Vicon Fanex 1103 C - Schudder op wielstel, Kenteken registratie verwisselbare getrokken voertuigen
Goeiedag,Ik zit te twijfelen of ik een vicon fanex 10 elements schudder op wielstel ga registreren met gele kentekenplaat of dat ik hem niet registreer en gebruik ga maken van de witte kenteken plaat. ( Volgplaat, zelfde als de trekker)
Volgens mij mag je met zo'n schudder gewoon gebruik maken van een witte kenteken plaat, je mag dan alleen niet harder dan 25 km/h rijden. Maar ja officiëel mag je nu met een trekker ook niet harder dan 25 km/ h, maar iedereen rijdt nu ook gewoon 40 km/h. Dus ik denk dat je daar niet veel problemen mee krijgt, want ik ben nu ook nooit aangehouden/ bekeurt omdat ik sneller rij dan 25...
Straks moet je misschien elke machine met gele plaat verzekeren of eventueel met de tijd apk. Daar zit ik niet echt op te wachten
Een 10 elements schudder in de hef hoef je niet te registreren met geel kenteken.. de zelfde schudder, maar dan zonder 2 wielen er onder.
Ik heb het hier over een schudder, maar met harken kiepertjes enz net zo..
Hoe pakken de andere tractorfans dit aan??
De beste boeren staan aan wal
De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste reactie
Reacties
Aanhangers en alles wat achter in de hef hangt is meeverzekerd met de trekker. En APK op een hooimachine? Ik wens ze veel sterkte.
Ieder oom agent wordt onderhand ook bijgespijkerd, dus harder rijden dan 25 km/h kan best eens rap bekeurd worden.
Registeren en plaat, 30 euro ben je klaar, verdere kosten zullen er niet gauw komen verwacht ik.
Ik hoor wel meer mensen achterdochtig over een toekomstige APK, maar dat gaat voor bestaande machines echt niet gebeuren. Hooguit dat het een keer voor nieuwe machines zou kunnen gaan gelden, maar die worden toch al volgens de typegoedkeuring en met kenteken geleverd. Daar valt ten eerste al niet aan te ontsnappen, en ten tweede is het dan alleen zorgen dat de technische staat goed blijft, net als we dat bij een auto heel normaal vinden.
Het maximale totaal gewicht bij aanhangers met witte plaat is 751kg.