Deutz D25 - Olielekkage hefinrichting 2 . 0
Mede TF-ers,Vorig jaar heb ik een lekkage aan de keerringen van de hefas van mijn D25 verholpen, (althans dat dacht ik) door de keerringen te vervangen.
Nu een jaar verder, en de lekkage is terug.
Na wat meetwerk blijkt dat de bronzen glijlagers in het hefdeksel een paar tiende mm gesleten zijn, waardoor de hefas als het ware in de keerringen draagt.
Deze bussen zijn 55mm binnenwerks en 58.5mm buitenwerks.
Op internet vind ik enkel bussen van 60mm buitenwerks.
In de draaibank en afdraaien zou je zeggen, maar het probleem is dat deze bussen gewalst zijn, en dus een naad hebben, waardoor inspannen niet lukt.
Heeft er hier nog iemand opties, of een idee waar de originele bussen verkrijgbaar zijn?
Alle tips zijn welkom!
M.v.g. Naard
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden deutz , hefinrichting , lekkage , internet , vervangen , bussen en deutz d25 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nÊt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Je kunt ook een doorn maken van een stuk kunststof, die een paar keer inzagen, en die uit elkaar drukken met het center, zo heb ik het wel eens eerder gedaan.
Lukt dit alsnog niet, dan ga ik proberen zoals hierboven gezegd werd, ze uit een dikke bronzen bus te draaien.
Bedankt voor alle tips, en word vervolgd!
Ik zei al dat ze van brons waren, niet van goud.
Bronzen bussen 55x60 kosten +/- 10 euro dacht ik zo ; en de hefas boringen opruimen hoeft ook geen vermogen te kosten dacht ik zo . Misschien een optie ?
Binnenwerk is niet meer compleet.