Case 1255xl versnelling veld en baan

Ik heb een case 1255xl en die gaat in de veldgroep en baangroep even snel.
kan die begrensd zijn in de baangroep gaat maar 28 km/uur
koenvm

Reacties

Koiter
Dat is onmogelijk
Koiter
@Koiter

(klik om te vergroten)

koenvm
@Koiter heb op de pook een vitesse naar voor en naar achter en gaat dan in allebij even snel
+1
Koiter
@koenvm dat verschil is maar 5km, dat is nagenoeg niet merkbaar. 6 hoog en 6 laag is wel degelijk een andere versnelling
koenvm
@Koiter maar in 5de en 6de gaat hij ook even snel
Stier69
@koenvm Je moet in de 6 wel gas geven he,anders klopt het de eerste paar seconden wel wat je zegt.
Mdbm
@koenvm Heb je al gemeten op gps-snelheid ipv op de toerenteller? Bij een Franse versnellingsbak liggen de stappen zeer kort op elkaar waardoor het wel lijkt dat die even snel gaat. Kan je eens een foto uploaden van je toerenteller?

Misschien vanzelfsprekend, maar je weet toch dat de toerenteller in iedere versnelling even ver uitwijkt en dat je de snelheid moet aflezen in de correcte sectie ifv de versnelling je zit. Voor de lage groep is geen sectie voorzien.
+1
Mdbm
@Mdbm

(klik om te vergroten)

Voorbeeld van een 40-bak:
6e gaat hij 42
5e gaat hij 24
4e gaat hij 16
3e gaat hij 10

Tussenversnelling kan je niet aflezen.
radium45
@koenvm Dat is heel goed mogelijk. wij hadden eens een Fendt 612 en die had 3 groepen vooruit op de pook waarvan er 2 dezelfde overbrenging hadden. Nooit duidelijk geworden wat daar de logica van was. Diezelfde ZF bakken zaten ook in een 12 of 1455
+1
roscho
Quote Reactie van @radium45:
3 groepen vooruit op de pook waarvan er 2 dezelfde overbrenging hadden.

Zomaar een idee: mijn Schlüter heeft 2 posities voor de L. De ene ligt tegenover de R en de andere tegenover de H. Als je vaak vooruit-achteruit moet, kun je schakelen door de groepenpook heen en weer te schuiven. En wil je met een zeer zware last wegrijden, dan kun je de L tegenover de H gebruiken als tussenversnelling. Was niet echt nodig geweest, maar misschien zijn er mensen die zo makkelijker kunnen schakelen.
radium45
@roscho Ik heb werkelijk geen idee. Weet wel dat wij die 2de ''Laag'' nooit gebruikten. Zowiezo buiten het veldwerk om, gebruikten wij de laag eigenlijk nooit. Wij waren echte vloeistofkoppeling rijders om het maar zo te noemen.. Soms, als de 30m3 transporttank erachter hing dan wilde je die gangen nog wel eens gebruiken.
MaxxuM4ever
@radium45 had onze 1055 ook, 2 veld groepen op de linker pook en een snelle groep en een achteruit.
+1
Sanderford
Waarschijnlijk een Franse 1255? Die kunnen een 28km/u bak hebben.
+1
Arrie94
Heeft de bak toevallig 2x een lage groep? Dus H, 2x L en R. De oude ZF bakken hadden dat, lage tandwiel zit in het midden en kan van 2 kanten geschakeld worden
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden case , versnelling en begrensd geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!