Hydrauliek olie in carter
Ik heb sinds enige tijd een mooie McCormick d439. Hij lekt helaas flink hydraulische olie. Telkens als ik deze bijvul, dan werkt de hef weer eventjes feilloos, maar zodra ik iets van gewicht wil tillen met de hef, dan spuit de olie via het ‘overloop pijpje’ nabij de vulopening voor de motorolie eruit. Ook via de oliepeilstok loopt hydraulische olie eruit.Ik heb iets gelezen over een keerring bij de hydrauliekpomp en wil die nu nakijken. Maar ik heb geen idee waar deze pomp zit en hoe ik dit aan moet pakken. Ik ben van huis uit geen monteur, maar zeker wel technisch onderlegd en ook niet bang om te sleutelen. Graag advies!
Dank je wel alvast
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden mccormick , hydrauliek , Sleutelen , hydrauliekpomp , gewicht , motorolie , technisch , hydrauliek olie , hydraulische en keerring geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Als de tractor nog nooit los is geweest kun je misschien ook de voorste krukas keering mee vervangen, deze komt dan ook mee.
Geen idee wat er anders van over blijft als je deze weer terug zet.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Heb de trekker wel naar mijn werkplaats kunnen slepen. Daar heb ik de pomp gedemonteerd en de keerring eruit gehaald. Ging inderdaad zonder de distributie te openen. Heb hier een paar fotos bijgevoegd.
Nu dan de uitdaging: Waar kan ik de nieuwe keerring en nieuwe pakkingen vinden? Ik zie dat deze keerring van staal is. De keerringen die ik tot nu toe kan vinden op internet zijn van kunststof. Zijn die ook gewoon bruikbaar voor deze hydrauliekpomp? Dank je wel alvast weer voor het meedenken!
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
712 800 r1 voorkant met 3 gaten
350 706 r1 achterkant 4 gaten
De pomp staat er bij mij als 1 geheel in kan dus geen onderdeel nummer van de keerring zien maar als je hiermee langs een lmb gaat kunnen ze je wel helpen.
Kijk eerst of je ook geen speling voelt op het asje