International 844 S - Bouwjaar achterhalen via chassisnummer

Ik ben op zoek naar het bouwjaar van een International 844 S. Het chassisnummer is 030260D006799.

Iemand een idee?
EmJeeJee

Reacties

+1
1046
1976
Gijs844
@1046 D03260D004768 dit is mijn serie nummer, van welk bouwjaar is de mijne ? Handelt om een 844s
1046
@Gijs844 D030260 is et 1e deel
Bj 1976
+1
Gijs844
@1046 dankje
+1
EmJeeJee
@1046

Thanks!

Kan je me ook uitleggen hoe je dat zo snel ziet?
+1
1046
@EmJeeJee heb een half ih boek in me telefoon met serienummers en bouwjaren😊😊
+1
EmJeeJee
@1046 mooi man, ben er erg mee geholpen! Bedankt voor je snelle reactie!
1046
@EmJeeJee alstu😊
dikhoekman
@EmJeeJee Hallo ik zie dat u heel veel weet van de benodigde gegevens voor de kentekenregistratie. Ik heb hiervoor van mijn 844S met serienummer D030250D005518 nog het bouwjaar en de max constuctiesnelheid nodig. Weet u dat en kunt/wilt u mij daaraan helpen, GRAAG. Mochten daar evt kosten aan verbonden zijn hoor ik dat graag van u. Ik ben meer een beller dan een mailer. Bvd vr gr dik hoekman tel 06 29106504 e-mail dikenellen@hotmail.nl
SJB533
@dikhoekman
Het is een 844, geen 844S. En hij is van '78
dikhoekman
@SJB533 Dat is snel. Maar het typeplaatje zegt wel S. Zijn wel meer rare zaken met de nrs het nr aan de voorkant van de tractor is nl niet het zelfde als op het typeplaatje daar staat 3 234 481 B1 ihc teken SD weet niet of dat normaal is .En weet u ook waar ik de constuctie snelheid kan vinden?
SJB533
@dikhoekman
Serienummer is toch echt van een 844. Of je hebt een schrijffout gemaakt. Kijk maar eens naar de motor. Daar zal waarschijnlijk 246DT op staan
dikhoekman
Zoals ik al zei, er is wel meer raar aan de nummers. Op de cabine zit een typeplaatje met daarop 743S D030180 001165 weet echt niet wat ik nu moet gaan invullen op het kenteken aanvraag formulier.Ik weet niet hoe ik foto's van mijn mobiel op dit topic krijg anders zou ik ze u opsturen.
B4CaseIH
@dikhoekman
Ben nu ook wel heel nieuwsgierig, dus:
Als je een reactie toevoegt kun je meerdere afbeeldingen toevoegen.

Zie bijgevoegde foto. Vervolgens klik je op 'upload nieuw'. Daarna op de grote blauwe knop waar staat selecteer foto's van computer of iets dergelijks. Dan opent ie je galerij en kun je de foto's selecteren.

(klik om te vergroten)

En dan komen de foto's er zo onder te staan 😊
dikhoekman
@B4CaseIH hallo, sorry voor de verstoring van uw tijd, dankzij Corne S weet ik dat mijn tractor dus een 743 S is. Het vinnr op de voorasdrager komt overeen met het type plaatje op de cabine. Volgens internet moet er een D 239 motor op zitten helaas kan ik dat op de motor nergens vinden. Het bouwjaar kan ik ook niet achterhalen. Het vinnr is D030180D001165. Is het normaal dat dit type tractor twee aftakassen heeft ? Zou u mij kunnen/willen helpen aan antwoorden op mijn vragen ? Bij voorbaat heel hartelijk dank hiervoor. Vr gr Dik hoekman tel 06 29106504
1046
@dikhoekman bj 1982
SJB533
Quote Reactie van @dikhoekman:
. Is het normaal dat dit type tractor twee aftakassen heeft

Ja, al was dat een optie. Een is de 540, de andere (de optie) is de 1000 rpm.
Op de motor staat een serienummer, geloof in de rijrichting links, dat nummer begint met 239DT.
Corne S
@SJB533

Zou je het misschien ook aan het onderdeel nummer van het onderblok of brandstofpomp kunnen herleiden wat voor blok het is?
SJB533
@Corne S
Type brandstofpomp verschilt ook tov de 745
Corne S
@SJB533

Snap ik. Maar dan kun je het 844s verhaal wel uitsluiten. Morgen maar eens het verschil meten in onderblok van 744 en 844s😉.

Verder zie ik dat er geen 20 cm verlengstuk tussen motor en bak. Ook mechanische remmen ipv hydraulisch. Dat laatste weet ik niet of dat een optie of standaard was.
B4CaseIH
@dikhoekman hahaha nou geen verstoring van m'n tijd hoor đŸ¤Ŗ. Maar een paar fotootjes vertellen zoveel meer dan een paar regels tekst. Zodoende effe kleine uitleg.
dikhoekman
Sorry dat het zo lang duurde ben benieuwd wat u er van vindt/denkt een motornr zoals men dat beschrijft op dit forum kan ik nergens vinden. Was een heel gedoe met twee vingers kan beter bellen en whatsappen dan dit. Hoor graag van u bvd vr gr dik hoekman tel 06 29106504

(klik om te vergroten)

typeplaatje op de zijkant van de tractor midden onder 844s D030250D005518

(klik om te vergroten)

typeplaatje links voor op de cabine 743S D030180D001165

(klik om te vergroten)

op het frame onder de grille 3 234 481B1 ihc teken SD

(klik om te vergroten)

idem foto 4

(klik om te vergroten)

idem foto 1

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

idem foto 1

(klik om te vergroten)

in de cabine waarschijnlijk mbt de cabine zelf ?

(klik om te vergroten)

bovenkant motorblok

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Corne S
@dikhoekman

Vanavond contact met u gehad. Het vin nummer op de voorasdrager komt overeen met van de 743.

Hij heeft nog een vraag, hoe en waar kun je afleiden dat het blok van een 743 is?
B4CaseIH
@Corne S

Een 743 XL hoort een D239 te hebben.
(ihace.de/01_schlepper/0743xl/…)

Welk type de motor is staat ingeslagen aan de rechterkant van het blok (achterstaand).
Die zit wel een beetje verstopt, maar is te vinden aan de linkse kant van je oliefilter.

Daar vind je het serienummer van je blok. Als je die gevonden hebt, ga je zo ver mogelijk naar links tot je nummer ophoudt en je een inbus tegenkomt. Links van die inbus staat je type ingeslagen. Bij mijn 844S zat die verstopt onder de carterontluchting.

Zie foto ter verduidelijking. Hoop dat dit beetje duidelijk is 😁

(klik om te vergroten)

Wit omcirkeld het nummer. Gele pijl wijst de inbus aan. Dit is trouwens een 844S blok. Dus links van de inbus staat DT268, en rechts het vervolg.

Bij een 743 hoort daar dus DT239 te staan.
Corne S
@B4CaseIH

Duidelijk. Serienummer had ik wel gevonden, maar daar kun je in tegenstelling tot het VIN nummer niet het type terug halen. Ik ga kijken.

Eerlijk gezegd had ik ook wel verwacht het hoogteverschil in het onderblok tussen de 745s en 844s kunnen halen. Schijnt in totale blok 5 cm hoogte te zitten (maar dan meten ze ook met uitlaatspruitstuk).

Via het onderdeelnummer van het blok zou je toch ook wel wat kunnen halen? De ene heeft een andere boring voor de bussen dan de andere?
B4CaseIH
@Corne S
Totale hoogte D268: 103,65 cm
Totale hoogte D239: 103,1 cm

Dat is gemeten vanaf de oliestop tot aan bovenkant uitlaatspruitstuk (dus echt 't pijpje, 't hoogste en laagste punt van 't blok). Dus idd 5,5 cm verschil.
Qua boring zit er 1,6 mm verschil (98,4 vs 100) in en qua slag 11,2 mm (128,5 vs 139,7).

Meten kan, ff ingeslagen type opzoeken is denk ik minder werk en betrouwbaarder. Ik vond 'm ook pas toen ik m'n carterdrukpijpje los maakte. Zat onder een laagje roet en vet etc verstopt haha.

Onderdeelnummer van mijn D268 blok is: 3144 694 R1. Ik had overigens wel het oude type drijfstangen erin, maar weet niet of dat verder uitmaakt voor dit verhaal.

Kop is hetzelfde als een D239: 3055 049 R4.
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nÊt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!