Deutz F4L514 - Hulp bij reparatie f4l514
Hallo allemaal, ik heb een brandweerauto waar een Deutz motor in ligt. Ik weet, het is geen traktor, maar het is hetzelfde motorblok dus hopelijk mag ik m'n vraag hier stellenHet motorblok maakt een geluid dat er niet in thuishoort en ik heb zelf al vanalles geprobeerd. Is er iemand in (de buurt van) zuid Limburg die me behulpzaam kan zijn misschien? Ik kan een vergoeding voor de moeite betalen maar het ding naar een garage brengen wordt me te gek, dus ik hoop dat hier iemand het aandurft om met me te gaan storingzoeken
Groeten uit landgraaf
Chris Rutten
De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden deutz , motor , motorblok , traktor , geluid , deutz motor , limburg en reparatie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Als ik het zo hoor, verliest de motor compressie uit 1 cilinder door ws. een lekke koppakking.
Ik woon helaas niet in de buurt van Limburg.
Ik heb het filmpje even bekeken en het zou mogelijk een lekkage tussen cilinder en cilinderkop kunnen zijn, je kan dit heel eenvoudig zelf testen/vaststellen door de verwijderbare luchtkap van de luchttunnel aan de rechter kant te demonteren. Neem dan schoon wit papier, vouw dit dubbel en doe het rond elke cilinder (maak van te voren wel die plekken schoon, het is een vrachtwagen dus qua vuiligheid zal het wel meevallen), neem de V snaar eraf en start de (koude!!) motor en laat hem voor zo'n 30 seconden stationair lopen. Zet hem dan weer uit en haal het papier weg 1 voor 1 en bekijk of er een duidelijke zwarte plek of nog erger in combinatie met een gat in zit.
Ik heb een video toegevoegd van iemand die het al eens mee had gemaakt en het heeft gefilmt, ik hoop dat je Duits kan maar omdat je uit Limburg komt zal dat wel goed komen
Veel succes, ik ben benieuwd.
Wel heb ik het probleem kunnen isoleren tot cilinder 1. Wanneer ik daar de gloeiplug of de verstuiver uithaal is het piepje weg.
Ik denk dat er weinig anders opzit dan de genoemde kop te demonteren? Wat denken jullie?
Dus heb ik in een bui van sleuteldrang de betroffen cilinder gedemonteerd. Daar kom ik redelijk goed bij, gelukkig. Er zit wat meer roet op de zuiger dan ik gewend ben, maar ach het ding is 70 jaar oud dus het zal wel kloppen.
Komende week ga ik even naar kennissen toe die een speciaal gereedschap hebben om de kop van de cilinder af te persen (hij zit er echt muurvast op geklemd) en dan kan ik er een nieuwe pakking in doen en hem weer opbouwen. Ik ben benieuwd of het dat was.
Voor nu hartelijk bedankt voor al het meedenken en ik duim dat het nu verholpen is.
Groetjes uit het zuiden
Chris Rutten
Verstuiver eruit halen en een zachte draad door dit gaatje erin doen. Met de hand de motor rond draaien en daarna de geplette draad opmeten. Ik weet enkelt niet wat de waarde moet zijn. Je kan dit afstellen met verschillende diktes of ringen die je onder de cylinder doet.
Die opvulringen zitten normaal toch onder de cilinder? Ik heb het over de koppakking, bovenop de cilinder. En die opvulringen zijn enkelvoudig maar koppakkingen zijn dubbel. Volgens mij was het echt een koppakking.
Ik heb een video geüpload van hoe ie nu loopt, ik ben er in ieder geval tevreden over
Nogmaals.iedereen bedankt! En als je in zuid Limburg bent , niet vergeten te zwaaien naar de 70 jarige brandweer die daar rondrijdt