International 844S of 845XL

Ik ben op zoek naar een hobbytractor. Nu weet ik een 844SB staan en een 845XL. Beiden ongeveer 8000uren. De 844SB gereviseerd en herspoten, wel zonder cabine. Beiden vierwielaandrijving. Bij de 845 spreekt de XL cabine me aan, bij de 844SB feit dat hij gereviseerd en mooi herspoten is.
Is een cabine voor een 844 makkelijk te vinden? Ik vind er alleszins geen op de twedehandssites, nog los van de montage zelf dan.
Advies welkom dus. Motor is dezelfde denk ik. De 844 is van 1977, de 845 van 1987.
Alonso

Reacties

+1
brauheist
Cabine s zijn moeilijk te vinden compleet, vaak losse onderdelen of als ze er compleet op staan zijn ze er niet voor niks afgehaald
+2
cyrus-van-gelder
@brauheist klopt wat je zegt . Die van mij had ooit ook een cabine( weet niet zeker of het een comfort 2000 was) maar die was dus danig slecht dat de vorige eigenaar em eraf gesloopt heeft. ( gaat dus om een inter 644) de opstap is duidelijk wel van een comfort 2000.
+1
walker1
Op de oudere IH's zat vaak zo'n comfort2000 cabine, maar het enige comfort was dat je droog en uit de wind zat. De XL cabine is stuk moderner en comfortabeler. Geen idee of je een XL cabine, als je er al eentje vind, zomaar op een 844 uit 77 kan plaatsen, ik denk van niet.
brauheist
@walker1 dat past niet( alles passend te maken), maar ik denk ook dat ie bedoelt een cabine en niet specifiek een xl.
Ik heb een comfort en een xl gehad kon met beiden prima werken. Comfort geeft wel iets meer herrie
+1
cyrus-van-gelder
@walker1 vond het altijd een akelig ding die comfort 2000. Altijd piepen en kraken enzo.niet veel comfort eigenlijk vind ik. Maar dat is mijn mening he
+1
de-wit
@cyrus-van-gelder Toch is mijn keuze snel gemaakt als het koud is, regent of waait😁
+1
cyrus-van-gelder
@de-wit Daar heb je wel een punt natuurlijk. Maar dan had ik echt liever een fritzmeier of een andere cabine gehad ipv een comfort 2000.
  • 😉😉😉😉
stephan-inter
844sb is een Franse. Deze loopt beduidend langzamer als een duitser
Alonso
Heb de 845XL gezien; roest op gekende plaatsen: voorkant spatbord links (herstellen of vervangen, technisch niet moeilijk te vervangen zie ik) , hoek onderaan rechterdeur, hoek deurstijl links. Start zeer vlot en zonder speciale rook, draait heel mooi. Lak staat behoorlijk mat, opschuren en laten herspuiten in de lakkerij zou dat moeten worden. Vraagprijs 11.500, wat denken jullie? Binnen behoorlijk ok, gasdrukveertjes ramen en deuren versleten, aan instap links slijtage bekleding, verder met schoonmaken behoorlijk mooi te krijgen. Heeft 4x4. Hoe kan ik de versnellingsbak testen op de gekende slijtage aan die stukjes? Ik hoorde van iemland dat hjet duizenden euro’s kost (vnl werkuren) dat te vervangen…
+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Alonso:
Vraagprijs 11.500, wat denken jullie?

Een bult geld
+2
brauheist
@DANOONTJE POWERR goedkoper gaan ze niet worden
DANOONTJE POWERR
@brauheist zal wel niet nee.
Een vergelijkbare Fiat 70-90 vragen ze het ook voor.
+1
brauheist
@DANOONTJE POWERR ik kijk rond voor 856, net zo erg
+2
Yanmarthomas
@brauheist inderdaad. Niet normaal wat ze voor deze trekker vragen tegenwoordig. Heb er ook genoeg bezichtigd nette trekkers (geen roest motor goed lak goed) allemaal boven de 20.000… mijn 1056 is ook geen grapje.
+3
brauheist
@Yanmarthomas achja inflatie
+1
cyrus-van-gelder
@Yanmarthomas nee dat is geen grapje zo,n bult geld Thomas.
Maar ik vind dat je wel een akelig mooie trekker aan hebt.dat zeer zeker wel
  • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
+3
Yanmarthomas
@cyrus-van-gelder nee zeker niet dure dingen, mja compleet technisch en optisch aangepakte 1056 met luchtremmen 40 KMH rondom nieuwe banden etc is heel zeldzaam te vinden. Ik ben er ook heel gelukkig mee en deze is nog heel lang in mijn bezit
Bert353
@Yanmarthomas als ze er zoveel werk aan gedaan hebben, waarom verkopen ze hem dan nog?
brauheist
@Yanmarthomas er staat nu op fb een ford 4000 voor 10.000,- opgeknapt. Man zal t geld ongetwijfeld ervoor nodig hebben maar krijgen nooit
Alonso
@DANOONTJE POWERRwat is volgens jou wel aanvaardbaar?
+1
brauheist
@Alonso moeilijk oordelen zonder foto s
+5
DANOONTJE POWERR
@Alonso het is gewoon zo dat de tweedehands trekker prijzen niet meer aanvaardbaar zijn maar het wordt er gewoon voor betaald.
Daar zijn wij liefhebbers mede schuldig aan.
LuftDeutz
@Alonso

De 845 XL die je hebt gezien is dat een 30 of 40 KM bak? Want dit heeft ook wel een beetje te maken met de prijs.

Zoek je een 30 of 40 KM ?
Alonso
@LuftDeutz is een 30km bak, maakt me niet zo uit of et nu 30 of 40 is, is niet om lange afstanden mee te doen
+1
Alonso
Er een vinden onder de 10.000 die niet compleet afgeleefd is wordt toch moeilijk denk ik. Deze heeft wat fysieke kwaaltjes, maar technisch volledig ok. Zou hem we langzaamaan verder opknappen qua carroserie
Alonso
Iemand tips rond testen versnellingsbak?
+2
Piet1960
@Alonso Zonder koppeling te gebruiken elke versnelling even aandrukken met versnellingspook. Hij moet dan een beetje de neiging hebben om te gaan rijden, dan zijn de synchromeshen goed.
Alonso
@Piet1960 bedankt. Zijn het inderdaad die die na verloop verslijten en voor dure herstelling zorgen? Ik meende ergens gelezen te hebben ook (maar weet niet meer waar), dat de pook soms blokkeert omdat er kunststof stukjes in het mechanisme verslijten en dan vastzitten. Zou heel werk zijn om te vervangen aangezien cabine moet gelift worden om er aan te kunnen. Kan iemand dit bevestigen?
+4
@Alonso Dat is bij de eerste 845XL's zo. Dan praat je over de rood witte met de korte poken (poken die niet tot bodem van de cabine gaan). Die kunnen dit probleem hebben. De latere rood witte en alle rood zwarte hebben lange poken (dus poken tot vloer van cabine).
Denk dat dat opzich ook geen dure herstelling hoeft te zijn.
Het is pas als de hele versnellingsbak openmoet dat het snel kostig wordt. Meestal vind je meer problemen in zon versnellingsbak dan je oorspronkelijk hebt waargenomen. Als je zo'n bak opendoet, moet je al rekenen dat je bijna alle keerringen en afdichtingen die je tegenkomt moet vervangen. En als er tandwielen, lagers, assen of synchro's ingesleten of kapot zijn, loopt dat al heel snel op.
Het trucje van @Piet1960 is al een goede indicatie. Dan mag hij zeker niet beginnen krassen of kraken. Dan weet je meestal al dat de synchro op is of dat er iets mis is.
Een volgende tip is dat wanneer je gaat testrijden, best in elke versnelling even volgas rijdt en dan abrupt je gas loslaat (niet remmen, alleen gas loslaten). Als die dan uit zen versnelling komt, is er ook wat loos.
+1
Alonso
@tractorquintentje persoon waar ik tegen sprak vandaag heeft op z’n 845XL (bouwjaar mid jaren ‘90, is een XL Plus) behoorlijke kosten gehad aan versnellingsbak (3000euro): er zat teveel speling in het schakelmechanisme.
Ze hadden beter direct dat pompje van de 4WD vervangen, want dat was jaar erna d efect, dus terug cabine omhoog en bak open…
labella
@Alonso De laatste 845xl plus zijn in Doncaster gebouwd, dat waren niet de beste...
Alonso
@labella wist ik niet, maar de 4WD is natuurlijk welalgemeen bekend probleem, ook bij dejongere. De versnellingsbak zelf hoor ik minder van (bij degen met lange poken)
Yanmarthomas
@Alonso versnellingsbakken gaan wel is stuk hoor, Wel is het zo dat je met die lange roeispanen zoveel kracht kunt zetten dat je zo heel de bak kapot duwt als je niet zorgvuldig schakelt.
+1
stephan-inter
Misschien dit iets voor je?

(klik om te vergroten)

Alonso
Er zouden ook 2 versies zijn van het voorwieltractiesysteem: hydraulisch of elektrisch, iemand die weet vanaf welk jaar wat gebruikt werd, en wat gevoelige punten zijn?
+2
@Alonso (case) Internationals voor 1987 hebben een volledig mechanische 4wd. Dat betekent dat je een hendel hebt, waarmee je de koppeling rechtstreeks schakelt.
Vanaf 1987 hebben ze een elektrohydraulische 4wd. Deze zijn eenvoudig te herkennen, omdat deze inschakelen door een knop op je dashboard in te drukken. Deze knop gaat een spoel bedienen. Als de 4wd koppeling druk krijgt, is deze uitgeschakeld (koppeling ontspannen), wanneer de druk weggehaald wordt, zal de 4wd koppeling inschakelen door veerdruk. Met de spoel bedien je de oliestroom naar deze 4wd.
Het verschil is te zien aan de locatie waar de 4wd as loopt. Als die onder de carter doorloopt (zogenaamd centrale 4wd) is het een elektrohydraulische, als je een dikke as links naast je motor hebt lopen is het een mechanische.
Let bij de elektrohydraulische op, dat je ook test dat de oliedruklamp van de versnellingsbak niet gaat branden en dat de 4wd goed uitschakelt. Deze pomp zit in de versnellingsbak, dus als deze defect is, kan je de hele versnellingsbak opengooien (zit intern) en dit is geen goedkoop pompje.
+1
Alonso
@tractorquintentje bedankt! Het is een centrale bij deze, dus hydraulisch, dus die moet ik dan best even testen, is dat knopje vermoed ik centraal onderaan dashboard
+3
SJB533
@tractorquintentje
Vanaf juli 1986 al, toen de nieuwe neus werd geïntroduceerd
Alonso
@tractorquintentje wat die 4WD betreft: bij degen die ik zag zou het systeem aan het filter links, dat stuk met de 3 inbusboutjes , op zich overruled zijn door een elektrische solenoide, zodat dat OK zou zijn. Maar eerlijk gezegd, kan hier zelf niks van maken of dat plausibel is, effectief is… en is nog iets anders dan de pomp in de versnellingsbak natuurlijk. Maar goed, las hier elders ook al dat in geval 4WD niet meer uitgaat, je het eerst moet zoeken aan die filter, die mooi reinigen, stukje licht opschuren… dus kan wel. Bij iemand bovenstaande werkwijze bekend?
Quote Reactie van @Alonso:
@tractorquintentje wat die 4WD betreft: bij degen die ik zag zou het systeem aan het filter links, dat stuk met de 3 inbusboutjes , op zich overruled zijn door een elektrische solenoide, zodat dat OK zou zijn. Maar eerlijk gezegd, kan hier zelf niks van maken of dat plausibel is, effectief is… en is nog iets anders dan de pomp in de versnellingsbak natuurlijk. Maar goed, las hier elders ook al dat in geval 4WD niet meer uitgaat, je het eerst moet zoeken aan die filter, die mooi reinigen, stukje licht opschuren… dus kan wel. Bij iemand bovenstaande werkwijze bekend?

Als er aan dit systeem geprutst is, zou ik er persoonlijk niet aan beginnen... Dit systeem is zoals al wel bekend, zeer gevoelig. Je kan inderdaad het systeem "overrulen" door de spoel in de bovenpositie vast te zetten en met een 3weg klep te werken. Het dingetje daarbij op te merken is: het feit dat het systeem "overruled" is, dat er allicht problemen mee zijn geweest. En die problemen zijn dan weer zo goed als altijd te herleiden naar gruis in de versnellingsbak. En gruis in de versnellingsbak is nooit een goed teken. Of het nu van de remmen komt of van lagerschade of iets dergelijks. Het feit dat het in de bak rondgaat is al reden genoeg om hem te laten staan.
Dat oppoetsen en opschuren van die schuif in het filterhuis is idd een oplossing... Maar in mijn ogen tijdelijk. Het hoofdprobleem, namelijk gruis, is hier niet mee opgelost... Dus de kans is reeel dat het probleem dan gewoon terugkomt. En ik weet uit ervaring dat de enige manier om dat gruis er volledig uit te krijgen, de bak tot het laatste boutje uiteen halen, is...
Alonso
@tractorquintentje oei, klinkt heftig, dus regelmatig olie verversen helpt dan ook niet meer om het gruis er (voldoende) uit te krijgen … Feit dat deze overruled is moet natuurlijk betekent dat er iets loos was, maar da’s dan maar een tijdelijke oplossing tot het 4wd pompje het allicht begeeft, wat degene die ik gisteren sprak had voorgehad: 5000euro kosten… (blijf dit wel enorm veel vinden qua reparatie, daar gaan toch al vele tientallen werkuren in dergelijk bedrag…)
Alonso
@tractorquintentje

(klik om te vergroten)

Iemand die hier iets kan uit afleiden, of is dit niet het vermelde onderdeel?
Quote Reactie van @Alonso:
Iemand die hier iets kan uit afleiden, of is dit niet het vermelde onderdeel?

Ja, daar zie ik da ze de originele spoel hebben losgekoppeld. (Dat zijn die 2 loshangende stekkers die je centraal ziet. Dan hebben ze de leiding tussen het filterhuis en de 4wd pot onderbroken met die 3 wegklep met een retour naar peilstop vermoed ik. Dus de zogenaamde "modificatie" is inderdaad gedaan zoals hij het zegt.
Verder zie ik ook dat waar de aftakasinschakeling wordt gedaan op (keuzehendel rij-afhankelijke en rij-onafhankelijke aftakas) dat er vloeibare blauwe pakking tussenzit. Dit wijst erop dat dit deksel er al is afgeweest.
Dan kan wijzen op dat er ooit aftakasproblemen met de tractor zijn geweest. Het wil nog wel eens voorkomen dat de as/de schakelmof ingesleten is of de lagers stuk zijn, waardoor je problemen met de aftakas hebt. Maar dat zal bij deze al opgelost zijn waarschijnlijk.
Ik wil je geen schrik aanjagen voor deze tractor. Maar hou er rekening mee dat er meer problemen kunnen komen, dan je initieel voorziet. Het kan zijn dat je er jaren goed mee rijdt (loonwerkers hier jaren geleden reden ook met zo'n modificaties, omdat ze er problemen mee hadden en dat ging ook jaren goed). Maar het kan evengoed zijn dat de problemen over een half jaar beginnen.

Feit is wel dat veel van deze problemen ook zijn wat je er zelf van maakt. Er zijn zat boeren die er geen probleem van maken als hun tractor uit de versnelling komt of dat hun tractor een olielek heeft, terwijl anderen daar wel een groot probleem van maken. Dat is ergens maar net hoe je het zelf ziet.
Alonso
@tractorquintentje interessant! En helaas behoor ik tot de categorie waar het allemaal liefst perfect werkt….
Yanmarthomas
@Alonso ik ben ook van de zelfde categorie als jou. Maar dan zou ik niet aan een trekker opknappen beginnen want dan is het einde zoek. Dan zou ik eerder een gerestaureerde kopen zoals ik ook heb gedaan.
+1
Alonso
@Yanmarthomas ik ga dan toch eens naar die (gerestaureerde) 844S kijken binnenkort…
assink
@tractorquintentje
Lamp brandt hier wel rood bij het opstarten. Daarna niet meer.
Hoor wel een geluid bij het rijden met koude olie, later niet meer. Zou dit ook de 4wd pomp zijn?
+1
Klein Rot
@assink
Er zit geen 4wd pomp in
Alonso
Degen die ik gisteren zag komt van een tuinbouwbedrijf trouwens, geen te zwaar werk gedaan, wielen staan wel smal (bandenmaat 15.5/38) maar denk dat als je wielen links/rechts verwisselt hij er al een stuk beter uitziet achteraan (dat kan toch zomaar vermoed ik)
Alonso
Ik moet er dus zeker nog ens mee gaan rijden en aantal dingen goed testen: koppeling, versnellingsbak, inschakelen 4x4
als dat allemaal OK is zou ik hem kopen, opknapwerk buiten zie ik wel zitten, behalve nog geen idee om dat te demonteren om dat rood te herspuiten, en de zwakke plekken deur en stijl cabine. Ik zou 1 nieuw spatbord kopen (links vooraan geroets, waar die versteviging aan binnenkant zit, moeilijk dat volledig op te lossen), rechts nog perfect; die spatbordverbreders zie ik ook niet direct ergns op een onderdelensite staan trouwens. Want die links is verbogen.
brauheist
@Alonso voor de verbreders zul je slopers moeten bellen of de huidige proberen te redden
Alonso
Net iemand gesproken die zelf een 845XL heeft. Motorisch onverwoestbaar, vooral aandacht voor versnellingsbak (speling, waardoor alles open moest, 3000euro kosten), en voorwieltractie die niet meer uitschakelde (pompje waarvan sprake hierboven): 5000euro. Van dergelijke zaken krijg ik wel schrik eerlijk gezegd….
brauheist
@Alonso dan kijk je voor een 2 wd
Alonso
@brauheist tja, maar degen die ik nu op oog heb is wel een 4x4 😄
Alonso
@brauheist vind trouwens die prijzen wel zeeer hoog, is dat realistisch?
Inter644fan
@Alonso ik denk voor de versnellingsbak wel, 4WD pompje moet de gehele cabine eraf en de bak ook uit elkaar….
Alonso
@Inter644fan toch iets om schrik van te krijgen vind ik, is de halve prijs van de tractor om te repareren…
brauheist
@Alonso nee, maar zolang mensen het ervoor betalen word het niet minder
Alonso
@brauheist ik had het over reparatiekosten eigenlijk, maar aankoopprijzen worden er idd ook niet beter op … Vind die 11500 meer dan hoog genoeg, onder de 10 zou ik correcter vinden
brauheist
@Alonso ja cabine eraf en bak openhalen kost altijd veel, je kunt bij een 2de handsje niet binnen in kijken blijft altijd een gok, wie weet rijd je 10 jaar zonder problemen
Alonso
Hoe kan je makkelijkst testen of de vierwieltractie nog uitschakelt? Gewoon kijken of kardan naar voren nog meedraait? Eens kort draaien en zien of hij niet teveel wringt?
+1
brauheist
@Alonso die draait altijd mee, in een nat land even kunnen testen
Alonso
@brauheist wist ik niet, bedankt, ging mogelijks al verkeerde conclusies trekken.
Alonso
@brauheist of gewoon beetje bruusk aanzetten en kijken of je 4 of 2 sporen in’t gras hebt (hij staat nu op een stuk gras, vandaar)
Valtra man
@Alonso met 4x4 ingeschakeld op harde ondergrond kort afdraaien aan lage snelheid (5km/h). Tijdens de bocht de 4x4 afzetten. Je zal de tractor een stukje zien vooruit springen als hij afschakeld.
+1
stephan-inter
@Alonso ketting aan een boom en langzaam vooruit gaan rijden. Slipt hij op alle 4 de wielen of alleen de achterste 2.....
RVM
We hebben 3x 44 en 33 afgevoerd laatst aan 28ct / kg 🤪
Alonso
Misschien moet ik toch voor die 844S gaan 😄 mechanische inschakeling 4x4… Maar dan weer geen cabine…
+1
@Alonso Een 845 is wel een gewilde trekker, zeker als het een 40km versie is met remventiel, extra olietankje en alle trekhaken erbij. En als ie een beetje knap op de banden staat is 11.500 helemaal niet zo gek als vraagprijs denk ik. Ook niet als het een 30 km bak is. Je kunt toch wel een proefrit maken om de 4wd te testen?
Alonso
@case956powerrzzzzz is een 30km versie. Trekhaken ok. Banden zijn wat jammer; 15.5/38 komt uit tuinbouw en staan vrij smal vind ik, wielkasten niet gevuld, enkel op te lossen andere wielen neem ik aan, wielen verwisselen links/rechts mag allcihtniet zomaar 😄
+2
demuywo
@case956powerrzzzzz als je die vind voor die prijs, direct kopen! Ik heb onlangs gekocht wat jij beschrijft (40km/h, extra olietank, rondomrond zgan banden, alle trekhaken, in gewoon goede staat) mag je nog een serieuze klets bij je 11000 doen hoor 😉
+1
@demuywo Klopt inderdaad hoor, maar kreeg een beetje de indruk dat 11500 overdreven veel was als vraagprijs.. ik denk dat die prijs niet eens zo gek is voor die trekker waar we het over hebben in dit topic.
+1
Tja, dan zullen er ook andere velgen moeten komen verwacht ik. En andere voorwielen anders klopt de voorloop weer niet.
Alonso
@case956powerrzzzzz tja, en dan wordt het wel kostelijk natuurlijk, tenzij ik ergens een setje kan scoren
+2
Yanmarthomas
Ik denk dat je voor een technisch en optisch goede 844/845 met extra olie tank rondom goede banden trekhaken luchtgeveerde stoel gewoon een nette trekker tussen de 18.000 voor een redelijke trekker en 24.000 euro voor een super nette betaald. Als je naar een 6 cilinder gaat 956-1056 ga je richting de 28.000 voor een redelijke trekker en 32.000€ voor een super nette, ik heb afgelopen jaar ook maanden gezocht naar een case IH trekker er staan genoeg 844-845 trekkers te koop tussen de 10.000 en 15.000€ en het is allemaal niks, op de foto lijkt het heel wat ga je kijken word je er gewoon emotioneel van hoe slecht ze zijn.
Alonso
@Yanmarthomas nuttige feedback! Wat kwam je zoal tegen? Zowel technisch als optisch waarschijnlijk wrakken? Degen die ik zag vorige week leek me technisch ok (nog te bevestigen tijdens diepgaander test), optisch werk maar haalbaar (voor mij althans, wat wil zeggen dat het geen wrak is 😄 )
+1
Yanmarthomas
@Alonso wat kwam ik tegen. Pfoe zeg maar beter wat niet😛 nee ik heb echt vanalles gezien compleet uitgeleefde cabines geen stukje bekleding was meer heel. Technisch veel fratsen veel blauwe/witte rook carterdruk koppelingen helemaal aan het eind druklager kapot speling op de vooras/stuurkogels dat hebben ze bijna allemaal. Olielekkages ga maar door, ik zocht een optisch en technisch goede trekker en dat valt niet zo mee, vooral het technische is nogal eens een dingetje. Bij de 40 kmh transmissies is de 4WD pomp in de bak 9 van de 10 keer slecht/kapot dure reparatie, en daar moet je ook voorzichtig mee zijn want je hebt een nieuwe zo weer kapot zeker omdat de remmen in de bak zitten dus er komt veel remstof bij je olie slijtage etc daar kan die pomp heel slecht tegen. Dus sowieso ieder jaar olie verversen.

Kortom Je moet echt gruwelijk goed opletten wat je koopt, mijn 1056 is geheel opgeknapt zowel optisch als technisch voordat ik hem kocht. De meneer waar ik hem kocht heeft voordat hij afgeleverd was er nog langs heen gelopen en we zijn nog geschrokken wat daar uit is gekomen ookal was hij al helemaal een keer aangepakt.

Ik denk als je een oudere trekker met veel uren waar nog niks aan gedaan is koopt dat je heel veel aan het sleutelen bent…. Ik zou dan eerder voor een 844S gaan daar zit veel minder op en gaat er ook minder stuk als je niet meer als 10-11k kunt uitgeven. Denk als je een nette. 845 wilt dat je over de 17.000€ moet gaan denken voor een technisch zowel optisch goede trekker

Je moet echt gruwelijk opletten dat je geen uitgeleefde trekker koopt want dan word je bang wat je aan reparaties kwijt gaat zijn in de toekomst.

(klik om te vergroten)

Dit was het lijstje bij mijn 1056
+1
Alonso
@Yanmarthomas bedankt om te delen, ferme lijst… Voor de olielekkages best eens goed warm rijden allicht, je weet nooit of het afgeveegd is of niet… Degene waar ik het hier over heb is een 30km-bak, zitten die remmen ook in de bak? En kwaliteitsolie gebruiken ook niet onbelangrijk denk ik. Voordeel (denk ik) bij deze is dat hij van tuinbouwer komt, niet het vuilste werk gedaan dus
brauheist
@Alonso remmen zitten in de as
Alonso
@brauheist ok dus enkel boij de 40km in bak? Vreemde techniek vind ik persoonlijk…
brauheist
@Alonso dat is iets wist ik ook niet, meende dat ze bij de 4 cilinders (igg met de inter neus) altijd in de as zitten. Deze heb ik zelf in me eentje toen vervangen+ alle afdichtingen
Yanmarthomas
@Alonso bij een 30KMH durf ik niet te zeggen… waar ik m’n 1056 vandaan heb vertelde dat je 1x per jaar de versnellingsbak olie moet verversen omdat de remstof bij de versnellingsbak olie komt en dat funest is voor de 4WD pomp
+1
brauheist
@Yanmarthomas is dat niet de grote o ring in het remhuis die dan lekt?
+1
Quote Reactie van @Alonso:
zitten die remmen ook in de bak?

De remmen zitten in de trompetten tussen de eindvertraging en het bakhuis. Dit zijn schijfremmen die hydraulisch met een plunjer worden bekrachtigd. Het zijn natte schijfremmen, dus met olie van de versnellingsbak.
Dit is voor de 30 en 40km gelijk.
40km bakken hebben echter nog wel 4wd beremming. Deze remmen werken op basis van inschakeling van de 4 wielaandrijving bij het remmen. Dus de 4wd springt op bij het remmen.
Yanmarthomas
@tractorquintentje kijk dat is een duidelijke uitleg thanks 👌
Alonso
@Yanmarthomas zijn die lekkages trouwens vrij makkelijk te verhelpen, krukaskeerring lijkt me de zwaarste?
brauheist
@Alonso als je een beetje kan sleutelen wel
Alonso
@brauheist moet je natuurlijk eerst wel weten hoe t oip te lossen voor je begint te sleutelen 😄
Yanmarthomas
@Alonso alles is te verhelpen. Maar het moet wel allemaal gebeuren…. Krukas keerring gaat nog wel hoor. Je moet alleen wel de materialen hebben, maar ik zocht een trekker die redelijk lekvrij is. Geen een trekker van 30+ jaar oud is lekvrij. Al moet ik zeggen dat mijn 1056 nu al 2 weken geen druppel meer gelekt heeft…. Maar een lekkage is niet erg. Als het maar niet zo erg is want dat heb ik ook gezien tijdens bezichtigen van een 956 half uurtje mee gereden zet m weg bakje koffie drinken en er lag een enorme plas olie onder de olie zeikte eruit
Alonso
Enkele foto’s van de techniek, reacties welkom 😄

(klik om te vergroten)

Linkerkant motor

(klik om te vergroten)

Achter

(klik om te vergroten)

Rechterkant motor
Yanmarthomas
@Alonso valt niks geks op te zien. Ik zie wel dat hij geen extra hydraulische tank heeft. Dus je kunt er eigenlijk geen fatsoenlijke kieper achter hangen omdat de trekker simpelweg te weinig olie heeft om hem omhoog te krijgen. Als je wat meer foto’s van de trekker zelf hebt kunnen we meer zien…
Alonso
@Yanmarthomas heb eigenlijk zowat allemaal details getrokken 😄

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Alonso
Nog de laatste

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

brauheist
Spatbord kun je nog herstellen hoor
Alonso
@brauheist vervelende is die versteviging aan binennkant die ook rot is
Yanmarthomas
@Alonso dat is het zwakke punt bij de XL cabines. Ik denk dat de enigste manier is om zo’n spatbord goed op te knappen nieuwe kopen is…. Of je moet verdomt handig zijn met lassen. Maar ik waagde m’n eigen er niet aan.
brauheist
@Alonso ja eruit slijpen en nieuwe maken, geen probleem
+1
Alonso
@brauheist zou kunnen, is proberen waard natuurlijk, plan B is dan een nieuwe kopen
Alonso
@brauheist vervelende is die versteviging aan binennkant die ook rot is
+1
inter-sound
@Alonso hebben hier gewoon het stuk wat doorgeroest was vervangen en als versteviging een platte strip en hoekijzer eronder gemaakt. vrij van de plaat zodat het water niet blijft staan.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Yanmarthomas
Er is nog best veel werk te doen om de trekker weer netjes te krijgen. Het is ook maar net welke eisen je er aan stelt hè…. Ik wil m’n trekker gewoon goed hebben. Ik ben best nauwkeurig, maar de roest valt me alles mee. Ik denk dat 11000€ een aanvaardbare prijs is voor de staat van de trekker…. Maar er zit nog een hoop werk in, maar vergis je niet als je andere banden en velgen moet hebben wat dat allemaal kost hoor, met die 11000€ ben je nog niet klaar zeker niet. Ben je zelf handig en heb je tijd om er aan te sleutelen is het een leuk ‘project’ ben je niet handig of heb je geen tijd zou ik doorzoeken naar een wat nettere trekker waar minder aan moet gebeuren.
Yanmarthomas
@Yanmarthomas als je hem ook qua lak netjes wilt hebben zoals ik dat heb zou ik er zelf niet aan beginnen om hem te gaan spuiten want dan is het einde zoek…. Geef je niet veel om hoe hij er optisch uitziet is het een leuk ding waar je het een en ander aan kunt sleutelen en mooi mee kunt hobbyen
Alonso
@Yanmarthomas dat wou ik dus eigenlijk wl doen; dacht zelf de onderdelen (rode) eraf te halen, demonteren makkelijk, opschuren, en dan professioneel laten lakken. Cabine en dak is moeilijker…
Yanmarthomas
@Alonso vergis je eigen niet wat voor een werk je aanhaalt. Als je dat leuk vind vooral doen maar het is niet even iets wat je zo maar doet wil je het goed doen dan hè, dan moet je alles loshalen cabine eraf alle bekabeling leidingen etc eraf heel de tractor kaal maken alles goed stralen en dan spuiten dan doe je het goed en heb je er lang plezier van. Ga je vanaf de buitenkant met een spuitbusje aan de gang ben ik zelf niet zo’n fan van. Doe het goed of doe het niet zeg ik altijd 😛
+1
Alonso
@Yanmarthomas klopt, heb dan ook meest schrikvan die cabine, heb het materiaal niet die eraf te tillen dus wasik niet van plan;.. Daarom eerste fcus demonteerbare rode delen, cabine herstellen op rotte punten (cfr foto’s), en dan toch proberen lakken , maar je hebt natuurlijk wel gelijk…
Yanmarthomas
@Alonso ik heb meerdere inters bezichtigd die hobbymatig door iemand thuis zijn aangepakt. Vanaf afstand ziet het er prima uit maar ik zou het zelf nooit willen hebben. Maar wat dat betreft ben ik ook redelijk perfectionistisch. Als je de cabine er niet afhaalt kun je hem nooit overal even goed en mooi spuiten. Dat ga je altijd zien, als je een optisch mooie trekker in je bezit wilt hebben zou ik persoonlijk doorzoeken omdat je niet de materialen hebt om hem goed te spuiten…. Maar dat is mijn mening he 😅
Alonso
@Yanmarthomas deed jij het spuitwerk ook zelf? Cabine tillen kan ik onmoelijk zelf, zoveel plaatsen dan waar je echt niet aan kan en gevoelig zijn?
Yanmarthomas
@Alonso nee ik heb mijn 1056 gerestaureerd gekocht. De gene waarbij ik hem gekocht heb is er geloof ik meer als 1 jaar aan bezig geweest om hem volledig op te knappen. Met de cabine erop is het een lastig verhaal om hem goed te kunnen kaal maken primeren en spuiten. Voorbeeldje tussen de cabine en dieseltank kun je met een spuit pistool niet tussen of tussen de cabine en het koppelingshuis kom je haast niet bij.
Alonso
@Yanmarthomas klopt, wat ik ook al las is dat het dak eraf nemen delicaat is, niet zozeer qua moeilijkheid, maar omalles weer dicht te krijgen en deftig te laten sluiten, ook risico op problemen met kachel blijkbaar
brauheist
@Alonso kun je niet beter met iets kleiners beginnen?
Alonso
@brauheist kleinere tractor bedoel je, of ,kleinere werken? Kleinere tractor heb ik reeds, een iseki 😄 (wel nieuw gekocht)
+1
brauheist
@Alonso of een 633, 724, 423 zoiets, je geeft aan dat sommige dingen lastig kunnen zijn om zelf aan te beginnen. Wellicht is een eerdere variant waar alles nog niet zo heel erg ingewikkeld is beter om mee te beginnen voordat je met die 845 met je handen in het haar zit als er toch een bak probleem is bijvoorbeeld.
+1
Alonso
@brauheist brengt me eigenlijk terug bij begin van dit topic: 844S of 845XL. De 844S is meer rechttoe rechtaan, mechanische 4x4 enzo ook, eenvoudiger. Superjammer dat er geen cabine op staat helaas..
+1
brauheist
@Alonso waarom moet het persee een 844 of 845 zijn?
+1
cyrus-van-gelder
@brauheist ik wilde anders ook beslist een IHC uit de 24 of 44 serie.
Het is dus een 644 geworden, en daar ben ik dik tevreden mee
  • 😉😉😉😉😉
Alonso
@brauheist nee dat hoeft niet perse, is gewoon omdat er nu toevallig een 844S en een 845 te koop staat waar ik weet van heb. Maar zo’n XL cabine vind ik wel leuk en aangenaam, toch grote vooruitgang tov de vorige cabines
Alonso
@Yanmarthomas vooral optisch bedoel je?
+1
Alonso
@Yanmarthomas velgen/banden zou ik (voorlopig) niet aan beginnen, puur optisch is breder mooier natuurlijk, maar misschien ooit mocht ik setje tegenkomen…
Alonso
Iemand trouwens werkplaatshandboek online van een 845XL? Onderdelenboek vond ik maar geen werkplaatshandboek
Yanmarthomas
link.marktplaats.nl/m1953633074/…

Dit is ook weer zo’n voorbeeldje voor de prijs deze trekker heeft in Geffen te koop gestaan nu weer ergens anders, heb hier ook op proef gereden. Motorisch prima versnellingsbak schakelde redelijk goed. Iet wat stroef van de 2 naar 3 maar hobbymatig gespoten. Op de foto ziet het er prima uit maar als je er naast staat valt het best erg tegen. Alleen het rode en het zwarte op de deuren is gespoten de rest van de carrosserie niet. Dat is gewoon jammer. Maar ik snap het wel want het is haast niet te doen zonder de trekker te demonteren 2 verschillende banden voor… best forse hydraulische lekkage achter geen originele bekleding meer in de cabine en zo nog wat dingen. En dan nog zoveel geld…..
Alonso
@Yanmarthomas rest totaal niet gespoten, of handmatig ofzo bedoel je? Op de foto’s niet te zien natuurlijk
Yanmarthomas
@Alonso nee de rest is niet gespoten. Alleen het rode en de deuren. Heb nog wel ergens foto’s van deze trekker waarop je het wel kunt zien
Yanmarthomas
@Yanmarthomas heb alleen een foto van de achterkant waarop je dat kunt zien. Maar hier zie je dat dat allemaal niet gespoten is

(klik om te vergroten)

Alonso
@Yanmarthomas enkel de afneembare delen gespoten dus, is makkelijkst natuurlijk, hoewel djueren ook al wat werk zijn denk ik om goed te doen. Cabineframe is een hele klus denk ik om deftig te den (zelfs zonder tillen)
Yanmarthomas
@Alonso klopt dat is het makkelijkste spuiten. Ja om hem goed te spuiten moet je alles demonteren maar dat is een heel werk. Ik ken wel wat mensen die doen ook trekkers en ook inters opknappen maar die zijn gewoon de hele winter (eind nov tot eind februari) bezig om zo’n ding goed op te knappen. Maar dan gaat ook iedere leiding eraf dan is het een kaal frame. Er gaat enorm veel tijd inzitten.
Alonso
@Yanmarthomas zover plande ik niet te gaan, maar eens je begint natuurlijk … Wou bvb wel zeker bodem volledig vrij maken om goed te behandelen vooraleer nieuwe matten erin te leggen, rotte delen herstellen(nog een uitdaging), glas eruit (nog niet gedaan, maar lijkt me niet zo moeilijk?) en dan zien wat ik tegenkom natuurlijk… De afneembare delen zijn een evidentie, maar mooi effenzetten om te laten spuiten zal ook menig uurtje inkruipen. Spuiten doe ik liever niet zelf want onmogelijk stofvrij te doen
RVM
@Yanmarthomas en dat voor een trekker van 56000 uren 😉 het is vort een boel geld.
Loonwerker waar ik wel eens reed kocht er destijds 1 gebruikt voor de getrokken spuit. Dat was rond het jaar 2000 voor ik meen 40.000,- gulden.
Alonso
Die loshangende draadjes aan achteras vind ik raar, zou mogelijks komen van aanbouwtoestel tuinbouw (gebruikte een soort van buiten bedienbare pomp om te koppeling in te rukken bvb bij oogsten groenten)

(klik om te vergroten)

Alonso
Wat lekkage betreft: op foto’s die ik postte staat die overal volledig droog, wat ik misschien zelfs wel ‘verdacht’ vind… Hoe kan je bvb lekkage hydroliek testen? Paar keer op en neer doen?
Valtra man
@Alonso kwartiertje warm rijden en paar ventielen op druk bedienen. Als hij daarna niet lekt dan is ie wss droog.
Yanmarthomas
@Alonso ja kan best lastig zijn. Ik dacht dat mijn 1056 ook op de hydrauliek droog was maar toen ik er een volle dag met een kieper gereden heb kwam er toch nog een lekkage uit. Ik had wel duidelijk een lekkage op de hef arm. Waar hij uit de hef deksel komt zegmaar. Maar nu ook op de koppeling van de leiding die over de brandstoftank loopt. Die was er nog niet eerder uitgekomen. Sleutel 27 moeten ombuigen om hem aan te kunnen draaien 😅
Alonso
@Yanmarthomas lekkage op de hefarm lijkt me al wat lastiger?
+1
Yanmarthomas
@Alonso nee stelt niks voor, je pakt de hef arm eraf vogelt er een o ring uit nieuwe erin en klaar dat is de meest simple lekkage om op te lossen
Alonso
@Yanmarthomas waarhaal jij die kennis van? Heb je een werkplaatshandboek?
+1
Yanmarthomas
@Alonso nee ik heb geen werkplaats handboek helaas. Ik sleutel wel regelmatig aan tractoren dus dat is een beetje ervaring.
Alonso
Toerentellernaald staat vreemd, motor draaide niet tijdens deze foto voor alle duidelijkheid….

(klik om te vergroten)

Yanmarthomas
@Alonso dan is het toerentellertje kapot. Je kunt hem laten reviseren bij tellerwerk.nl/ dan hou je de originele teller met originele urenstand
Alonso
Ik heb de tractor laten staan: nog teveel werk (en dus kosten) aan om hem volledig in orde te krijgen. Staat ook op de verkeerde wielen, dus dat kost ook nog een boel. Zo kom ik straks tegen de 20.000uit voor hij staat zoals ik wil, en dat vind ik teveel.
+1
2850Johndeere6R
@Alonso Rustig verder kijken. Meestal word het geduld beloond
Alonso
Ga binnenkort nog eens kijken naar een 844 maar zag op 2dehands een die afgelopen week voor 12500 verkocht zou zijn??
+3
demuywo
Op het gemak doen, te snel is meestal niet goed... maar soms moet je ook snel zijn, succes!
Yanmarthomas
@demuywo precies. Je moet er geen haast mee hebben. Ik heb ook 3-4 maanden gezocht naar mijn case 😅 maar dan vind je wel wat je zoekt.
Alonso
@Yanmarthomas via welke kanalen? Ik kijk vooral 2dehands.be en marktplaats.nl Wil er geen uit andere landen eigenlijk
+2
Yanmarthomas
@Alonso ik keek via traktorpool.nl/ marktplaats ebay-kleinanzeigen.de/ eBay Duitsland is ook een hele goede hier staan vaak hele nette trekkers op. En tractors-and-machinery.nl/
brauheist
@Alonso je kunt rustig een tractor van een Duitser kopen
Alonso
@brauheist goeie ervaringen mee?
+3
brauheist
@Alonso ik zelf vind Duitsers over het algemeen eerlijker over het product wat ze verkopen( rotte appels heb je overal natuurlijk)
+2
LuftDeutz
@Alonso

Voordeel is hiervan wel dat die tractors TUV gekeurd zijn, dus dan weet je zeker dat alles werkt kwa remmen en spelling.
+1
Klein Rot
@LuftDeutz
En verlichting
brauheist
@LuftDeutz een tractor met tuv word de prijs wel gigantisch opgedreven
+1
Klein Rot
@brauheist
Als je een goedkopere tractor koopt en je gaat hem opknappen kost het ook geld.
brauheist
@Klein Rot zeker waar maar met en zonder tuv zit soms toch wel verschil in, als ik ebay kijk zijn sommige sws het spoor bijster als het om geld gaat
mf 6150
@brauheist
Die Duitsers durven idd extreem te vragen, zag gister een fendt 308 van begin jaren 80 voor 28 duizend..
brauheist
@mf 6150 ze moeten dan eerst 3 maanden te koop staan voor ze willen zakken
mf 6150
@brauheist
Dan mag zo 1 wel een paar jaar te koop staan, en zo staan er nog zat. Onopgeknapt, ga ze eens opknappen en je gooit er zo nog eens 10 a 12 duizend achteraan

ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
brauheist
@mf 6150 niet normaal nee
Alonso
Ja, ook,even gekeken intussen, en die prijzen zijn toch vrij absurd…
Dan is die 12.500 voor die 844S vorige week nog zo gek niet
brauheist
@Alonso ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ihc-844-xl/… deze heeft het wel erg hoog in de bol, er staat ook een 844 xl met lange poken bij en met voorlader voor 14500. Ziet er leuk uit en als je de voorlader kunt verkopen klopt het wel aardig met de ene waar je bent weze kijken
+1
Alonso
@brauheist die van 14.500 zie ik niet direct staan
brauheist
@Alonso ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
Maar zie ook net staan dat die uit de groep springt
Alonso
@brauheist ja, had hem ook net, en idd grote groep eruit bij rijden, dus kosten versnellingsbak. Wis trouwens niet dat ze dit type 844XL met lange poken hadden (dacht dat die samengingen met de caseneus)
brauheist
@Alonso nee zijn er ook, in nederland is dit een 845 xl. Ik ben zelf opzoek naar een 856 met lange poken
Alonso
@brauheist ja, weet dat dit hier (vbelgie) en nederland 845XL noemen, maar meende dus verkeerd dat de internationalneus altijd de korte poken had. Als ik goed voorheb zijn de lange poken beter (nuja, niet de poken op zich, maar mechaniek eronder), want de korte nogal snel last van schakelmechanisme las ik.
Alonso
Andere tractore, die ik leuk vind zijn fendt 300-reeks en deutz 07 of DX
+1
brauheist
@Alonso fendt kom je al in een andere prijsklasse. Er zijn andere merken die al 40 rijden en goedkoper te krijgen zijn
Alonso
@brauheist zoals?
Klein Rot
brauheist
@Klein Rot een met inter neus🙊 maar heb er absoluut geen haast mee er komt vanzelf iets voorbij wat me aanstaat
Alonso
Iemand ervaring met deze verkoper van case? www.koenbraspenning.be
Alonso
Dus als ik even nadenk: een 845 XL met international neus, maar met lange poken is ziwel qua looks als mechanisch een goeie keuze, want: versnellingsbak lange poken betrouwbaarder dan de korte poken, EN voorwieltractie nog mechanisch ipv elektrisch (met alle ellende van dien), of is dat laatste niet waar? Zijn die ook al niet meer mechaisch zoals bvb een 844S?
Yanmarthomas
@Alonso dan krijg je een zogenoemde ergo S trekker. Dat is een met de international kleuren (rood beige) en lange poken.
Alonso
@Yanmarthomas wist dus niet dat die combo bestond, vind ik wel heel mooi
Alonso
Iemand die weet welke buwjaren dat zijn? Vanaf wanneer lange pook? (Maar dus nog oude neus en kleuren)
Alonso
Brengt me bij een vraag: hoe kan je bij de korte poken testen hoe goed de bak nog is? KWestie van kijken of niet uit versnellingsbak springt enzo allicht? MLaar zijn die kunststof stukjes in schakelmechanisme dacht ik die snel verslijten, en daarvoor moet dan cabine eraf, en dus grote kost. Maar wel geen gesukkel (normalite…) met de voorwieltractie, dus toch al kleiner risico alles samen misschien…
+2
Hanomag22
@Alonso ze zijn ondertussen allemaal oud. Koop iets waar je schik mee hebt en geniet ervan. Een reparatie ontkom je sowieso niet aan er is altijd iets of er komt wel iets. Denken wat allemaal mis zou kunnen gaan leidt ertoe dat je op je knieën komt te zitten met een siku inter. Ook leuk, maar toch anders.
Alonso
@Hanomag22 je hebt zeker een punt! Ben wat te perfectionistisch vrees ik…
Alonso
Hie is zo’n ergo-s: maar wel duur volgens urenstand, banden, binnen toch behoorlijk wat werk aan, vooraan grille ergens eronder metaal gescheurd, …
marktplaats.nl/v/zakelijke-goederen/…
mf 6150
@Alonso
Uren vallen mij mee, en dat metaal is niet gescheurd. Denk eerder dat er een front pto op heeft gezeten
+1
roscho
@mf 6150 Niet gescheurd? Wat zie ik hier dan?
In hoeverre is dit chassisdeel belangrijk voor de sterkte? En hoe zou het te repareren zijn? Is het gemakkelijk verwijderbaar, zodat je het zou kunnen lassen?

(klik om te vergroten)

Scheur??
brauheist
@roscho hier zit alleen de frontgrill in meen ik
roscho
@brauheist Dan zou je het dicht kunnen smeren met wat kneedbaar metaal.
+2
mf 6150
@roscho
Dat is gewoon een (slechte) las. Zoom maar eens in op de andere kant. Lijkt wel alsof het een dichtgelaste uitsparing voor een pto is geweest
SJB533
@mf 6150
Goed gezien 😉
Alonso
Soit, die wordt het niet. Kwam ook een 885XL tegen, da’s een engelse dacht ik, en in mijn geachten zit dat die net wat minder robuust zijn qua achterbrug en versnellingsbak, toch?
+1
brauheist
@Alonso laat je m alleen vanwege die las staan? Zal ik niet doen krijg je nog wel netjes
Yanmarthomas
@Alonso dat is een Engelse ja. Denk er wel om dat de versnellingsbak poken ook links zitten
SJB533
@Yanmarthomas
Dat went wel
+1
Alonso
@Yanmarthomas hij is intussen verkocht. Linkse versnelingspoken kan ik nog wel mee leven denk ik, echt engels dus 😄
+1
Klein Rot
@Alonso
Links en rechts een pook rechts versnelling links de groepen
SJB533
@Klein Rot
Een 885 XL heeft de poken voor groepen en versnellingen beide links van de stoel.
brauheist
Om even het topic weer open te gooien,
Woensdag ga ik kijken naar een 856 overgangs model. De inter variant is me bekent de case niet. Waar kan/moet ik op letten?
De standaard dingen als versnellingen en motor kom ik wel uit
SJB533
@brauheist
Weet wel, dat het een 30'er is. Als 40 kmh zijn ze er niet geweest.
+3
brauheist
@SJB533 dat maakt me niet uit, als ik ergens snel moet zijn pak ik de auto
+1
Fast Eddy
@SJB533

De Ergo-S uitvoering was toch al 40 kmh?
+1
brauheist
@Fast Eddy niet altijd
+1
SJB533
@Fast Eddy
Nee, 956/1056 XL waren toen wel leverbaar met 40 kmh, kleiner niet
+1
Corne S
@Fast Eddy
In inter uitvoering maar korte periode gemaakt. Die van mij is ook een ergos met 30 kmh bak.

@SJB533 bij een 40kmh bak, wordt dan de 4wd ingeschakeld met remmen of zit er een remschijf op de 4wd as?
SJB533
@Corne S
Daar ben ik nog niet achter.
Corne S
@brauheist
Of de 4wd elektrisch of mechanisch is. Mechanisch geeft minder problemen. Ook heb je ze met extra hefcilinder en extra hydrauliekolietank. Kan handig zijn, afhankelijk waarvoor je hem gaat gebruiken.

De staat van het uitlaatspruitstuk schijnt ook belangrijk te zijn, schijnt nogal slecht verkrijgbaar te zijn, aangezien de 856 de enige 4 cilinder met turbo is.
brauheist
@Corne S van het spruitstuk is een goede, er zit een hulp cilinder op, ook een extra tank maar aan de rechterzijde en niet in de vorm van het spatbord. Ik vrees dat de 4wd elektrisch is kan geen hendel bjj de stoel vinden op de foto s
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden cabine , motor , montage , vierwielaandrijving , international 844s en International geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!