijn stuk gedraaid.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

marco955
@ilja dit had ik ook met mijn 955 . Toen heb ik er afscheid van genomen
Hanomag22
@ilja oef. De diagnose is er. Op naar de oplossing
+1
deerejohn
Geen kogels meer ??/ geen neven schade
+1
ilja
@deerejohn neen met zeer veel geluk geen tandwielen beschadigd, enkel de achterste lager ligt er volledig uit en de voorenste begint. Verder zien we er niets aan, sincros tonen wat gebruik maar lijken nog wat uren aan te kunnen.
+1
brauheist
Leuke operatie
+10
ilja
Nog een update na de reparatie, er was verdere schade na alles uit elkaar te hebben. De lager had de behuizing uitgedraaid waardoor een nieuwe lager er los ging in zitten, met veel geluk een Duitse versnellingsbak gevonden (nu loopt hij 32 in plaats van 26) enkel had deze ook schade aan een tandwiel. Natuurlijk nieuw niet meer te bestellen en in de oude bak had het zelvde tandwiel ook al teken van slijtage, dan naar een afbraak van inters gezocht en zo een ongebruikt tandwiel gevonden.
Ondertussen heeft de trekker al elk weekend gereden al een paar goed doen sleuren alles blijft gezond aanvoelen en klinken, een mooi project om bij te leren.

(klik om te vergroten)

+1
marco955
@ilja super en hopelijk veel plezier met de trekker 👍👍
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @ilja:
De lager had de behuizing uitgedraaid waardoor een nieuwe lager er los ging in zitten,

Dat is meestal wel weer op te lossen door de behuizing te laten inlassen door een specialist en weer uit te laten kotteren.
Kost een 4 a 5 uur werk a 85 euro per uur schat ik.
Maar dan is de behuizing weer strak.
+2
ilja
@Fendt926Driver ja dat was ook mijn eerste gedacht maar stond toevallig een versnellingsbak te koop die gezonder was dus toch maar die richting uit gegaan, wat achteraf gezien de beste optie was.
+5
deJong
@ilja nou fijn dat je hem weer hebt lopen.

Ook leuk dat er weer eens een project wordt terug gekoppeld👌👍👍
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @ilja:
ja dat was ook mijn eerste gedacht maar stond toevallig een versnellingsbak te koop die gezonder was dus toch maar die richting uit gegaan, wat achteraf gezien de beste optie was.

Ja is allemaal persoonlijke keuzes.
Mooi dat het goed is uitgepakt.
Was ook ter aanvulling.
ilja
@Fendt926Driver ja zeker bedankt, moest ik toevallig die versnellingsbak niet gevonden hebben was dat waarschijnlijk de enige keuze als ik hem wilde herstellen.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden olie , perfect , motor , versnellingsbak , koppeling , snelheid , schakelen , international 1055 en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nÊt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!