Hoe kan ik extra brandstof meenemen met een trekker waarvan de tank te klein is om een dag mee rond te komen?
Ik heb vorig jaar een 2de hands 6R195 bijgekocht. Op onze eigen 6R215 hebben we als optie de grote dieseltank genomen. Met de 215 kunnen we dus makkelijk de dag rond komen. Die 195 heeft de standaard kleine tank. ik dacht 220l ongeveer. Dit is veel te weinig om een dag zwaar rotoregwerk te doen. Hoe kan ik extra diesel meenemen? Dieseltank aanpassen is te duur...De beste boeren staan aan wal
Hebben de trefwoorden trekker , dieseltank , tank , diesel en brandstof geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Als je meer diesel mee moet nemen is een dieseltank met pomp voorop hangen is de kortste klap.
Of inderdaad in de front hef.. Dit stond op internet
(klik om te vergroten)
Houd er wel rekening mee dat je met tank diesel officieel brandstof vervoerd, maar met 150 liter val je nog lang niet onder de ADR regels. Je mag volgens mij tot 500 liter vervoeren in een vat op een aanhanger, of in jerrycans van max. 60 liter per stuk. Vervoer in een tank in de fronthef of als frontgewicht lijkt mij niet zo heel verstandig, Dat steekt allemaal nog voor de trekker uit en je hebt er nooit goed zicht op. Vraag me ook af of zoiets toegestaan is.
Wordt er bij hele lange dagen ook nooit van chauffeur gewisseld? De verse chauffeur kan dan diesel meenemen.
Kom je onderweg van perceel naar perceel misschien bij tankstation in de buurt?
Niet het meest mooie maar wel praktisch.
Misschien kan je ideeën op doen aan de hand van deze foto's
facebook.com/1654668794761751/posts/…