Ervaringen / Aankoop Deutz DX 4.xx serie 40 km Plus en minpunten.

Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een Deutz DX 40 km. Nu zag ik de volgende types 4.10 - 4.30 - 4.50 - 4.70

Ik heb hierover een paar vraagjes aan jullie en evt. jullie menig.

* Wat zijn de plus en min punten / problemen van deze serie?
* Rijden deze trekkers fijn ? Ook met schakelen met (5 groepen en 6 versnelling) en cabine vering ect.?
* Hoe zit het met het verbuik, ik weet dat de 06 serie best zuinig kan zijn maar is dat met deze ook?

Het is voor hobbymatig gebruik en zo nu en dan een toertocht of iets.

Alvast bedankt.
LuftDeutz

Reacties

LuftDeutz
Ik heb wel ergens gelezen dat de achterspatborden wel eens kunnen gaan rotten. En de voorasbussen ? vooral met voorlader?
+2
1066
@LuftDeutz -volgens mij zijn het ijzer sterke trekkers er rijd er hier ook een loopt altijd de vooras moet je goed smeren dan gaat het prima
dat is niet het sterkte punt van de trekker
spotmelker
Ik weet niet 100% zeker maar de 4.70 heeft volgens mij andere achterbrug en trekkracht regeling via trekstangen. Dat is bij de lichtere typen via topstang. Dus als je veel grondbewerking doet zou ik daar op letten.
LuftDeutz
@spotmelker

Zelf doe ik niet veel grondbewerking.
+1
barteltie
@spotmelker4.70 heeft idd een andere achterbrug
vedder
@spotmelker dit kan wel een nadeel zijn want de versnellingsbak kan leeglopen als de afdichtingen van de hef lek zijn.
LuftDeutz
@vedder

Is dat alleen bij de 4.70 het geval?
vedder
@LuftDeutz alleen bij trekweerstandsregeling via de hefarmen. Die hebben een beweegbare as onder door de versnellingsbak.
+1
thimon
Kun je niet beter kijken naar een 4.31 of 4.51 heb je de kunstofspatborden dus geen last van rotte plekken, verder super handige trekkers/ en zuinig zijn ze ook wel
LuftDeutz
@thimon

Zijn dat watergekoelde of luchtgekoelde motors?
barteltie
@LuftDeutz die zijn ook lucht gekoeld, maar wel duurder in aanschaf dan een 4 serie over het algemeen.
twand2505
@LuftDeutz een 4.51 ect met starcab zijn gevoeliger voor rotten dan bijv een 4.70…
LuftDeutz
@twand2505

Oh dat zou je zou niet zeggen omdat die kunstofspatborden heeft enz.
+2
Qua cabine vering zou ik er niet veel van verwachten, er zitten waarschijnlijk trillingsdempers tussen. Deze zorgen ervoor dat de ergste trillingen worden gedempt. Je kunt het rijcomfort niet vergelijken met nieuwe tractoren. Ik zou bij aankoop voor het comfort kijken of er een setje soepele radiale banden onder liggen en er een luchtgeveerde stoel op zit. Dit bied veel comfort. verder zijn het bij mijn weten ontzettende goede tractors net zoals de meeste deutzen van die tijd.
LuftDeutz
@Fendt615lsaturbomatik-e

Zijn dat meer van die dempers die ze ook bij de XL cabine gerbuikte?

Ik denk als je van 2 wd naar 4 wd gaat dat het toch ook wel een heel stuk comfortable rijd?
+1
@LuftDeutz ik weet niet welke dempers er onder de xl cabines liggen maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde zal zijn. dit is bij mijn weten bij alle tractors van dit tijdperk ongeveer hetzelfde, een blok rubber waar de cabine op rust/in hangt. ik denk dat je er zeker op vooruit gaat als je 4wd gaat rijden.
LuftDeutz
@Fendt615lsaturbomatik-e

Klopt idd zijn van die ronde blok rubbers.
+1
@LuftDeutz inderdaad. wat veel doet voor het comfort is een grammer luchtgeveerde stoel die ook voorwaards kan veren. deze vind ik ontzettend comfortabel.
vedder
@Fendt615lsaturbomatik-e dat waren silentblocs. Die waren niet voor vering maar voor lawaai beperking
LuftDeutz
Quote Reactie van @vedder:
silentblocs

Die Silentblocs geven volgensmij ook wel een stukje vering, bij de XL cabines zitten deze ook en kan de cabine gewoon op en neer 'veren'. (Natuurlijk niet zoals de tractors van deze tijd die veren vele male beter)
@vedder inderdaad zo heten die ja. ik was de naam van deze blokken vergeten.
willemk
Motor is super, maar versnellingsbak waardeloos. Afblijven als je er mee wil gaan werken, voor de hobby ok want hobby mag geld kosten
+1
1066
@willemk -waarom ?
LuftDeutz
@willemk

Nu ben ik ook benieuwd waarom…

Zoals ik in een ander topic van een 4.50 ( 12 jaar geleden ) staat in dat de 4 serie van deutz nog de beste serie is geweest. Meende ik.. kan me ook vergist hebben.🙂
+1
mdoornekamp
@willemk oudere dx had slechte bakken. DX 90, DX 110 enz.

De 4.xx en 6.xx serie zijn veel beter
willemk
@mdoornekamp 6.30, 4.70, 4.50 en 2 x 6.50. Dit zijn de types die ik gehad heb en ze zijn allemaal in de bak kapot gegaan. We hebben nog steeds 3 x 100.06 80.06 en een 6006 en die zijn niet kapot te krijgen
LuftDeutz
@willemk

Mag ik dan vragen hoeveel uur deze allemaal hebben of hadden gedraaid en wat voor werk er mee gedaan word / werd? ( van de DX types dan)
+1
twand2505
@LuftDeutz die bakken zijn super sterk, laat je niet bang maken. Het probleem is met de 4.xx en 6.xx dat het hoogtoerige bakken zijn dus je moet met gevoel schakelen, dit doen veel ruwe bolsters niet en die trekken dan de synchromessen eruit omdat die te veel toeren moeten afremmen of optoeren. Als de synchromessen slijten komt er ruimte op de schakelas waardoor de tanden niet volledig inelkaar grijpen. Dan willen ze nog wel eens kapot gaan, maar dit is goed te controleren tijdens een proefrit.
Fendt280S
@twand2505
En hoe controleer je dat dan?
mdoornekamp
@willemk Ok. wij hebben Dx 110 gehad. Die liep ook stuk. Toen zou er een bak van een 6.10 in gezet worden. Maar dat werd veel te duur. Toen ding maar ingeruild op een jd 3140 SG II
+1
willemk
Durf ik niet meer te zeggenn, want 15 jaar geleden zijn de laatste restanten weggegaan en hebben we een 711 gekocht. Die oudere deutzen hebben veel meer gedraaid en werken nog iedere dag. Iets ouds kopen is geen probleem, maar de machine moet het waard zijn om te repareren. Deutz heeft het bij ons gedaan, maar de oudjes mogen blijven
LuftDeutz
@willemk
Is er bij allemaal echt iets in de bak kapot gegaan een tandwiel of iets ? of gewoon een versnelling of de koppelling ?
willemk
@LuftDeutz wat ik me kan herinnerren glijden sommige tandwielen op een oliefilm over de as en dit gaat als ze wat ouder worden ipv smering wrijving geven. Tandwiel loopt daarna vast op de as, tijdens demonteren lijkt het gewoon of het gelast is.
Daarnaast zijn onderdelen, toen al, loeiduur en veel tijd en kennis nodig om de boel uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.
Als keuteltrekker op het erf geen probleem, maar als die aan het werk moet dan houden ze het niet lang vol
dx11
@willemk hier doen de dx-en het niet slecht. Wel een dx90 die stuk is gelopen 25 jaar geleden. Toen is de dx4.20 gekomen

(klik om te vergroten)

case 745 xl
@dx11 doen de 4.20 het beide weer?
LuftDeutz
Oke, maar verder is de motor goed ( als je hem goed schoon houd ) En de versnellingsbakken zijn toch niet zo slecht of zijn er echt zo veel problemen mee geweest bij iedereen?
vedder
@LuftDeutz volgens mij zijn de viercilinders prima trekkers. De zwaardere hadden vaker de versnellingsbak kapot. De meeste fendts 300 hebben ook wel een krassende twee of drie.
Ik vond een dx 4.30 een heerlijke trekker.
willemk
@vedder als de 4 cylinder aan de ploeg gezet wordt loopt de bak ook kapot na verloop van tijd
barteltie
@willemk ploegen en ploegen zit ook wel verschil in. Hier 20 jaar met 1 en dezelfde 4 cilinder deutz geploegd en de versnellingsbak is nogsteeds heel.
+1
willemk
@barteltie zou best kunnen, maar ervaringen hier zijn anders. Je mag er wel een op het erf neerzetten, maar als ik er wat voor moet betalen mag je hem meteen weer meenemen
+1
barteltie
@willemk ik wil mijn trouwe deutz ook nog niet kwijt dus dat komt goed uit🤣👍
+3
@willemk dikke onzin, onze dx 4.30 heeft 12.000 uur en een groot deel van zijn leven zwaar ploegwerk gedaan. Motor en bak nog in top conditie. Die bakken lopen echt zomaar niet kapot hoor.
+1
sjonnies
@Deutz-Fahr-Rijder idd de 4.70 doe zelf trekkertrek mee met 130 pk op de aftakas en gaat goed weer zelfs 1 met +- 200 pk op de stomp en dat gaat ook goed
willemk
@vedder als de 4 cylinder aan de ploeg gezet wordt loopt de bak ook kapot na verloop van tijd
LuftDeutz
@vedder

Daar hebben de DX 4 serie zo te horen geen last van. Je ziet het idd wel vaker bij de fendts vooral de 2 versnelling is vaak kapot…
+1
case 745 xl
@vedder een krakende 2 en 3 versnelling komt bij fendt vaak voor. Omdat die trekkers enorm soepel schakelen. Waardoor het schakelen te snel word gedaan. En zo de chincromess enorme verschillen moet opvangen. En dus kapot lopen.van de stug schakelende john deeres hoor je nooit verhalen over de bak.
vedder
@case 745 xl oude johndeere groepen v/a waren ongesynchroniseerd. Met de fendts werd idd te snel rijdend van richting gewisseld
LuftDeutz
@case 745 xl
Verder zijn die fendt 300 ls ook gewoon goed volgens mij, als je niet te ruig schakeld natuurlijk😉
case 745 xl
@LuftDeutz de remmen willen ook wel stuk .maar zijn echt super trekkers
leonardvdm
Uit ervaring oerdegelijke trekkers kan beetje rot onder de spatborden zitten verder wil de elektronica niet evenbest zijn maar technisch gezien niets mis mee maar qua veering hoef je er niet veel van te verwachten
LuftDeutz
Bedankt voor de reacties,

Oke, het is dus een beetje verschillend met de bak.

Welke oudere types van deutz met een 40 bak en een volledig dichte cabine hebben hier geen/ weinig last van ? Iemand suggesties?
LuftDeutz
@LuftDeutz
Is bijv. de 3.xx serie beter, of de 4.31 ect?

Ik hoor het graag🙂
+1
Fendt412vip
@LuftDeutz De akkerbouwer waar ik veel voor werk heeft jarenlang een DX4.30 en 4.70 gehad die allebei veel voor een 16 tons Beco kieper stonden. Nooit problemen gehad met de versnellingsbak. Alleen bij de 4.30 wel meerdere keren een achterwiel (steekas) afgebroken, voor het ruigere trekwerk is de zwaardere achterbrug van de 4.70 dus wel aan te bevelen 😉.

Zelf hebben we een DX 3,50 met 30 km/h bak en dual split. Dan heb je maar 4 hoofdversnellingen ipv 6 en een veel lichtere achterbrug. Die van ons rijd evengoed 42 km/h door de maximaal hoge achterbanden. Voor kleine klusjes wel een prima trekker, licht, wendbaar en zuinig.
@LuftDeutz zodra de cabine volglas deuren heeft in plaats van de plastic deuren zijn het oerdegelijke trekkers. Er is er ook maar 1 hier die roept dat het kapot gaat en de rest niet.
LuftDeutz
@Deutz-Fahr-Rijder
Ja daar heb je gelijk in idd 👍🏼

Kon het haast ook niet geloven, een versnellingsbak gaat niet zomaar kapot.

Ik gebruik hem vooral op de weg met een grondbak of wat snoeiafval weg te brengen en dan is een 40 km bak wel leuk.
@LuftDeutz ja daarom, dan heeft zo'n bak niks te lijden als je er maar olie in houdt.
LuftDeutz
@Deutz-Fahr-Rijder

Ja prc en als je een keer doet cultiveren of frezen of iets zo nu en dan heeft hij ook niet veel te leiden.

Nu las ik dat jij een DX 4.30 hebt.

Is dat ook een 6 bak met 5 groepen
H- M - L - R - LL? Zo ja behoud zich dat een beetje en wil dat nog steeds goed schakelen omdat het veel groepen zijn enz.?
@LuftDeutz die groepen heeft de onze idd ook, schakeld nog hardstikke strak. Die krijgt echt iedereen zonder moeite zo in de versnellingen.
+2
dx11
@LuftDeutz niets is onverwoestbaar
LuftDeutz
@dx11 @Deutz-Fahr-Rijder

Dat is natuurlijk dan helmaal super 😉🤗
En dan denk ik dat de 4wd (is dit dan ook met voorwielbereming?) en de remmen ook goed werken.? Omdat de 07 serie slechte remmers waren.
+1
@LuftDeutz klopt, met 4wd en voorwielberemming. Kijk maar even op mijn profiel, staan wel foto's van de trekker op.
LuftDeutz
@Deutz-Fahr-Rijder

Wel nog en mooie Dx 4.30. Werden deze tractors ooit geleverd met luchtremmen of iets?
@LuftDeutz in Duitsland wel waarschijnlijk, in Nederland zal je er niet veel vinden. Luchtsetje kost ook de wereld niet hoor.
LuftDeutz
@Deutz-Fahr-Rijder @dx11

Nog even naar de tractors op internet gekeken.

is de 4.30, 50 ,70 allemaal uitgerust met open schijfremmen ( zie foto) ? dus niet in de achteras zoals anders?
Wat is nu een geschikte prijs voor z'n Deutz want het schommelt nogal?

Ik hoor het graag!

(klik om te vergroten)

.
+1
LuftDeutz
@LuftDeutz @sjonnies wellicht weet jij dit ook wel.

Toevoeging:
Zo kun je dan ook aan de schijf zien hoe goed de remmen nog zijn dan toch?
@LuftDeutz onze 4.30 heeft trommelremmen dacht ik🤔
LuftDeutz
@Deutz-Fahr-Rijder

Deze achteras heeft het aan beide kanten, het lijkt wel als of er hydrauliek leidingen naar de remmen lopen. Dan zou ik zeggen hydraulisch geremd?
@LuftDeutz dit is de achterkant van een DX 6 serie volgens mij. De steek van de achteras is de grote ZF steek zo te zien en de 4 series hebben kleine ZF steek. De 6 series hebben hydraulisch bekrachtigde schijfremmen. De 4 serie trommelremmen. Of de 4.70 een zwaardere achterbrug heeft en dus schijfremmen durf ik niet te zeggen.
vedder
@Deutz-Fahr-Rijder alleen de 4.70 heeft grote steek
+2
dx11
Quote Reactie van @Deutz-Fahr-Rijder:
onze 4.30 heeft trommelremmen dacht ik

Dat weet ik vrijwel zeker

(klik om te vergroten)

+1
dx11
Alleen op de vooras zit een schijfrem

(klik om te vergroten)

+1
sjonnies
@Deutz-Fahr-Rijder de 4.30 hebben ook schijfremmen trommel remmen is iet van 06 serie en zit wat verwerkt in de 07 serie. Dx 4.30 is ook hydrolisch geremd met schijfremmen

(klik om te vergroten)

Bak van dx 4.50
+1
@sjonnies serieus? Dan zal ik morgen eens onder onze 4.30 gaan liggen maar ben er vrij zeker van dat die trommelremmen heeft🤔
+1
@sjonnies onze 370 heeft trommelremmen, maar dat is feilteljjk een 06 bak,
De 431 heeft ook trommel remmen achter en 1 remschijf voor, in de 4wd as.
LuftDeutz
@ronald-deutz-fahr

Ah oke maar als ik de achteras van een 4.30 bekijk dan zie ik niet zo 123 waar de remmen moeten zitten in de achterbrug. Ben benieuwd of @Deutz-Fahr-Rijder dit wel of niet heeft.
+1
@LuftDeutz op een aparte snel draaiende as. Voor de trompet, kun je zien op de foto hierboven…
KlaasM
@LuftDeutz wij bezitten ook een 4.30. Voor een aantal jaren terug helemaal opgeknapt. Technisch nooit geen maleur mee. We hebben hem voor de hobby, maar hij moet af en toe wel flink aan het werk. Op m’n profiel staan genoeg foto’s.
Remmen zijn inderdaad trommelremmen. Wij hebben er 1x nieuw voering opgezet. Hij remt prima.
+1
sjonnies
@LuftDeutz de dx 4 xx serie zijn prima trekker als er maar.voldoende olie in de bak zit (geld bij elke trekker) maar je smeringdruk in de bak moet ook voldoende zijn dan gaan ze wel land mee. Rustig schakelen is wel van belang bij deze bakken verder zijn is degelijke techniek
Dx 4.10 is wel met 912 motor geleverd dx 4.20 weet ik zo niet is ook alleen in Nederland omgedoopt door sieberg.
Dx 4.30 is kale 4 cil 913 prima zuinig trekkertje. Dx 4.50 is een wel met turbo geleverd gaat richting verder kwa bouw zelfde als dx 4.30 en dx 4.70 is ook turbo motor maar daar ligt weer zwaardere bak achter. Zelf ook dx 4.70 bewust gekocht voor de sterkere bak vanwege de trekkertrek. Ook lang naar gezocht wou graag 2 wd echter is wel 5 bak maar door de hoge banden loopt tie 38 verders heeft tie 130 135 pk aan de stomp dat had ik niet aangedurfd met dx 4.50
KlaasM
@sjonnies wij hebben er een 6 bak van gemaakt. Staat op 18.4-38. Gaat wel over de 40 heen.
4.30 is inderdaad heerlijk zuinig. Ik kon met 75 liter op en neer naar Den Haag vanuit Staphorst
LuftDeutz
@KlaasM

Dat is dan als ik het goed heb 1 liter op 4,5 km?

Van Staphorst naar Den haag en terug is ongeveer 340 km : 75 Liter is 4,53 km
+1
KlaasM
@LuftDeutz we zijn binnendoor gegaan die keer. Dus door Flevoland naar beneden en toen richting het westen. Geen snelwegen gehad
Fendt280S
@KlaasM goedendag, wat moest er gebeuren om er een 6 bak van de maken? Ik heb een 6.06 met 5 bak. Als het enigszins een makkelijke operatie is dan heb ik er ook wel oren naar om er een 6 bak van te maken.
dx11
@Fendt280S als je geluk hebt zit de 6e versnelling er in, en is hij geblokkeerd. Kans is groter dat je de juiste tandwielen er bij niet zoeken en die moet bijplaatsen
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @dx11:
als je geluk hebt zit de 6e versnelling er in

Buurjongen kocht een agrostar 6.11 met 30 bak. En op e bay kleinanzeigen stond het tandwiel compleet voor de 6e versnelling te koop.
En een 30 monteur uren later stond de trekker op 40kmh.
Zonder werkplaatsboek van de deutz dealer was het ook niet gelukt.
De as en schakelgaffel zat (natuurlijk) wel in de bak voor de 5e versnelling.
Die as eruit en blokkering eraf en tandwiel erin.
En weer dicht bouwen
dx11
Quote Reactie van @sjonnies:
Dx 4.10 is wel met 912 motor geleverd dx 4.20 weet ik zo niet is ook alleen in Nederland omgedoopt door sieberg.

Dx4.20 is een luxe uitgevoerde dx 4.30. standaard 6bak, 4wielberemming, vanghaken op de hef, extra olietank dat soort dingen. Eigenlijk gewoon volgens de Nederlandse standaard
+1
hummy
Gewoon lekker een zoeken en kopen.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @hummy:
Gewoon lekker een zoeken en kopen

Ja soms moet je ook gewoon je gevoel volgen.
Maar snap ook goed dat je eerst zoveel mogelijk wilt inlezen wat er is en wat er kan.
Daarna ook gewoon een keer de knoop doorhakken en er 1 kopen...
En je wordt vanzelf ervarings deskundige en kunt over 4 jaar anderen adviseren bij hun aankoop van hun eerste trekker
LuftDeutz
@Fendt926Driver

Precies, wat ik wel veel zie is dat de meeste dx 4.xx best lang te koop staan ( aan kenteken te zien ) is hier gewoon dan gewoon niet zoveel vraag naar of vaak te duur?

Pak deze willekeurig er even bij als voorbeeld:

agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…

13 december 2021 van eigenaar veranderd.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Precies, wat ik wel veel zie is dat de meeste dx 4.xx best lang te koop staan ( aan kenteken te zien ) is hier gewoon dan gewoon niet zoveel vraag naar of vaak te duur?

De trekker is voor een bedrijf met werknemers te oud en onconfortabel.
En voor een hobbyist vaak te duur.
Ook is de pk klasse waar ze vroeger veel gebruikt werden nu aan de krappe kant en zoeken velen al boven de 100pk.

Weet uit ervaring (tot mijn 22e reden we deutz) dat het fijne trekkertjes zijn.
De kabine is wat groot voor de 4 cyl.
En wij hadden een 4.51 met star cab.
Maar je hebt wel het echte dx gevoel nog in die trekkers.
Als ze langer te koop staan is er vaak ook iets meer met de prijs te doen...
LuftDeutz
@Fendt926Driver

Bedankt! Ga ik verder kijken, een deutz is dus goed. Jij hebt toch een fendt 305ls ?( even tussen jou foto’s gekeken) Die zie ik ook vaak te koop staan met een 40 km bak. Zijn dit naar jou menig net zon goede trekkers als de DX?
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Zijn dit naar jou menig net zon goede trekkers als de DX?

Ik heb nu natuurlijk een iets gekleurde (fendt) bril op.
Maar onze nieuw aangekochte deutz 7807c uit juni 1982 hebben wij tot ongeveer 1998 gehad.
Maar op het laatst wou de deur niet meer goed sluiten.
Sprong de trekker uit de achteruit versnelling
Had je zoms geen idee of je nu in de midden of hoge groep geschakeld had.
Was die af fabriek alleen met trekhaak met pinnen in hoogte te verstellen.
Deutz liep 30kmh
In 1992 kochten wij een 3e hands 305 fendt trekker ook bouwjaar 1982.
Maar met snelverstel trekhaak
De deur los laten en hij valt nu nog steeds netjes in het slot.
Fendje liep na aankoop en een dieselpomp revisie 65kmh (hoorde maar 45 te lopen en dat loopt die nu weer netjes)
Versnellingsbak schakeld strak naar elke versnelling. Alleen een krasje als je naar de 3 terug schakeld.
Altijd deutz gereden. Maar omdat een dx3.60 of 3.70 toen duurder was dan de 3e handse 305 is toen ons eerste fendt verschenen op ons erf.
En dat beviel zo goed dat in 6 jaar tijd alle deutz trekkers gewisseld hebben voor fendt trekkers.
Rij nog geregeld deutz trekkers.
Maar zou nooit weer terug gaan
LuftDeutz
@Fendt926Driver en de rest natuurlijk 😄

😄 Die Deutz die ik als voorbeeld pakte daar is de Motor van gereviseerd en de koppeling vervangen ( dus dat lijkt me dan goed ) , als enigste min punt vind ik dat hij het frontblok mist en een stuk van de spatbordverbreders af is, maar ja dat zal je ook weer in prijs wat naar beneden kunnen drukken wellicht.

Verder zie ik er wel verschillende Deutz DX staan maar de meeste hebben allemaal kale banden.

Als iemand nog een mooie Fendt LS 3/4 cilinder of Deutz DX 4 cilinder met 40 KM bak weet te staan, Stuur me even een PB. Bedankt!

( Liefst met volledige cabine en alles werkend, ook met verlichting enz als dat kan)
Fendt926Driver
Zoek je perse een 4wd of is 2wd ook prima.
Dan is dit misschien iets voor jou

mechanisatiemarkt.nl/rubriek/trekkers/

Mist de linker deur. Maar dat is vol glas deur dus nieuw te bestellen.

Verder een deutz bij een new holland dealer wordt die niet duurder van...
LuftDeutz
@Fendt926Driver

Zelf hebben we nog een international 2 wd met XL cabine en 30 km bak , deze wil ik eerst zelf nog verkopen of krijg je er met inruil meer voor?
( Als we een Deutz willen / gaan kopen )

Wij hebben zelf nog een Deutz D4506 en D3005 en nog 3 groene Holders dus allemaal groen 😂 behalve de inter…

De inter zijn wel fijne trekkers maar ja, een deutz past mooi in het rijtje en is altijd al een betrouwbaar merk geweest en een 40 km bak is altijd leuk dan.

Tja 2 wd of 4 wd, voor de comfort is een 4 wd wel fijner denk ik, ook met drempels enz. Het ziet er ook wel wat robuuster uit vind ik.
LuftDeutz
@2850Johndeere6R

Bedankt,

Is zeker een mooie 4.70, wat ik dan wel jammer vind is dat hij een achterruit mist.
2850Johndeere6R
@LuftDeutz Een achterruit kost meestal de wereld niet en met een uurtje heb je hem er wel in hangen (heb ik bij een Deutz nog nooit hoeven doen) denk ik . Er zit wel wat werk aan om hem netjes te krijgen maar in mijn ogen schuilt hier een mooie Deutz onder.
LuftDeutz
@2850Johndeere6R @Fendt926Driver

Hij lijkt er inderdaad net uit te zien. Op het zand na dan😅, nog mooi in de originele lak en weinig roest ( achter is ie ooit bijgewerkt zo te zien)

Voordeel is wel ( weet niet hoe de keuringen in België zien , is dat er weinig spelling op zal zitten enz.

Ik had wel gelezen bij dit type via een andere trekregeling werkt onder de versnellingsbak en dat deze leeg kan lopen als de keering lek is? Maar gebeurd dit vaak ?
2850Johndeere6R
@LuftDeutz Dat zullen de Deutz mannen je beter kunnen vertellen als ik. Ik heb wel rij ervaring met Deutz maar geen sleutel ervaring met Deutz.
LuftDeutz
@2850Johndeere6R

Ah oke de Dx 4.70 is al verkocht heb ik net te horen gekregen.
+1
2850Johndeere6R
@LuftDeutz Volgende keer beter. Wel snel gegaan dan want hij werd vanmorgen op TaM geplaatst.
LuftDeutz
@2850Johndeere6R

Klopt ja idd, meende eerst dat die DX deutzen niet zo hard gingen... 😄
+1
Fendt926Driver
@2850Johndeere6R dat is ook nog een 5 keer 6 bak.
Dus met superkruip erop.
Heb je verder weinig aan.
Wij hadden het extra op de 4.51 bijbesteld omdat onze opraapwagen toen heel langzaam losde.
En een kruipbak bestellen was goedkoper dan de raapwagen repareren.
+2
KlaasM
@Fendt926Driver wij hebben ook een superkruip erop zitten. Heel veel gebruik je het inderdaad niet
leonardvdm
@KlaasM wij met sloten dacht ik maar weet t ook niet zeker
+1
KlaasM
@leonardvdm met stro persen gebruiken we het ook heel af en toe wel is. Maar als het er niet op zit mis het ook niet denk ik.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Zelf hebben we nog een international 2 wd met XL cabine en 30 km bak , deze wil ik eerst zelf nog verkopen of krijg je er met inruil meer voor?

Het gaat om wat je toe moet geven.
Staar je niet blind op de inruil prijs. Ze geven zo 2000 meer voor de inruil als hun trekker 3000 meer kost.

Als jij met nette fotos (of als je in de buurt woond met de hele trekker) naar de partij die een mooie trekker voor jou te koop heeft.
Dan hoor je vanzelf wat je toe betalen moet. (Of wat je toe krijgt)
+1
Fendt926Driver
Zie dat de link niet werkt met direct de trekker in beeld.
Toets bij zoeken deutz 4.30 in
LuftDeutz
Bedankt iedereen voor de plus en minpunten ect.

Nu kan ik op goed gevoel een Deutz Dx gaan uitzoeken en wellicht kopen 👍🏼
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden deutz , cabine , toertocht , trekkers , schakelen , aankoop en deutz-fahr geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!