John Deere 3140 - Probleem met de hilo
Goedendag.We hebben op het werk een john deere 3140 staan die problemen met de hilo heeft.
Als hij in de lo staat, begint de trekker zwaar te lopen en als je rijd en de koppeling in trapt, dan remt de trekker fors af. Als hij in de hi staat is er geen enkel probleem. Het is bij de klant tijdens het ploegen gebeurt, waardoor de achterbrug hardstikke warm is geweest omdat ze er pas achter kwamen toen de achterbrug begon te stomen/,roken. Het lijkt er dus op de de afdichtingen uit de hilo liggen.
Deze moeten we dus repareren, maar is er toevallig iemand die dit vaker heeft gehad bij een 40 serie en misschien tips of dingen waar we op moeten letten als we hem uit elkaar halen?
Het betreft een 3140 met sg2 cabine en de hilo bediening op de versnellingspook.
Grt karlo
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden ploegen , trekker , john deere , kapot , cabine , Repareren , koppeling , warm , achterbrug , bediening en Sg2 geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Dan is er iets vastgelopen in de transmissie van het LO deel en als er al stoom en rook uit de transmissie kwam zou ik de rest van de tandwielen en de lagers ook maar goed controleren.
Welkom bij de sleutel-club. Afgelopen winter hebben we mijn 3140 gesplitst om de HI-Lo te maken. Als ik het goed begrijp is de HI-LO lamellenkoppeling vernieuwd (verbeter me als ik het fout zeg). Er zijn veel filmpjes op You-tube te vinden. PB gerust voor foto's.
We zijn begonnen met de john deere.
De cabine hebben we al gedemonteerd, en nu moeten we hem splitsen. Maar op welke plek is dat het makkelijkste? Eerst bij het koppelingshuis of direct bij de versnellingsbak?
Grt karlo
Hier al wat dingen wat opvielen
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
De hilo uit elkaar gehaald, daarvan was in de lo de platen compleet versleten dus die allemaal vervangen. Ook de zuiger en de zuigerveer vervangen. Ook meteen het aftakaspakket vervangen omdat die platen ook versleten waren. De vulpomp ook gecontroleerd en die zag er nog goed uit. En alle o-ringen in de hilo en de rest van de voorkant van de bak vervangen. Toen de trekker weer in elkaar gemonteerd.
Maar het probleem met het zwaar lopen in de LO is nog niet opgelost. Toen de druk gemeten. Die is in de hi en lo tussen de 9 en 10 bar, maar met de aftakas inschakelen valt de druk weg naar 0 bar. Iemand nog enig idee waar we nog meer naar kunnen kijken?