Deutz D3005 - Keerringen vervangen en hef kracht problemen, druk van de pomp is goed 170 Bar

Hallo allemaal,

Ik wil de keeringen vervangen van de hef ( bij de hefarmen ) want hij lekt daar, iemand die weet of de keeringen met nummer 557010CCP001 past?

De persleiding van de hydrauliek van mijn Deutz maakt veel lawaai de laatste tijd. Deze geluiden worden onder belasting nog luider. Deze geluiden beginnen ook bij het rijden iets in de hef hangen en verdwijnen zodra ik een minimale verandering aan de segmentboog aanbreng (een beetje omhoog of omlaag - maar dan begint het snel weer te trillen en herrie te maken). Waar zou dat aan kunnen liggen?
Hij kan nog steeds een kleine cultivator optillen, maar dan gebeurt hetzelfde als hierboven beschreven.

Het lekte ook eerst op de hefarm. Dit heb ik nu opgelost.

Ik zag dat de hydraulica lucht aanzuigde. Nadat ik de pompflens heb vervangen is het al minder. (er zat een barst in)

Ik denk dat dit de eerste pomp is die is geΓ―nstalleerd.

Ik geloof dat de tractor 18.000 uur heeft. Te zien aan het koppelingspedaal.

Gisteren probeerde ik een pallet potgrond op te tillen. (500kg)
Maar dan maakt hij veel lawaai. En alleen de hydraulische drukleiding begint hevig te trillen. Hij kan het niet meer optillen

Druk op gemeten van de pomp.
Koud: 170 Bar
Warm: 165 Bar
Dus de pomp is hst niet volgensmij.

Alles is welkom

Bedankt !!
TrekkerBoer1

Reacties

Rick V
tractorfan.nl/topic/121287/ wat zijn de nadelen van dat ietsje zijwaartse speling?

Ik denk dat de hef van de 40 het zelfde is als de 3005, maar dat weet ik niet zeker vandaar dat ik deze pagina doorstuur
TrekkerBoer1
@Rick V

Dank voor reactie.

Eigenlijk niet veel, het viel me op dat er spelling op zat en misschien dat ik het kan verhelpen.

Dat topic had ik ook al eens bekeken, maar volgens naar mee weten zijn de hefblokken van een D4005 gewoon hetzelfde als van een D3005.
( Maar weet dit niet zeker )
Rick V
@TrekkerBoer1 dat ietsje zijwaartse speling maakt niet uit is bij mn 4006 hefblok ook, radicale speling maakt wel uit
TrekkerBoer1
@Rick V

Oke, wat bedoeld u precies met radicale spelling?
Rick V
@TrekkerBoer1 de speling op de as, zij waards = axiaal, omhoog in dit geval is radicaal dus zoals de as draaid/schanierd
TrekkerBoer1
@Rick V

Ok dankje, naar mijn weten heeft hij zijwaards ( axiaal ) spelling
+1
Rick V
@TrekkerBoer1 dan is het goed
+2
Loeideutz
@Rick V Het is radiaal, zonder c. Met een c is het veel ernstiger. Dan denk je aan actiegroepen die niemand uit de weg gaan.
Rick V
@Loeideutz ik denk dat mn telefoon weer eens bijde hand heeft zitten doenπŸ˜‰ maar dank voor de correctie!
+1
JD-4450
@TrekkerBoer1 even een kleine tip als je het hefdeksel laat zitten bij de demontage van de hefarmen (bij mijn D25 kwam ik hier net mee weg om het deksel en de spatborden niet de demonteren), let dan op dat je niet beide armen tegelijk uit het deksel trekt. De bus waar ze in zitten, kan afzakken, waarna je niet meer weet hoe de armen gezeten hebben. In het ergste geval krijg je ze er ook niet meer terug in, en moet je alsnog het deksel eraf trekken.
1 voor 1 loshalen is het advies. Dan ben je ook vlug bij de keerring, en deze zijn dan vlug besteld.
TrekkerBoer1
@JD-4450

Oke dus de conclusie is om de hefarmen 1 voor 1 eruit te halen. Moeten de spatborden gedemonteerd worden?
JD-4450
@TrekkerBoer1 dat klopt, en dan 1 kant keerring vervangen en terugmonteren voordat je de andere kant loshaalt.
Bij mijn D25 kon ik de spatborden laten zitten.
+1
JD-4450
@TrekkerBoer1

Hier is te zien hoe het in elkaar steekt wanneer het hefdeksel er wel af is. Als je een beetje duits verstaat, kun je er wat handigge tips uithalen!
+2
goeiedag eem
@TrekkerBoer1 je kan simpeler het hefdeksel eraf pakken, dan spatborden demonteren zijn maar 6 bouten en 2 hydrauliek leidingen en je hebt hem los, hslf uurtje werk, olie er wel even zoveel mogelijk uit pompen
TrekkerBoer1
@goeiedag eem

U bedoeld denk ik het volledige hefblok demonteren en dan keerringen vervangen.

Waarvoor moeten de spatborden er af?
+1
goeiedag eem
@TrekkerBoer1 ja hefblok compleet demonteren en dan kun je de spatborden laten zitten als je de 6 bouten van het hefblok los hebt en de hydrauliek leidingen pak je hem er compleet af, werkt veel makkelijker,even met 2 personen of een motortakel, ik heb hem er alleen af gebeurt maar was net te gek,
JD-4450
@goeiedag eem dat klopt. Zou ik ook doen mocht het zo niet lukken
TrekkerBoer1
Als ik goed kijk dan zittten er 2 moeren aan bijde kanten van de hefarmen.

Nu heb ik een exploded view gevonden en daar zie ik een bout met een moer ( Zie Foto )

Hoe zit dit verder in elkaar als ik de hefarmen 1 voor 1 wil losmaken?
Zit de bout met aan de 2 zijkanten schroefdraad, is dit een losse bout die je zo uit kunt halen?

(klik om te vergroten)

JD-4450
@TrekkerBoer1 dat is een doorlopende bout met aan 2 kanten draad!
Aan 1 kant de moer losdraaien en dan duw je hem een stukje naar binnen/de andere kant.
Daarna kun je de hefarm zo uit het deksel trekken. Deze kan wel behoorlijk vast zitten. Ik heb hem op spanning gehouden met een koevoet, en enkele tikken met een hamer gegeven.
+1
JD-4450
@TrekkerBoer1 nummer 125 op die tekening is overigens de arm en bus met splines waar je hefarmen weer op dezelfde manier terug in moeten waar ik het laatst over had!
+1
TrekkerBoer1
@JD-4450

Oke bedankt πŸ‘πŸΌπŸ˜€
LuftDeutz
@JD-4450

Hey, alweer even gelden. Heb ander account dus vandaar andere naam.

Weet jij nog welke keeringen jij hiervoor hebt besteld? Of toevallig een onderdeelnummer hiervan?

De pomp moet ook vervangen worden, hiervoor had ik op tf gelezen dat deze past:
ahs-hydro.de/de/product_info.php/…

Ook nog een nieuwe spoorstang kopen want die is er afgegaan met maaienπŸ€ͺ

Gelijk maar meteen aanpakken. Dan lekt hij niet zo vee en kan ik de hef fatsoenlijk gebruiken!
+1
JD-4450
@LuftDeutz het onderdeelnummer van de keerringen weet ik zo niet, maar dat is gemakkelijk op te meten als je de oude demonteerd.

Ik heb deze reparatie van de keerringen bij mijn deutz inmiddels 2x uitgevoerd.
Het bleek dat de bronzen bussen (nr. 123 op bovenstaande tekening) uitgesleten waren.
Laat dit nou net geen standaard maat bus zijn, en origineel ruim 150 euro per bus kosten...
+1
LuftDeutz
@JD-4450
Bedankt voor je reactie!
2 keer bij dezelfde deutz uitgevoerd?

Oke, kun je dat al zien vanaf de buitenkant ( met de hefarm eraf natuurlijk. van die bussen? Hoe heb jij dat nu opgelost omdat je zegt dat het ruim 150 euro pp kost?

Zou ik eerst beginnen met de keeringen of hoe zou jij dit aanpakken?

Ik wil de hydrauliek aanpakken met nieuwe pomp enz. Maar als ik dan ook nog dure bussen erin moet doen. Kan ik het beter zo laten mssπŸ€ͺ
+1
JD-4450
@LuftDeutz inderdaad bij dezelfde tractor!
Die keerringen is het werk en het geld niet. Ik zou er gewoon nieuwe inzetten.
Gaat het na een tijdje weer lekken, dan is er grote kans dat die bussen versleten zijn.

Ik heb uiteindelijk door de zure appel heen gebeten, en de bussen maar besteld.
Materiaal bestellen en door iemand laten draaien werd ook erg duur.

Kortom: hydro olie aftappen, lange bout uit de hefarmen, hefarmen 1 voor 1 eraf, en de keerring eruit peuterren, nieuwe bestellen en terugmonteren.
Is op een avondje gebeurd, en je bent met een paar euro klaar.

Wat is er met je pomp aan de hand, dat je deze wil vervangen?
LuftDeutz
@JD-4450

Hij heeft heel weinig hefkracht meer. Is nog de aller eerste pomp.

Wat hij op het moment max kan tillen is een lichte weidebloter van 1,50 of een kleine cultivator. De pomp maakt dan al zon herrie. Kleine spitmachnie of frees tilt hij al niet meer. Hij houdt het spul wel nog omhoog maar als het lang in de hef hangt begint de pomp alweer ter krijsen en doe je de hendel iets zakken dan is ie weer stil even.

Ook toen ik naar IHF panningen ging met de Deutz en cultivator. Paar keer onderweg hef omhoog en omlaag omdat hij echt flink aan het krijsen was. Toen we toen een keer stopte bij tankstation onderweg lag er na 5 min al een plasje olie onder van de hef wss de keering.

Dus ik verwacht dat de pomp op zijn eind is. En we willen hem thuis eigenlijk ook wel gebruiken maar omdat de pomp niet helemaal functioneert, haakt hij toch af omdat er niet alles aankanπŸ˜…

Dan maar meteen goed aanpakken dat hij er weer even tegenaan kan.
LuftDeutz
@LuftDeutz

Als hij zo stil staat dan lekt hij lichtjes langs de hefarm. Maar als hij eenmaal loopt en warm is en aan het heffen gaat. Gaat er wel iets meer olie uit ( omdat de olie dan ook dunner is denk ik)

Denk dat ik de keeringen ga vervangen. En wat denk jij van de pomp?

Had deze pomp gezien:
ahs-hydro.de/de/product_info.php/…

Naar aanleiding van dit topic:
tractorfan.nl/topic/279143/

Keering kwam ik dit over tegen:
Denk dat de hef van een D4005 hetzelfde is?
tractorfan.nl/topic/121287/
Hier staat onderdeelnummer: 557010CCP001
JD-4450
@LuftDeutz dat krijsen van de pomp doet die van mij ook op de momenten die jij beschrijft. Mijne heft verder wel super. Kom er nog niet helemaal achter wat dit is, dus hou me op de hoogte als je hier iets over vind!
Zuigt je pomp nergens lucht? Ik heb bij mij de afdichtingen van de pomp en een stuk slang tussen de aanvoerleiding vernieuwd.
LuftDeutz
@JD-4450

Naar mijn weten zuigt die nergens lucht aan. Ik heb de aanvoerleiding ook al een keer vervangen naar origineel. En als het goed is goed ontlucht. Ook door de hefarmen op en neer te bewegen.

Toen ik hem kocht. Zat er te weinig olie ( door lekke keering denk is het oliepeil gezakt ) ik in toen krijsde die nog meer. Toen ik het weer bij had gevuld tot max werd het minder,maar nog niet weg.

Ik verwacht dat ie bij mij ooit droog is gelopen? ( door te weinig olie)
Rick V
@LuftDeutz een tandwiel pomp jankt sowiso altijd iets, de mate waarin verschilt inderdaad 😉 bij mn 4006 zat een x de pers leiding tegen de retour aan te trillen, als de pomp druk "maakt" voel je de leiding trillen, als de leiding ergens tegen aan ligt hoor je dat, het is meer een advies hoor, om ook even uit te sluiten
Wat is je maximale druk? Misschien dat je overdruk klep ook al vrij vroeg opent?
+1
LuftDeutz
@Rick V

Druk nog niet gemeten. Hoe doe ik dit en met wat voor gereedschap?

Mijn pomp jankt niet maar krijst dus echt hard geschreeuw om het zo maar te zeggen.
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz druk meten is heel gemakkelijk, je moet even een bar meter hebben tot 200 bar en een oliedrukaansluiting die achter op je hydrauliek ventiel van de trekker kan, dan bedien je het ventiel en kun je de druk aflezen, moet rond de 160 a170 bar zijn dacht ik. is deze goed ook met warme olie is je pomp goed. onze d40 komt niet meer boven de 140 maar heb dit geluid niet, en is ook de eerste pomp, wat voor olie hebt je er op?
LuftDeutz
@goeiedag eem
Dit moment 15w40 zit overal erop.
goeiedag eem
@LuftDeutz oke dat is wel goed, maar eerst eens meten voordat je klakkeloos een nieuwe pomp op zoekt, tandwiel kan een probleem zijn omdat de pomp met de kleine conus moeilijk vindbaar is, maar die kan je ook uit laten draaien naar een grotere conus van een pomp van een d40/ 4006 en dergelijke die wel makkelijk nieuw te krijgen zijn
LuftDeutz
@goeiedag eem

ahs-hydro.de/de/product_info.php/…

Deze heeft een kleine conus. Is een topic over geweest:

tractorfan.nl/topic/279143/
LuftDeutz
@goeiedag eem

Zou er dan even een meter moeten regelen.

MK oldtimer in de Kempen Duitsland. Toevallig ervaring mee? Heeft ook een goede pomp liggen zegt ie. Dat zou ik ook nog kunnen proberen dan. Ligt aan de prijs tegenover nieuw.
goeiedag eem
@LuftDeutz eerst even meten zou ik doen, is die minder die pomp in bovenstaande link kopen, vsl je geen bult aan, en zou ik altijd doen ipv een gebruikte
LuftDeutz
@goeiedag eem

Idd eerst even meten.

Hij vraagt er 300 euro voor en iemand anders al 200 dus koopt dan zon nieuwe.
+1
LuftDeutz
@Rick V @JD-4450

Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het de pomp zal zijn.

Precies dit geluid maakt mijn pomp ook:
-BRMEsmgOX5333_ ( maar dan nog een tandje harder) En gaat dan ook zo sloom omhoog.
+1
JD-4450
@LuftDeutz oke, zo erg is het bij mij niet. Enkel als er iets zwaars in de hef hangt, en hij dit op hoogte moet houden.
LuftDeutz
@JD-4450

Oh ja, hij gaat wel iets sneller omhoog als op het filmpje. Maar je hoort hem wel goed al ie moet pompenπŸ˜‚
LuftDeutz

@JD-4450 @Rick V @goeiedag eem
Hier hoor je het geluid wat hij maakt al en een kleine weidenbloter aanhangt. Trillingen op de pomp voelbaar en op bijde leidingen. Dit geluid maakt hij alleen bij het heffen en als het werktuig ''lang'' in de lucht hangt in de hef ( dus na een tijdje niet als de hef net omhoog is gegaan )

Op het laatste stukje van het filmpje duw ik de leiding tegen de andere leiding vandaar dat het luider ging.

In de motor zit wel een voller geluid in als normaal, komt omdat het een open pijp is.... Klinkt ruig! ( Dit was al bij de koop 3 jaar terug dus heb ik zelf niet gedaan. Haha 😄
goeiedag eem
@LuftDeutz rubber slang tussen de leiding en dan kneuren doet de pomp van onze d40 ook wel eens dan wel en dan niet, even druk meten weet je of dat goed is
LuftDeutz
@goeiedag eem

Al een geprobeerd, maar hij blijft het zelfde geluid maken. Bij mij doet ie dit altijd. Alleen maakt hij dit geluid alleen niet zo hard als er niks in de hef hangt.

Maar als je er al een persoon op gaat staan begint hij al lichtjes.

3 jaar terug, voordat ik de leiding heb vervangen deed ie dit ook al.

Ik wil jullie gewoon/ook even op de hoogte houden, wellicht veranderen jullie ook van mening.

Maar ik wil het zelf/best meten.

Je stopt de meter dan in het hydrauliekventiel achter en haalt de hendel hiervan over? ( niet die van de hef bedieding?)

Moet de druk dan blijvend zijn of hoe moet ik dir me voorstellen en doen?
+2
goeiedag eem
@LuftDeutz ja je zet gewoon de meter op de hydrauliek aansluiting en dan moet je de handel bedienen en houd je er gewoon de druk op en moet hij druk vast zijn. Onze pomp van de d40 maakt ook wel lawaai en ik maar me er iig niet druk om zolang alles maar goed werkt, en wat lawaai mogen ze best hebben ze zijn immer niet nieuw meer maar 60 jaar oud het is oude techniek
+2
Rick V
@LuftDeutz waarschijnlijk is je hef inwendig wat lek, door deze lekkage gaat de herinrichting wat corrigeren door weer een beetje olie naar de hef cilinder te pompen, hoe zwaarder de past in de hef, hoe vaker dat je waarschijnlijk m even hoor trillen?

Als je t zo hoort zou je inderdaad haast denken dat de pomp kapot is, maar weet je t zeker? Dat is altijd de vraag, is de olie toevoer naar de pomp 100% in orde?

Als je je hydrauliek ventiel bedient zonder aangekoppelde slang (pompt dan door de overdruk) ontstaat er het zelfde geluid?

Je kan sowieso de pomp eraf halen en door het pers en zuig gat even naar binnen kijken 😄
LuftDeutz
@Rick V
Kom ik op terug.

Wat moet ik dan precies kunnen zien als ik de pers en zuigleiding eraf haal? Moet de olie er dan niet eerst af?

Je bedoelt dat corrigeren dan als hij een werktuig in de lucht in de hef heeft hangen? Want hij heft niet meer verder / corrigeert dan niet meer als je hem op gewenst niveau hebt. Volgensmij.

Van de hydrauliek ventiel zou ik moeten checken.

Zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om een tester erop te zetten:
LuftDeutz
@goeiedag eem

Is dit een goede meter?
amazon.nl/Hydraulische-Tester-Druk-Gauge-Plug/dp/…

Kan zo geen andere vinden. Ook heb ik al bij kennissen rondgevraagd maar die hebben zoiets niet.
goeiedag eem
@LuftDeutz hytres.com/manometer-achteraansluiting-o63-0-250/ deze is goed, kan de link niet openen, verloop van 1/4 naar 1/2 er tussen wat op de hydrauliek snelkoppeling zit en klaar
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @Rick V
Oke. Wat ik eerst vanavond wil kijken of dat hij goed ontlucht is. Hoe doe je dit het beste? Of kan het alleen via deze moer? ( zie foto nr 53a/84 ) wat heb eigenlijk niks echt ontlucht gehad/gedaan…

Dit is het ventiel wat ik erop heb zitten. Is dat 1/2?

(klik om te vergroten)

Ontluchting schroef?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

goeiedag eem
@LuftDeutz ontluchten is niet nodig als hij eenmaal pomp is de lucht eruit en de hef een keer omhoog en klaar
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450

Ik heb net een aantal dingen geprobeerd/gezien dus hier een 'Grootte' update:

Gisteren globaal bekeken:
- Tijdens het heffen maakt hij het krijsende / schreeuwende geluid zoals op het filmpje van gisteren.
- Toen niks bijzonders gezien.

Vandaag nogmaals gekeken:
- Naarmate je meer gas/toeren geeft wordt het geluid tijdens het heffen harder.
- Olie lekkage gespot bij de pomp (Zie filmpje) Hier zit denk ik een klein scheurtje in waar de ronde buis overgaat naar het vierkante.
- Na het heffen enz. Vuldop open gemaakt. Een schuimboel (Zie Foto)
- @Rick V Naar aanleiding van de vraag over het hydro ventiel of dat het zelfde geluid maakte. Zakt dan iets in toeren en maakt dan ook een krijsend geluid (Zie filmpje)

Wellicht kunnen jullie hiermee al iets mee. Ik hoor het graag!
LuftDeutz
LuftDeutz
LuftDeutz
@LuftDeutz

Zie dat de filmpje niet heel scherp is maar je ziet luchtbelletjes op de olie zitten die eruit loopt vooral veel als je heft met hogere toeren.
LuftDeutz
Hier het schuim te zien na het heffen enz.

(klik om te vergroten)

LuftDeutz
Want ik denk door het scheurtje hij ook lucht mee naar binnen slurpt. Maar kan hij daardoor al zo lawaai maken?
Loeideutz
Is er ergens een vernauwing of verstopping in de leidingen? Dan moet je pomp te hard werken om de olie rond te krijgen.
LuftDeutz
@Loeideutz

Dit denk ik niet maar weet ik ook niet.
Gisteren wel een scheurtje ontdekt. Dus daar trekt hij ook lucht door denk ik. Maar kan daardoor de leidingen hard gaan trillen en de pomp hard moeten werken?
+1
Loeideutz
@LuftDeutz beetje afhankelijk van merk en model werken de meesten tractoren met een werkdruk, bij nominaal toerental, van 175 tot 200 bar. Als er iets niet goed is in je leidingen of je pomp leidingen of je pomp krijg je zulke geluiden. Zelf ooit een hydraulische topstang gehad waarbij aan 1 kant de boel net iets verkeerd of te hard was aangedraaid. Kreeg je ook zoiets. Te weinig om te verhelpen, te veel om niet op te merken.
LuftDeutz
@Loeideutz
Oke, ja er zit een scheurtje in de pompflens waar de zuigleiding/ aanvoer aan vast zit.
Het is de eerste pomp die er op zit.
+1
fendt2
Als bij mij het olie peil te laag wordt krijg je ook dit geluid. Het lijkt erop dat hij lucht zuigt. Waarschijnlijk een lek in de zuig leiding. En of veel weerstand door een vernauwing.
LuftDeutz
@fendt2
Olie is op peil.
Er zit een scheurtje in de pompflens waar de zuigleiding / aanvoer aan vast zit.
Vernauwing zou ik moeten kijken.
+1
fendt2
Quote Reactie van @LuftDeutz:
@
Er ontstaat veel schuim in de tank. Dit geeft ook een kleine overdruk. En de olie komt dan ook overal waar het normaal niet komt dit alles geeft meer kans op lekkage. De lekke zuigleiding ook aanpakken is mijn advies.
LuftDeutz
@JD-4450 en de restπŸ˜‰

Ben nu even met de keeringen bezig. Zodat ik alles in een keer kn bestellen wat ik nodig heb.

Ik heb de moer nu los aan 1 kant van de hefarm.

Ik krijg hem alleen niet los. Al geprobeerd wat jij hierboven beschreef maar ter vergeefs.
JD-4450
@LuftDeutz je kan proberen de arm met een breekijzer op spanning te houden, en dan een beitel tussen de arm en hefdeksel te slaan.
Wel even kijken dat je de eventuele bramen naderhand even wegvijlt
LuftDeutz
@JD-4450

Probeer ik morgen even. Je zou toch zeggen dat hij los moet komen als iedereen het voor mekaar krijgt.
LuftDeutz
@JD-4450

Geprobeerd net. Maar verschuift nog niet echt.
Voordat ik iets over het hoofd heb gezien. Het is toch alleen de moer waarmee hij vast zit?
JD-4450
@LuftDeutz ja als die moer eraf is, moet hij kunnen schuiven. Maar dat zal allemaal wel wat op elkaar ingelopen zijn. Kostte mij de eerste keer ook aardig wat moeite
Beste even met zijn 2en doen, als hij een keer goed schrikt met die beitel, zou het moeten lukken.
+1
LuftDeutz
@JD-4450

Net op het uiteinde van de arm een flinke mep gegeven en ja hoor hij kwam los zonder beitel. ik dacht dat het eerst daar niet zo stevig was maar op het filmpje deden ze het ook dus dan zou ik het ook moeten kunnenπŸ˜€
LuftDeutz
@LuftDeutz

Dan zou rechts ( nadag keering vervangen links ) ook wel zo los gaan. Zit heel wat roest op de vertanding dus zal wel flink vast hebben gezeten.
LuftDeutz
En hoe zit het met de rechter hef arm waar de diepte regeling aan zit? Kun je die gewoon loskoppelen of?
+1
JD-4450
@LuftDeutz dat kun je er allemaal zo afnemen. De regelaar zit wel met een veer op spanning. Deze zou ik even loshalen, dat werkt handigger
+2
LuftDeutz
@JD-4450 @goeiedag eem @Rick V @Loeideutz @fendt2

Hef Keeringen besteld, nieuwe pompflens en stuurstang. Dan de boel weer monteren en kijken wat de pomp er dan van gaat denken 😄 En hopen dat de olie niet meer schuimt en de lekkages bij de hefarmen afgelopen zijn. De oude keeringen waren heel zacht en waren/kon je zonder moeite scheurend eruit halen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Zo kan hij als alles goed is mooi mee naar de Motorische Demodagen in Asten ( Tractor show bij mij in de buurt ) ! 19 tm 21 april!
+1
JD-4450
@LuftDeutz we horen wel of het gelukt is!
Misschien dat ik dit jaar ook even in Asten kom kijken
LuftDeutz
Heb bij delegro een spoorstang gehaald. De oude was ook conisch 12-14 ~ Nieuwe ook. Alleen hij past er niet helmaal in. Kan de splitpen niet door de kroon moer heen halen.

Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen. Dacht meteen aan een borgmoer ( moer met zon blauw ringetje) veilig genoeg? of iemand betere iedeen?
Rick V
@LuftDeutz een stalen borg moer (geknepen moer) wel vreemd........
LuftDeutz
@Rick V

Inderdaad wel raar. De oude stuurstang. Is het connisch heel wat in gesleten. Gaat van 12-13 mm lang stukje in een keer naar 14mm
LuftDeutz
Verder kan ik nergens een spoorstang vinden die een kleine konus heeft. Dus hij zou moeten passen.

Bij de oude gemeten is het ook van 12-14.

Meet ik het conische gat bij het wiel kom ik uit op 13-13,5~

Zo kom ik wat te kort voor de splitpen.
+1
LuftDeutz
Ga morgen er nog even mee bezig. Kan misschien ook bij de kroonmoer. De gleuven wat dieper maken zodat de splitpen er in kan.
Als je hem er zo vast in zet. Dan zit hij wel al best stevig vast.
LuftDeutz
Pff zit niet helemaal mee. Vandaag 2 oliekeerongen ontvangen bij bartparts besteld. Krijg ik 2 verschillendeπŸ˜”

1 de goede 55x70x10
1 de foute 55x72x10 πŸ˜•

Mail heen gestuurd. Maar jammer genoeg zijn ze maandag pas weer open….
JD-4450
@LuftDeutz anders beide retour, en maandag even naar Roman Techno in Someren. Hebben de meeste gangbare maten zo op voorraad.
Als je er echt haast mee hebt, zou je nog naar RH techniek in Maarheeze kunnen bellen.
Ik vind het meestal toch prettigger werken om zoiets zelf in de winkel te halen dan via internet.
Scheelt hooguit een paar euro, maar dan heb je wel het juiste materiaal
LuftDeutz
@JD-4450

Heb al vaker iets bij Bartparts besteld en altijd goed gegaan. Dat iemand helaas niet op heeft gelet. Is wel een grootte fout. En daar baal ik van.
( helemaal omdat er een heel weekend tussen zit)Had graag dit weekend eraan besteed zodat de hef weer kon proberen enz.

Het heeft op zich geen haast. Maar het loopt nou net niet zo als ik had gewildβ€¦β˜ΊοΈπŸ˜‰

Zal die ene ook al kunnen monteren. Denk dat ze die toch niet terug willen hebben. Ding kost 3 euroπŸ˜…
+1
LuftDeutz
@JD-4450

Ga morgen bij Roman Techno na het werk even snel 2 keerringen halen moet er een van 55x70x8mm in zie ik. Toevallig heeft ie ze op voorraad dusπŸ’ͺ🏼 van het β€œlange” weekend maar weer eens aanpotenπŸ‘ŒπŸ» Alleen nog steeds aan het denken over die recht hefarm hoe ik die los krijgπŸ˜…
LuftDeutz
@JD-4450 @goeiedag eem @Rick V @Loeideutz @fendt2

Hopelijk kunnen jullie me nog een aantal tips geven. Anders wordt het denk ik maar aan 1 kant keerring vervangenπŸ™ƒ

Ik weet niet wat ik fout doe maar krijg er exht geen beweging in.

Wiel eraf gehaald om aan de binnenkant op de as te slaan met dikke moker maar werkt ook al niet .

Iemand weet wat ik fout doe. Wordt er zelf een beetje simpel van πŸ˜›

(klik om te vergroten)

LuftDeutz
@LuftDeutz

Ben ook bang dat ik dadelijk alles kapot sla.
En hoop dat ik niks vergeten ben. Maar volgens mij zijn het de 2 stangen los van de diepte regeling en de moet zelf ?
goeiedag eem
@LuftDeutz het kan misschien zijn dat het hele hefdeksel demonteren mort van de achterbrug en dan de aluminium pan eronder weg halen en dat er van onderen ergens een spanstift in zit in de bus waar deze inzit
LuftDeutz
@goeiedag eem

Bedankt voor je reactieπŸ’ͺ🏼
Ik verwacht van niet. De meeste topics die ik zie op het Duitse Deutz Forum zeggen ze niks over een spanstift of borging binnen in. Wellicht weet @JD-4450 dit nog.
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz er aal een addertje onder het gras zitten je weet nooit wat een vorige eigenaar heeft gedaanπŸ˜‰πŸ˜‰
LuftDeutz
@goeiedag eem

Ja dag is zeker waar. Lijkt me wel sterk. De vertanding zorgt er eigenlijk voor dat hij goed blijft staan en de 2 m16 moeren zorgen dat hij niet los gaat.
LuftDeutz
@goeiedag eem

Ja dag is zeker waar. Lijkt me wel sterk. De vertanding zorgt er eigenlijk voor dat hij goed blijft staan en de 2 m16 moeren zorgen dat hij niet los gaat.

Er zit spelling op nr 125 waar de 2 hefarmen in zitten. ( door slijtage misschien ) of het hoort zo kan ook. Daardoor veert het ook mee een beetje. En de ijzerstaaf ook.

Heb hem gisteren beetje schuin de tractor opgekrikt en kruipolie in gespoten misschien helpt dat een beetje mee.

(klik om te vergroten)

LuftDeutz
Neem mn worden soort van terugπŸ˜… ze passen wel/ niet.

Ik heb niet het zelfde hefblok als andere hebben. Ik heb voordat ik bij de keerring zit nog een ijzeren ring of bus ervoor zitten? ( heb er op moment geen foto van) De 10 mm keerring die ik heb besteld past niet tussen het ijzeren ring / bus en de koperen bus in. Ik meet daar iets van 7 a 8 mm.

@JD-4450 Had jij ook een ijzeren rand aan het begin waar je de keerring tussen moet zien te krijgen ?
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @Loeideutz @Rick V @fendt2

Zie ik bij de rechter arm iets over het hoofd?

Heb nummer 138 en 155 en de moer. Linker hefarm er weer terug in.

Wil namelijk kijken of de keerring rechts wel nog heel is zodat ik de juiste maar heb voor de keerring.

Ik hoor het graagπŸ˜€

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

LuftDeutz
@LuftDeutz

Hij verschuift wel een stukje al ik de linker arm vast klem. Met de hand

Zie ook als ik de linker arm eraf heb en dan rechts beetje beweeg dat de richter/bus binnen in er aan vast blijft plakken. Denk ik.
goeiedag eem
@LuftDeutz meende dat hij er zo uit moet kunnen, mijn zwager heeft paar jaar terug hem losgehaald en keeringen vervangen dacht ik en pakte ze er naar mijn weten zo af
LuftDeutz
@goeiedag eem

Dat dacht ik zelf ook. Sla er flink met een kleine moker op maar komt nog geen beweging in.πŸ‘πŸΌ
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @Loeideutz @fendt2 @Rick V

Krijg hem er niet uit nog niet. Dacht misschien met een krik / potkrik hem vanuit binnenkant van het huis. En dan tussen de velg inklemmen. Direct bij de spiebaan druk op de zetten zodat ie los schiet.

Zal dit een optie kunnen zijn of maak ik dan iets stuk denken jullie?

Dan natuurlijk wel opletten dat hij er niet helemaal uit schiet. Maar dat is een kwestie iets van maken dat het tegenhoudt.
LuftDeutz
Dit is het ijzer randje waar ik het laatst over had.
Hier valt de keerring in / tussen. Alleen valt het bijna niet te meten welke/wat voor maat hierin past.

(klik om te vergroten)

fendt2
Als ik het goed zie zit het stalendeel van de lipseal er nog in dit moet er nog uit.
LuftDeutz
@fendt2

Oke dus dan zou die ring eruit moeten en dan nieuwe dichting erin en die seal ring er weer op zetten.
+2
fendt2
@LuftDeutz de nieuwe heeft deze ring inwendig geinteregeerd. Er zijn seals met een stalen buiten ring. Kijk maar eens op www.technirub.nl daar wordt een en ander uitgelegd.
LuftDeutz
@fendt2 Oh ja nu snap ik hem.

Heb op het deutz forum gekeken daar kwam ik ook deze foto tegen.

Daar werd ook over de 55x70x8 B1 dat is er 1 met zon stalen ring inderdaad.

(klik om te vergroten)

LuftDeutz
@LuftDeutz
Dan past de bestelde keerring wel waarschijnlijk.
Want als die ijzeren ring eruit is heb ik 2 mm meer zoiets en 8+2 is 10 dus….

Alleen dan nog de rechter kant los zien te krijgenπŸ˜‰
+3
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @Loeideutz @Rick V @fendt2

Het is gelukt! Altijd hoop gehouden en het heeft gewerktπŸ™ˆ

Een constructie gemaakt van houten balken en potkrik er tussen. Flink op spanning gehouden. Daarna proberen te slaan. Vervolgens half uurtje op spanning laten zitten en ja hoor daar ging ieπŸ’ͺ🏼

(klik om te vergroten)

JD-4450
@LuftDeutz mooizo!
Zuiver maken en terugmonteren πŸ‘
Hoe staat het met je oliepomp?
LuftDeutz
@JD-4450

Dat moet ik nog even bekijken.

pompflens nieuwe op gezet op de pomp. ( de andere was lek en zoog daardoor lucht aan ) Wellicht daardoor ook trillende leiding en minder hefkracht.
Keerringen ga ik morgen aan beide kanten vervangen eerst alles goed schoonmaken in en rond het hefblok enz.
Daarna ( Denk ook morgen) ga ik er olie op doen en kijken wat de pomp doet! ( heb in ieder geval nog geen nieuwe gehaald)
LuftDeutz
Keerringen vervangen geslaagd! Hij lekt tot heden nog niet. Is nog even afzien.

De hef kan wel nog steeds niet veel tillen dit is het zelfde gebleven. De dunste ( aanvoerleiding ) trilt bij zware dingen zoals een pallet potgrond van rond de 1000 kilo extreem en pomp hem maar een paar 5 cm of iets omhoog. Maar heeft de kracht niet.

Cultivatortje doet ie het ook wel een beetje maar die krijgt hij wel makkelijk omhoog en als ie dan in de hef hangt en begint te trillen is het hef hendel beetje bewegen en hij is weer stil. Voor even.

Zal het dan toch aan de pomp liggen?
Of wat zou de volgende stap zijn om te doen?
Wil het natuurlijk wel goed hebben allemaalπŸ˜€

Hij kan in iedergeval mee naar Asten over 3 weekjes. Want neem toch de cultivator.
LuftDeutz
@LuftDeutz

Heb tevens nog niks getest. Dacht eerst even dit aanpakken en nieuwe pompflens en dan eens kijken wat hij deed.
+2
fendt2
@LuftDeutz druk meten dan weetje het zeker. Hydrauliek pomp die lucht krijgt heeft veel te leiden.
+1
JD-4450
@LuftDeutz 1000kg is wel royaal... de mijne tilt zijn neus omhoog met een baal gras van een kg of 600
LuftDeutz
@JD-4450
Dat is ook zo is ook een beetje een schatting. Wa een Pallet met 40 zakken nat potgrond van 40 liter ongeveer. En hij zo volgensmij 1500 kilo moeten kunnen tillen?
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz heb het je al vaker gezegd eerst de druk meten wat hij heeft, meten is weten en een leiding trilt wel vaker het is nooit geruisloos
LuftDeutz
@goeiedag eem

Dat wordt dan toch de volgende stap!πŸ‘πŸΌ
Ga ik dat eerst proberen.
+1
LuftDeutz
@goeiedag eem @fendt2 @JD-4450 @Loeideutz @Rick V

Vandaag tester gehaald voor de pomp.
Wil deze zo gaan testen. Moet ik dan de hendel van het hydrauliek ventiel in houden en dan kijken wat hoeveel bar hij aangeeft en of hij daar op blijft?

Of gewoon 1 keer hendel om halen en dan kijken.

Bar moest 175 zijn zoiets?
+1
fendt2
@LuftDeutz hendel naar voor of achter drukken vasthouden en idd kijken hoeveel druk hij aangeeft. Verwacht dat het rond de 150 bar zit. Dat doet mijn trekker ongeveer. In de 70er jaren is de druk wat hoger geworden.
LuftDeutz
@fendt2

Ik heb een andere besteld zelf. Die ik kon lenen gaat maar tot 100.

Even ter duidelijkheid. Ik moet de hendel gewoon inhouden niet los laten en dan kijken of hij op dezelfde druk blijft?

Moet bij koude en warme olie of maakt dit geen verschil.
+1
LuftDeutz
@goeiedag eem @fendt2 @JD-4450 @Loeideutz @Rick V

Heb net gemeten maar kwam er achter dat deze bar meter tot 100 bar gaat. Toch geprobeerd. En hij schiet al vlekkenloos over de 100 na indrukken. Schat dus rond de 150 160 bar zoiets.

Mijn diepte regeling. Staat helemaal naar onder dus de V vorm op zijn kop. Als ik de hef helemaal omhoog heb en daar op druk,maakt hij ook hetzelfde geluid.

Ook als de hef helemaal omhoog is en ik ga erop zitten. Dan zakt hij iets en corrigeert ie het weer. Maar houd het wel goed vast.

Wat is wijsheid. Of weten / kunnen jullie mij al iets meer vertellen?

Of moet ik voor 4 tientjes nog een bar meter kopen die hoger kan? ( denk zelf dat dat weinig nut heeft omdat hij al over de 100 gaat)

Bijgewerkt zojuist;
Denk dat het misschien wel verstandig is om eentje te kopen zelf tot 250 bar dan weet ik het zeker. En kan ik hem ook langer in houden. πŸ˜‰

Ik hoor het graag!
LuftDeutz
@LuftDeutz

Heb een druk meter besteld zojuist van 250 bar met de juiste aansluiting als het goed is.

Te weinig olie kan de oorzaak ook niet zijn of wel? Vind het een beetje lastig te zien het niveau. Zit nu ruim 6,5 7 liter in
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz even goed testen moet dacht ik minimaal 160 bar hebben als hij goed is kan het zo even snel niet vinden, 9 liter olie gaat erin
LuftDeutz
@goeiedag eem

Als je dat even zal willen kijken. Hoeveel bij minimaal moet hebben. Dan ben ik heel blijπŸ’ͺ🏼

Krijg hem morgen avond binnen. Dus kan dan gaan testen. πŸ‘ŒπŸ»

Moet ik de hendel van het ventiel de hele tijd vast houden? Of kan de druk eigenlijk niet schommelen?
+2
goeiedag eem
@LuftDeutz gewoon even vast houden een seconde of 4a5 zou het met koude olie en warme olie testen, heb wel eens gehad koude olie 170 bar en warm 130
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz in het boekje van de 4005 staat bedrijfdruk 175 bar zal voir de 3005 ook zo zijn. Sls de jouwe wat minder heeft geen paniek, onze d40 heeft al jaren 150 bar is ook nog steeds eerste pomp
+1
LuftDeutz
@goeiedag eem
Tester binnen ga straks testen!
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @fendt2 @Rick V @Loeideutz

Drukgemeten. Koud 170 bar ( na starten) Warm 165 bar ( Na stuk gereden met cultivator erachter)
Stationair. Met gas er bij geen verschil.
+1
JD-4450
@LuftDeutz niet slecht lijkt me.
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz dan is je pomp wel goed hoef je het daar niet te zoeken, maar onze d40 hoor ja ook wel wat janken met een zware last in de hef
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450

Dat lijkt me inderdaad ook niet slecht voor 65 jaar oud. Maar wat zou het dan kunnen zijn?πŸ˜„

Ik heb dezelfde vraag gesteld op het Deutz-Forum.
deutzforum.de/threads/hydraulik-kreischt.67713/…

Hier zegt iemand al meteen de keerring van de pomp. Maar dir valt ook naar mijn mening af.

Ook zegt iemand het gelijke probleem te hebben gehad, de pomp niet vervangen. Maar volgensmij is het het hefmanchet als ik het bergrijp. ( zie link )
goeiedag eem
@LuftDeutz als onze wat jankt zet ik de kraan boven op ventiel dicht onder weg en zet de hefregeling iets naar beneden, dan regelt hij niet meer bij en blijft je hef op hoogte
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @Loeideutz @fendt2 @Rick V
Oke, dat zou ik ook kunnen doenπŸ‘πŸΌ
Alleen als het de pomp niet is weet ik niet wat het wel zou kunnen zijn. Heb nog niet echt een topic ervover gezien op tractorfan.

Het enigste mankement wat ik heb is de hefkracht.
Maar kan dit iets te maken heb en met het hefmanchet? Weet niet precies wat het hefmanchet doet maar als dat de dichting is wat de olie moet vast houden in de cilinder. Kan het ook zijn als hij meer gewicht moet tillen dat hij het er langs drukt?

Of kan de keerring van de pomp ook al deze problemen geven ?
goeiedag eem
@LuftDeutz hefmanchet ook vernieuwen, die zijn waarschijnlijk ook net zo oud als de rest en uitgehard dan dichten ze ook niet meer goed af en gaat je regelventiel steeds bij regelen en dan kun je ook zo'n geluid krijgen
LuftDeutz
@goeiedag eem

Dat ga ik wellicht doen even kijken nog. Een verstopte leiding kan het ook niet zijn he?
Want anders geeft ie niet zoveel druk.
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz nee verstopte leidingen heb je niet,
LG0enga
@LuftDeutz heb je nog steeds zo veel schuim in je hefbolk na je nieuwe pomp flens? Wijst toch wel op lucht denk ik.

Als de hef omhoog is en dan de motor uitzet, zakt de hef dan gelijk als er geen olie meer rond gaat? Denk wel dat je manchet versleten is op deze leeftijd. Heeft mijn D30 en D4005 ook last van maar die maken niet zoveel herrie tijdens het heffen. Die hebben dezelfde hefinrichting.
LuftDeutz
@LG0enga
Nadat ik de pompflens heb vervangen, heb ik nog een keer gekeken meteen bij het uitzetten. Hier zag ik toen vrij weinig schuim / lichtbelletjes.

Moet ik dan al iets in de hef hangen? Meende ook ergens te lezen dat je zo de hefarmen op kon tillen en dan iets testen. Maar of dat met motor aan of uit moet geen idee.
goeiedag eem
Kan het boekje met die gegevens fan de 3005 zo niet vinden heb hem ergens opgeborgen
LuftDeutz
@goeiedag eem

Geen probleem. Als je hem hebt gevonden hoor ik het graag. Zal het toch eerst moeten meten dan weten we al meerπŸ™‚

Staat dat gewoon in de manual?
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @fendt2 @Loeideutz @LG0enga

Vandaag een palletdrager met een pallet met iets gewicht geheft. Vervolgens helmaal omhoog heffen en de motor uit gezet. Daalsnelheid op zijn snelst gezet op het ventiel ( Niet op de luchtballon maar naar de andere kant )

Hij zakt 3 tot 3,5 CM per uur, Gemeten op het uiterste stuk van de heflaten.
LuftDeutz
@LuftDeutz

Dan zou ik zeggen dat hij kapot/versleten is?
Maar of dat dat hst geluid is en de hefkracht verbeterd geen idee?πŸ˜‰
+2
goeiedag eem
@LuftDeutz dan is er niet zo veel mis als ik onze d40 uit zet zakt hij redelijk snel naar beneden, zet ik de daalsnelheid dicht dan blijft hij wel staan, het probleem kan dus ook in je regelventiel zitten, vergeet niet dat het dik 60 jaar oud is en dus wel her en der slijtage heeft
LuftDeutz
@goeiedag eem
Ja dat is zeker.
Ik weet op het moment niet zo goed meer wat ik zal / moet doen. Er kunne. Zo veel verschillende dingen zijn denk ik.

Zijn er nog dingen die ik kan testen of iets ?

Wat doet het regelventiel dan precies? ( hef regelen denk ik ) Maar heeft dit iets te maken met de Hefkracht?
roscho
@LuftDeutz
Ik heb het hele verhaal eens doorgelezen. Naar mijn mening is er helemaal niets mis. De druk is goed en de hef zakt maar heel weinig bij stilstaande motor. Iets lekkage is er bij een trekker van 60 jaar altijd, maar 3,5 cm per uur is maar heel weinig. Je hebt ook maar heel weinig schuim in de olie. Alleen wat geluid, maar als een hydropomp moet werken, geeft dat meestal een zoemend geluid in de leidingen.
Ik zou het trekkertje gewoon lekker gaan gebruiken en me over de hydrauliek niet zo'n zorgen maken.
LuftDeutz
@roscho

Bedankt!
De hydro pomp maakt geen geluid volgensmij de leidingen wel inderdaad.
Als hij zwaar moet tillen of het niet opgetild krijgt. Maakt hij inderdaad zoemend geluid. Maar wel echt hard schreeuwend zoemen.

Ik wil hem ook weer normaal gaan gebruiken. We gebruiken onze tractors best regelmatig. Voor te maaien, cultiveren, spitten, frezen ect. Nu hebben we nog wel een 2de Deutz een 4506. Hiervan werkt de hef wel goed.

Alleen als je er dan even iets wil aan laten hangen kun je de andere deutz gebruiken voor het andere werktuig wat je nodig hebt.

Daarom wil ik hem best wel gebruiken zo. Maar ik heb helemaal geen hefkracht. ( Kan eigenlijk niet veel optillen )
Wat u ook wel heeft gelezen denk ik. Is dat hij een klein cultivatortje nog net op tilt.

Nu heb ik op het Deutz Forum.De een topic lopen. Hier had ook iemand hetzelfde probleem en de pomp niet vervangen en het manchet vervangen van de hefcilinder.

Er zijn nu nog 2 dingen die ik voorbij hoor komen:
- Manchet in de hef lek. ( krijgt hij daardoor minder hefkracht?
-Regelventiel lek ( Revisie setje bij Mauch hydraulik kopen ) Probleem misschien opgelost?
Alleen weet ik niet precies wat dit ventiel/blokje te maken heeft met het hefkracht.

Beide wordt over gesproken op het Deutz Forum en hier op het mooie tractorfan 😄

Ik hoor graag wat je er van denkt!
In iedergeval vind ik het heel fijn dat iedereen zo goed mogelijk mee doet denken! 😄
LuftDeutz
@LuftDeutz
Dit kwam net in een keer in me op 😄
Probeer zelf ook zo goed mogelijk mee te denken.

Als de cultivator in de hydrauliek hangt of iets anders en hef hem helemaal omhoog. Begint hij er na wel weer geluid te maken en begint de persleiding weer te trillen.

Als ik de cultivator dan achter omhoog beweeg met de hand dan is hij weer stil. Dus lijkt het dan of hij hem weer bij wilt regelen maar het lukt hem niet door te weinig hefkracht?

Dit zou dan duiden op een lekkende hefmanchet of regelventiel/SteuergerΓ€t (in het duits zo genoemd) misschien?
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz bij onze zet ik dan het kraantje dicht en de hef handel iets naar beneden en is het klaar
LuftDeutz
@goeiedag eem

Nog niet geprobeerd maar zou kunnen werken.
Alleen moet hij het werktuig wel eerst omhoog heffen en laat dat nou net het probleem zijnπŸ˜„πŸ˜…
+1
roscho
@LuftDeutz Als hij, ondanks de goede druk, toch niet kan heffen, dan is er grote kans op een lekke manchet. Vooral als de olie warm en dun is, zou de hefkracht dan moeten afnemen. In ieder geval zoek ik het probleem niet in de pomp, dan zou het heffen helemaal moeizaam gaan en met warme olie zou het dan helemaal niet meer lukken.
Heeft die trekker ook nog ergens een hydrauliekfilter? Zo ja, heb je dat al eens gecontroleerd/vervangen?
+1
LuftDeutz
@roscho
Dat wat je zegt herken ik (tenminste dat dacht ik me te herinneren) Volgens mij als de olie koud is kan hij meer tillen. Dan maakt de leiding ook niet zo hard lawaai. Als de olie warmer is maakt hij met hetzelfde werktuig meer herrie.

Hydrauliek filter. Heb ik als een vervangen, dus die zou schoon moeten zijn.
fendt2
@LuftDeutz lek manchet zou hij snel dalen. De hefcilinder lekt. Dat is niet het geval. Dan blijft het regelventiel over. Hoe zit het met de ploeg stand staat die goed. Als er teveel druk op de topstang komt wordt de hef iets hydraulisch omhoog gedaan.(trekkracht regeling) werkt dit naar behoren?
Een keer zonder topstang heffen of dit verschil geeft.
LuftDeutz
@fendt2

Dat zou ook kunnen zijn.
Ik kan altijd de manchet eerst kunnen vervangen ( is het goedkoopste 15 euries voor een nieuwe en dan kijken wat hij doet. Mocht hij dan geen hefkracht hebben dan zal het haast wel aan het ventiel liggen of iets.

Of ik op moment er nu meteen nog iets aan ga doen weet ik nog niet ligt eraan hoeveel tijd ik heb op moment. En tevens is de tractor show waar ik volgend weekend heen ga ook al zo voor de deur 😄

Zonder topstang blijft hetzelfde probleem optreden.
Diepte regeling staat in de uitstand als het waren. V vormige hendel achter helemaal naar beneden.
fendt2
@LuftDeutz Het manchet vervangen is altijd verstandig als je hem open hebt. Maar verwacht niet dat het helpt. Ook al geprobeert om de diepteregeling in een andere stand te zetten. Hier laatst gehad dat de hendel op het asje was verdraaid. Dit was bij een renault. Verwacht dat dit niet bij Deutz kan. Maar het zit vaak anders dan je verwacht.
LuftDeutz
@goeiedag eem @JD-4450 @Loeideutz @fendt2 @Rick V @LG0enga

Hey, nog niks open gehaald meer of iets. Ivm evenement komend weekend.

Ik had er nog 2 liter olie bij gedaan. Zat bij mij geen peilstok meer in dus wist niet hoeveel erin moest. Maar op het Deutz forum had ik het gevonden.

Volgens nog een keer proberen de pallet potgrond op te tillen. Nu lukte het wel. Even gewogen hoeveel het gewicht was. Dit was bij elkaar 700 Kilo. Zonder de palletdrager erbij berekend maar die weegt niet mega veel.

Hij tilde hem op ( volgensmij ging hij niet helmaal top boven) en kwam nog niet met de voorwielen omhoog.

@goeiedag eem
Jou tip werkte wel dat op slot zetten en de hefhendel omlaag, dan is hij stil ! Bedankt.

Alleen als ik dit ook doe bij de pallet potgrond. En zet hem op de luchtballon stand zodat hij niet zakt en de hefhendel naar beneden. Dan is hij wel stil maar blijft dan wel zakken de hele tijd. Je ziet hem dan zakken met draaiende motor.

Kunnen jullie hier ook iets uit aanduiden?
Ik hoor het graag!
+1
goeiedag eem
@LuftDeutz zou voor de zekerheid tzt het hefmanchet nog vervangen. Gisteren 500kg kunstmest achter de D40 gehad en bij het heffen hoor je de pomp ook wel wat janken zet hem vast met de kraan en klaar blijft perfect op hoogte staan en we hebben er jaren terug een nieuw manchet in gezet dus denk dat dat jou probleem nog is en sls je hem toch los hebt zet dat een nieuw afdichting setje in het regelventiel dan heb je alles gehad hydraulikdichtungsshop-online.de/dichtsaetze/…
LuftDeutz
@goeiedag eem

Dan ben ik voor 50 a 60 euries ook klaar. En dan zou alles goed moet werken.

44 euro voor ventiel. En 12 euro voor manchet.
De pomp is bij mij niet die het geluid maakt volgens mij.
goeiedag eem
@LuftDeutz het jankt bij ons ook iets de pomp iets maar regelventiel ook zal een combinatie van beide zijn
LuftDeutz
@LuftDeutz

De keerring zie ik al een heel klein beetje lekken ( heel minimaal) Nadat ik de hef deze 2 dagen heb gebruikt. Dus dat is al een verbetering. Eerst stroomde het er gewoon uitπŸ˜… maakte je het bij de hefarm droog en na een minuut hing er al weer een druppel.
verwijderd
roscho
Quote Reactie van @jc-exploitation:
service aan de persoon met alle mogelijkheden beschikbaar voor u

Hoe ziet u deze reclame van een horeca-gerelateerd bedrijf in verband met een tractorforum? @SJB533
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden olie , deutz , hydrauliek , hef , keering , spelling , kransend en trillen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!