RDW waarschuwt voor oplopende wachttijden trekkerkenteken

De RDW kan de aanvragen van kentekens voor landbouwvoertuigen niet binnen de gestelde termijn van 20 werkdagen kan afhandelen.
 RDW waarschuwt voor oplopende wachttijden trekkerkenteken (melkvee.nl)

De RDW kan de aanvragen van kentekens voor landbouwvoertuigen niet binnen de gestelde termijn van 20 werkdagen kan afhandelen.

Nieuwsgrazer

Reacties

+17
labella
Het is altijd hetzelfde liedje bij overheidsinstanties, een ongeorganiseerde janboel!!
+3
MaxxuM4ever
@labella kun je ook van degenen zeggen die de kentekens bestellen. Iedereen heeft ook tijd zat gehad om alles aan te vragen.
labella
@MaxxuM4ever de meeste moet ik nog aanvragen 😅
Fordje4600
Hier een kenteken besteld 2 dagen erna in de bus. Met een auto net zo 2 dagen erna in de bus.
Kennis van me wacht al 3 weken
+2
radium45
Hier via Groenoord in December opgegeven.. Je ken het wel raden.
wilbertkw
@radium45 via Sĺootsmid binnen 2 weken kenteken en pasje
jammermaarhelaas
@wilbertkw

Vraagt Slootsmid dat het kentekenbewijs voor je aan en levert jou ook de kentekenplaten?

Je moet ze denk ik machtigen om voor jou het kentekenbewijs aan te vragen?

Heb het hier zelf gedaan, online ingelogd met Digid bij de RDW (heb een eenmanszaak) en later met kentkenbewijs en legitimatie platen laten maken bij de Brezan.

Dat een lmb het voor je kan verzorgen is voor mensen zonder computer wel een uitkomst.
+1
wilbertkw
@jammermaarhelaas klopt, ik moest handtekening zetten om hen te machtigen maar had geen zin om mij erin te gaan verdiepen ik moet alleen het kenteken nog doorgeven bij de verzekering bedenk ik me nu😉
jammermaarhelaas
@wilbertkw

Dat is dan wel een mooie service, had dit nog niet gehoord vanuit de praktijk.

Heb het online door kunnen geven bij de verzekering, kreeg later de nieuwe polissen en verzekeringsbewijzen thuis.

Je kunt bij de RDW je eigen kenteken checken, en zien of ie WAM verzekerd is (de verzekering dit heeft doorgegeven). Duurde bij mij een week of zo.
+1
radium45
@wilbertkw Ik sta niet op de ledenlijst van Slootsmid.
NH-Ford
@radium45 hoe gaat dat via hun? Bedoel, uiteindelijk moet je als eigenaar zelf registeren en akkoord gaan.
radium45
@NH-Ford Geen idee. Er zou iemand van hun hier langs komen en dit aan tafel in orde maken. Zal wel meer een verkooppraatje worden vrees ik.
NH-Ford
@radium45 ah oke, ja dan zou het kunnen.
dennisbouter
@NH-Ford zal het niet net zo zijn als met auto's dat een dealer ten naam kan stellen
NH-Ford
@dennisbouter Een dealer met de RDW erkenning kan wel tenaamstellen, maar niet een machine van een ander registreren.
De eigenaar zelf moet dat doen en akkoord aanvinken.
Is wel een weg om het door de dealer te doen, echter dan registeren ze hem op eigen naam, om dan weer over te schrijven naar klantnaam. Is alleen extra handelingen en extra kosten.
pietjepuk
@NH-Ford Volgens mij kun je ook iemand machtigen om met jou digide melding te doen.
NH-Ford
@pietjepuk dat vraag ik me af.... Machtig voor tenaamstellen of overschrijven wel.
Voor zover ik weet mag DigiD niet gedeeld of gemachtigd worden omwille van privacy.
NH-Ford
@pietjepuk oké, interessant. Was mij onbekend.
NH-Ford
@pietjepuk Zat het nog even nader te bekijken, maar dit zal niet gaan mbt. voertuigen registeren en dergelijke. De RDW staat namelijk niet in het rijtje van organisaties die deze machtigingen accepteren.
+1
jehan
@radium45 het zou me groen en geel voor de ogen worden
radium45
@jehan Ik ben dat wel gewend..
+1
weurding
6 binnen 3 werkdagen, 2 wachten we al meer dan maand op
+1
TeunFendt
@weurding Hier ongeveer hetzelfde probleem. 3 binnen dezelfde week nog, eentje een week later en de andere wachten we nu al een maand op. Wel een mailtje gekregen dat ze het niet gingen redden. In december zullen we m wel een keer binnenkrijgen...
+1
pietjepuk
@TeunFendt Dan zijn al de aanvragen al door twee man bekeken en nog liggen ze op de stapel niets mee gedaan. Zo kom je wel klaar met je werk.
TeunFendt
@pietjepuk Ja het schiet niet op. Dan zeggen ze binnen 20 werkdagen maar dat hoef je niet tegen een boer te zeggen dan heb je nog een week minder de tijd😝
echte844
3 trekkers binnen 1 uur opgegeven. Van de International 844 was hij binnen 3 dagen binnen op die van de MF 50 EX en de Antonio Carraro SRX9900 zit ik nog te wachten. De laatste 2 waren wel type die ze niet kende.,
+2
Mars2
Haast?
echte844
@Mars2 Ik niet. Maar ik verveelde mij en ik dacht het hoeft maat gebeurd te zijn. Als ik het nu niet doe is er de kans dat ik het vergeet. De platen komen er toch niet voor het eind van het jaar op.
+6
gaituuth
De schlüter kende het systeem niet en daarvan had ik binnen een paar dagen het pasje. En de JD die het systeem wel kende daar wacht ik nog steeds op. Wel afgelopen zaterdag een bericht gehad dat het langer ging duren. Overheid en automatisering is geen combinatie. Maar o wee als wij niet op tijd zijn bij hun.
spotmelker
2 binnen 2 dagen binnen en 2 wacht ik al een maand op. Blijkbaar een voorkeur voor groen bij de RDW.
cjw73
@spotmelker moet je dat zelf aanvragen,?
TeunFendt
@cjw73 Hoe wil je het anders doen?
cjw73
@TeunFendt geen idee. Dacht misschien regelt de dealer dat wel.
+1
TeunFendt
@cjw73 Ik denk als je alle informatie aan de dealer moet geven dat je in die tijd ze net zo goed zelf geregistreerd kan hebben. 1 uurtje tijd gehad voor 5 trekkers.
jammermaarhelaas
@TeunFendt

Voor mensen zonder computer is het wel een uitkomst.
cjw73
@jammermaarhelaas we komen ook op het prikbord dus kun vast op internet he.
jammermaarhelaas
@cjw73

Wij wel, maar er zijn er ook die wel boeren maar geen internet hebben.
weurding
@jammermaarhelaas zou het? Kan me het haast niet voorstellen, oudere mensen met hobbytrekker wel maar praktiserende boeren?
jammermaarhelaas
@weurding

Eerlijk waar, ken er een, vleesveehouder. Zo zullen er vast meer zijn.
TeunFendt
@jammermaarhelaas Echt een vleesveehouder of een man met een paar dikbillen? Kan me niet voorstellen. Zijn zoveel dingen tegenwoordig die via internet moeten.
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @TeunFendt:
Zijn zoveel dingen tegenwoordig die via internet moeten.

Vleesveehouder, extensief. Ik denk dat hij een en ander laat doen door mensen die hij gemachtigd heeft. Maar goed, het is werkelijk waar. Ieder boert op zijn eigen manier hé 😉
JappieJo
Voor wanneer moet dit geregeld zijn eigenlijk? Aanvraag zal leidend zijn toch?
+3
labella
@JappieJo er zal vast wel weer een jaar uitstel komen omdat RDW zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.
+1
Fast Eddy
@labella

Zo'n vermoeden heb ik ook.
Het mooiste is dat je al betaald hebt bij de aanvraag. En je vervolgens bijna een maand later bericht krijgt dat het langer gaat duren en een week later krijg je bericht dat hun twijfels hebben over de opbouw van het VIN nummer. 😣😣😫😫
jordi 1455
@Fast Eddy Ook al heb je een goede foto van de serienummerplaat, beweren ze dat het serienummer in het frame op een andere plek staat ingeslagen waar niets staat.
de hoef
@labella we wachten hier tot na 1 april, dan kun je er meer gelijk aanvragen
labella
@de hoef Als dat maar goed gaat. Meer dingen tegelijk, dan kunnen er heel vreemde voertuigen ontstaan.
de hoef
@labella dubbeldekkers
+1
Frans Z.
@de hoef Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je er dan meer als 20 moet hebben.......
de hoef
@Frans Z. dat klopt, maar dat zal ook wel bij gesteld worden
veeboertje
Hoe pakken jullie het aan met aanhangers zonder type nummer of chassis nummer?
hier een viertal machines van voor 1900 waar niets opstaat, ingevuld onbekend onbekend krijg ik van RDW een mail of ik ze een foto wil sturen van het type plaatje...
+2
new holland koen
@veeboertje Zelf een nummer bedenken
+1
pietjepuk
Quote Reactie van @veeboertje:
viertal machines van voor 1900

Zo dat is nostalgie. Hadden ze toen al wielen. 😂
Zijn er vast bij waar niets op staat. Maar was pas bezig met onderhoud. Lag er op mijn rug onder en zag daar een nummer ingeslagen. Je komt ze op de meest vreemde plaatsen tegen.
+3
de hoef
Quote Reactie van @veeboertje:
van het type plaatje..

bij houte wielen, hebben ze geen type plaatje, maar daar branden ze het erin
Tom VB
@veeboertje
Zelf een nummer inslaan, fotootjes maken en klaar. Zo heb ik het ook gedaan.
+1
Sanderford
@Tom VB wat heb je dan opgegeven als merk en type? 😅
+1
Tom VB
@Sanderford @veeboertje
Ik heb het merk genomen van de assen, BAV, en een zelfverzonnen nummer.
+1
bas101
@Tom VB heb zelf ook een aanhanger met BAV assen en t enigste wat ik na lang zoeken heb kunnen vinden is dat t Brouwers Assenfabriek Vlaardingen betekent, fabrikant zal wel niet meer bestaan
+1
komelker 2
@bas101 Zelf nummer inslaan en opgeven als eigenbouw. Mechanisatie bedrijf heeft wel slagnummers.
+2
bas101
@komelker 2 slagnummers heb ik zelf ok maar ik ga m niet registreren , houdt m als aanhanger tot 25kmh
+1
veeboertje
@Tom VB wat voor merk geef je dan op? en hoeveel cijfers moeten er ingeslagen worden?
Tom VB
@veeboertje
Ik heb maar wat gedaan, en merk BAV opgegeven
+2
flip1150
@veeboertje Ik heb nog wat getrokken machines van begin 1900 dus net iets jonger dan die van jou. Maar die hebben ijzeren wielen en die mogen max 15 km/h (paard in draf) en omdat je onder de 25 km/h geen kenteken nodig hebt geef ik ze niet op.
schoppenboer
Waarom allemaal zo'n haast? Kan in laatste kwartaal toch ook nog wel?
Hoe gaat het tegenwoordig met e-herkenning, gaat het al met niveau 2?
+1
TeunFendt
@schoppenboer Je kan het maar gedaan hebben. Het zit m er meer in dat je ervoor hebt betaald en ze vertellen dat je het hebt binnen een maand maar er vervolgens niks komt.
Fast Eddy
@TeunFendt

Precies.
Hannesman
@TeunFendt zelfde hier begin januari aangevraagd, net een mail gehad dat ze foto's willen
+1
jammermaarhelaas
@Hannesman

Waar kon je dat begin december doen?
+1
Hannesman
@jammermaarhelaas januari *
pietjepuk
Iemand al ervaring met het opgeven van 40 km aanhanger die afgewezen is omdat de constructiesnelheid maar 25 is?
weurding
@pietjepuk ook niet druk over maken ,tot voor kort mochten trekkers ook maar 25km , vroeger 16, maar weinig voir bekeurd, je doet gewoon een volgplaat op je kippertje en houdt de spiegels in de gaten
pietjepuk
@weurding wil liever legaal 40 maar met twee stickers van 25 op de kar en plaatjes van 25 op de assen heb ik toch mijn twijfels of dat gaat lukken.
Koiter
@pietjepuk Je kunt het altijd proberen toch, mochten ze er opmerkingen over hebben dan komen ze daar wel op terug bij het aanvragen van het kenteken
pietjepuk
@Koiter Van daar de vraag hier of iemand dat al mee gemaakt heeft. Weet niet of ze bij rwd lijsten hebben met machines die een goedkeuring voor 25 hebben gekregen. Heb nog wat zelfbouw staan dat gaan we gewoon 40 aanvragen.
Sjon
@pietjepuk Ik heb mijn Miedema kipwagentje van 1966 als 50km/u geregistreerd gekregen. Moesten wel foto’s hebben.
weurding
@Sjon was die wel geremd?
Sjon
@weurding Nee, hebben ze ook niet naar gevraagd. De wagen heeft een laadvermogen van 3,5ton.
weurding
@Sjon dat zal het zijn dan, in duitsland is het zo geregeld dat onder 4 ton een as geremd moet zijn met een handhevel , van 4 tot 8 ton oploopgeremd en boven 8 ton luchtgeremd
+1
cs-agrar
Quote Reactie van @weurding:
onder 4 ton een as geremd moet zijn met een handjevol

aparte beremming
weurding
@cs-agrar zal het aanpassen, autocorrectie 🙈
+2
labella
@pietjepuk 2 stickers van 25km is samen 50km toch.
Koiter
@pietjepuk hier is een hydraulisch enkelleiding geremd kipper 12,5 ton gewoon goedgekeurd tot 40
weurding
@Koiter als de assen maar geschikt zijn, mestkarren en vooral de oudere staat 25 km plaatje op de as, bij navraag bij krone strautmann bergmann etc zullen ze ook die melding krijgen, ze zijn echt niet gek bij rdw 😅
labella
@weurding ik heb hier nog een krone optimat, die mag dus ook geen 40?
JappieJo
Getrokken km strooier staat dus op wielen. Komt ongeveer 1 keer per 2 jaar een kilometer of 8 op de openbare weg, witte volgplaat doen of eigen?
labella
@JappieJo of de wielen er onder weg halen.
JappieJo
@labella nee, bewust op wielen ivm aankoppelen
+1
jammermaarhelaas
@JappieJo

Als je er 1 keer per twee jaar max. 25 km/h mee over de weg gaat, dan zou ik voor een witte volgplaat kiezen. Wil je sneller, dan is een eigen kenteken verplicht.
JappieJo
@jammermaarhelaas dan maar witte plaat, zelfbouw zal wel geen chassis nummer hebben denk ik
jehan
@jammermaarhelaas ben ook bezig geweest om een getrokken wagen veekar en meststrooier te registreren,,tprobleem begint al met geen vincode hebben op die oude dinge ..keuringsrapport aanvragen bijna 50 euro ..wagens laten keuren weer bijna 50 euro per stuk..ik hang er lekker een volg plaat aan en ga niet harder dan 25 km rijden ..
jammermaarhelaas
@jehan

Oke, ja, dat loopt in de papieren.
Weet je ook hoe dat uit zou pakken met eisen qua remmen? Ik weet dat het een los staat van het ander, maar als je een wagen, bijvoorbeeld meststrooier, een eigen registratie en gele plaat zou geven, dan neem ik aan dat men er van uit gaat dat je er ook 40 mee zou moeten kunnen?

Mijn oude wagen en meststrooier krijgen ook gewoon een afgeknotte driehoek en een witte volgplaat (driehoek is dan niet meer verplicht maar wel zo veilig). Mesttank is 3,5 m breed, daar ga ik maar helemaal de weg niet mee op. Die heeft banden van ruim 1 m breed, en geen wielkasten.
+1
echte844
@JappieJo Ik heb ook een getrokken km. strooier. Ik registreer niets ook niet mijn drijfmestton uit 1974 en mijn meststrooier uit 1998. allemaal onder de 25 km wat mij betreft. Mijn snelste trekker heb ik als 39 opgegeven terwijl hij 42 loopt. Volgens de importeur mag de snelheid 3 km afwijken.
JappieJo
@echte844 giertank komt hier ook alleen maar van het erf als die naar de smid moet, opraapwagen idem. Getrokken schudder komt een keer of 4 per jaar op de weg, kippertje van 5 ton een keer of 20, die doe ik dan maar als eigen kenteken denk ik. Trekkers van me rijden ook zo iets bij volgas, meestal rij ik 36-37 ivm deining en brandstof verbruik.
NewHollandErik
Weet iemand of het al geregeld is dat je een trekker op naam kunt zetten van een maatschap in plaats van op naam van een persoon?
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @NewHollandErik:
trekker op naam kunt zetten van een maatschap in plaats van op naam van een persoon

Is LTO nog mee bezig geloof ik.
van Ittersum
@jammermaarhelaas tenaamstelling bij het RDW is wat anders dan van wie die eigendom is. De auto stond bij het RDW op mijn naam maar het eigendom op de maatschap. Dus is het niet meer een vorm van emotie?
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @van Ittersum:
is het niet meer een vorm van emotie?

Ja, dat denk ik ook. LTO wilde het geloof ik wel rechtzetten, omdat er dan meteen meer dergelijke dingen bij meegenomen kunnen worden. Meer een opschonen dan een absolute noodzakelijkheid wat betreft het registreren van landbouwmachines en voertuigen.
Frits1
Heb mij er niet in verdiept, maar als met wielen moet geregistreerd worden?
gerardj
En hoe zit het met halenvulers en duo banden . heftruck daar hoeft geen kenteken op
Fast Eddy
@gerardj

Alleen werktuigen waarmee je lading kan vervoeren. Harken en schudders mogen voorzien worden van een witte plaat.
+1
NH-Ford
@Fast Eddy In het geval zoals jij het schets mag je nooit harder dan 25km/h met je werktuig met witte plaat.
Fast Eddy
@NH-Ford

Ik bedoel een witte plaat met het kenteken van het trekkende voertuig.
NH-Ford
@Fast Eddy bedoel je dan een gedragen of een getrokken hark of schudder?
Fast Eddy
@NH-Ford

Getrokken. Zie het kader getrokken werktuigen op de rdw site.
NH-Ford
@Fast Eddy dus? Linkje misschien?

Witte plaat van het trekkend voertuig op een getrokken hark of schudder betekend maximaal 25 km/h rijden, exact zelfde als bij aanhangers.
Wil je harder dan 25 met getrokken materieel, dan moeten deze geregistreerd worden en daarmee krijgen ze een eigen gele plaat.
Fast Eddy
@NH-Ford

Ik zie het. Dan heb ik het verkeerd begrepen.
NH-Ford
@gerardj Als je hallenvuller zal zeker een kentekenplaat moeten voeren, tot 25km/h plaat van trekkend voertuig, wil je harder moet je hem registeren, dan geel eigen kentekenplaat.
Als je heftruck smaller is dan 130cm en geen dingen trekt op de openbare weg hoef je hem niet registeren, anders wel.
+1
Guldner1959
Bestel geen nummerplaat bij The plats factory Rijn 12 Denhaag.
Je betaalt krijg een bevestiging met een barcode en hoort en niks meer van.
Telefoons zijn buiten gebruik en mail beantwoorden ze niet .
jehan
@Guldner1959 en wat moet je daar per plaat betalen of weet jij dat niet?
Guldner1959
@jehan 19 euro
NH-Ford
@Guldner1959 afzetters ook nog 😅
Oeps, dat zijn ze al als je niks krijgt....
jehan
@Guldner1959 kijk dat valt me mee
Koiter
@jehan Hier zit ik net over een tientje per plaat (ex)
NH-Ford
@Koiter hier gaat het over een blauwe plaat van Guldner, zijn vaak wel iets duurder.
jehan
@Koiter ik was 12 euro per plaat kwijt
marco2250
@Guldner1959 via lto bestellen als jecdaar lid van bent kosten ze maar 8 euro
+2
cjw73
@marco2250 nou dan zijn ze mooi duur als je het lidmaatschap erbij telt. Verder doen ze niet veel voor je.
+2
George
Quote Reactie van @marco2250:
via lto bestellen als jecdaar lid van bent kosten ze maar 8 euro

Ik betaal liever iets meer bij RDW.
radium45
Ik laat platen altijd door deze firma maken.
kentekenplaatdrukken.nl/
1046
@radium45 ik gewoon bij automaterialenzaak. Aangesloten bij fource, kun je op wachten. Met 10 minuten weer weg met plaat😊
labella
@1046 kan hier gewoon bij mijn mechanisatiebedrijf.
radium45
@1046 Kan hier ook, maar dan moet ik weer ergens heen rijden. Nu kan ik het vanaf het commando centrum.
1046
@radium45 bij mij zit die toko 2 minuten van me werk😊
+1
George
Ik heb net 3 trekkers geregistreerd en kipwagentje. Moet morgen de mesttank ook nog even melden maar daar had ik nu geen chassisnummer van. Ieder kenteken 18 euro behalve voor de Agrotron met GV kenteken maar een tientje. Was niet makkelijk dat je iedere melding apart moest afrekenen met i - deal.
+2
NH-Ford
@George Dat veranderd per april, dan kun je meerdere voertuigen tegelijkertijd registeren en betalen.
bas101
@George denk dat ik maar naar de balie van t rdw ga met mn 50 tractoren ,.
+2
van Ittersum
Binnen een half uur klaar, eerst even (indien je twijfelt) deze hulp gebruiken lis.rdw.nl/ en daarna aanvragen via DigiD Binnen 2 weken de papieren( net als bij tenaamstelling van je auto) en toen even naar de lokale garage om kentekenplaten aan te vragen. Dat laatste kwam ik niet aan toe want toen was net de trekker verkocht.

Let op: op Google zijn er weer vele commerciële bedrijven die bijna verwijzen alsof ze het RDW zijn. Op de site van het RDW staat alles. Vergeet daarna niet je verzekering te veranderen of te informeren.
+3
echte844
Krijg na 26 dagen de reactie dat ze het niet binnen 20 dagen af kunnen handelen.
Probeer dit eens bij de overheid om niet binnen de gestelde termijn aan dingen te voldoen. Gevolg is dan gekort worden of boete.
Leo,s vriend
@echte844 zondag aangemeld bij RDW, gisterochtend pasjes in de bus.
echte844
@Leo,s vriend Had ik bij mijn 844 ook, 5 dagen. De andere 2 die een uur later aangemeld zijn wacht ik nu nog op. Dit waren wel geen gangbare modellen.
labella
@Leo,s vriend 6 weken geleden een trekker gemeld, nog helemaal niets!
+2
JappieJo
@labella heb nog niks gemeld en ook niks binnen! Dus dan heeft melden ook geen zin😎
+1
Twentsch Land
Heeft wachten op ! geen zin 😉

@JappieJo
Sanderford
@echte844 bij mij duurt t ook allemaal zo lang, pas 2 van de 5 binnen.
NH-Ford
@Sanderford Zijn dat zelfe merk voertuigen? Of verschillende?
Het wordt namelijk per serienummer ingedeeld, heel aantal merken die onderhand bij hun bekende koek zijn gaan er zo door, veel anderen komen op de hoop waar nog serieus naar gekeken gaat worden.
+1
Morgoth
Ik kreeg de dag na het aanmelden al bericht dat ze twijfelden aan mijn aanmelding en wilden ze bewijzen dmv foto's. Die hebben ze inmiddels. Nu afwachten op de reactie van de RDW.
Guldner1959
@Morgoth heb ik ook gehad. 5 dagen na de foto's kenteken in huis.
Dus er is hoop.😀
pietjepuk
@Guldner1959 Heb een week geleden foto's ingestuurd maar nog steeds niets. Het is toch wel heel moeilijk. Van 1aanhanger heb ik zelfs nog helemaal niets gehoord. ben inmiddels al zes weken bezig.
Guldner1959
@pietjepuk oké dat gaat wel lang duren.
Had hem voor 1 trekker binnen 3 weken
stabol
Op 3 januari mijn 2 blauwe reigers geregistreerd.Na drie weken bericht of ik foto's wilde opsturen,dit gedaan op 24 januari.Een week later 1 pasje binnen,de ander nog niets van gehoord.
Inmiddels al tevergeefs gemaild waarom het zo lang duurt.Volgens mij weten ze bij de RDW niet waar ze mee bezig zijn.
+2
Fast Eddy
Vandaag laat thuis doordat mijn bedrijfsauto een steekproef had voor de apk keuring.
Dat was om 16:00 het garagebedrijf zei dat de man van de RDW tot 18:30 de tijd had om te herkeuren.
Conclusie: Als alle mensen van het RDW nou een paar dagen in de week tot 18:30 werken is de wachtlijst zo weggewerkt.
hjfeitsma
Mini trekker Kubota d5000 waar zit het chassie nr kan niks vinden import uit Japan
bio boer
@hjfeitsma je zou een dealer kunnen vragen
Mars2
Ik kijk in de herfst wel even wanneer de kinderziektes er uit zijn
George
Ik heb eergisteren 4 kentekens aangevraagd en vandaag het eerste al binnen.
+1
Ik kreeg ook een mail waar in stond dat de cijfers en letters niet overeen komen met hun administratie.
Heb ik maar terug gemaild en vermeld dat hun administratie niet klopt want er staan geen letters in het serie nummer 😂
2 dagen later pasje binnen.
George
Vandaag kentekens van de andere 2 trekkers ook gekregen. Nu alleen nog van mijn kiepertje en de mesttank.
Zijn lekker vlot daar bij de RDW.
cjw73
@George mogen op de kieper en de tank geen witte volgborden?
+2
Fendt926Driver
@cjw73 mogen witte volg borden op maar dan mag je maar 25kmh
oanejorrit12
@Fendt926Driver hoe zit het dan met een bemester achter de giertank? Giertank een eigen en bemester en eventueel bouwland bemester ook elk n eigen?
Twentsch Land
Zijn hangende delen.

@oanejorrit12
+1
NH-Ford
@oanejorrit12 Giertank een eigen als je er harder dan 25 km/h mee wil rijden. Bemester een witte plaat van de tank als de plaat van tank niet zichtbaar is.
trean
@NH-Ford gewoon de plaat van de tank achterop de Beemster hangen denk ik, anders mag je nog maar 25, en ik weet niet of je een volg plaat van een getrokken machine kunt krijgen
+2
NH-Ford
@trean Je bemester hangt in de hef van de tank, is dan een gedragen uitrustingsstuk. Net als de schudder etc. in trekker. Daar mag nooit een witte plaat op. Oke, als je de bouten vastlast etc. dan wel, is het niet vrij eenvoudig te demonteren.
Is kenteken van voertuig wat hem draagt niet zichtbaar, dan witte volgplaat erop.
Witte volgplaat op een getrokken machine (wat daadwerkelijk met wiel op de weg rijd) betekend 25 km/h.
Je kunt zo van elk kenteken een witte plaat bestellen.
pietjepuk
@NH-Ford keur je de tank als categorie R dan moet er een gele plaat op de tank. Op de bemester moet dan een witte volg plaat van de tank.
Keur je de tank als categorie S dan is het geheel gekeurd dus tank en bemester. Dan moet er een gele plaat op bemester.

Je moet allen opletten dat categorie R niet breder mag zijn dan 2.55 meter. Categorie S 3 meter als ik het goed heb.
NH-Ford
@pietjepuk Ben ik zeer benieuwd waar jij die wijsheid vandaan haalt.
Tank heeft immers een hef, daar kunnen verschillende uitrustingsstukken aanhangen, dan heeft de tank zelf altijd de gele plaat.
En een tank valt alleen maar in categorie S. (transporttank uitgezonderd)
2.55 regel gaat per 2022 in.
pietjepuk
@NH-Ford je hebt een pb
NH-Ford
@pietjepuk PB terug.
J asper
@NH-Ford Als je er bouten ipv splitpennen in hebt is het al geen hef meer.
+1
NH-Ford
@J asper Dat gaat in de conversie met bestaande machines wel goed. Immers is het ook maar dat er een kenteken zichtbaar is van achter, beetje pineuts of het nou de gele, of een witte van de gele is.
Echter bij nieuwbouw krijg je dat zo goed als niet klaar, immers wordt de tank gekeurd zonder bemester in de hef.
Guldner1959
@NH-Ford ik heb een trekker met kenteken en loopt harder dan 25 km.
Als Ik daar de auto aanhanger achter doe dit is een 750 kg enkelasser zonder eigen kenteken.
Moet hier dan een witte volgplaat op?
Of mag je niet harder rijden dan 25km?
+1
Kubota
@Guldner1959 Witte plaat, en mag harder dan 25km/u, want max. massa < 750 kg. Zie ook lis.rdw.nl/
Guldner1959
@Kubota oké duidelijk bedankt.
+1
Fendt926Driver
@pietjepuk wat heerlijk simpel allemaal weer met de regeltjes in nederland.
Kubota
@trean neehoor, de bemester komt niet met wielen of rupsen op de grond, dus als de plaat van de tank(geel) niet zichtbaar is, witte volgplaat op de bemester. Witte kleur betekend in dit geval dus geen beperking op de maximum snelheid.
Zie ook lis.rdw.nl/
trean
@Kubota oké ik denk ik gewoon de plaat van de Tank aan de Beemster hang, ik denk niet dat er bij ons een agent is die daar moeilijk over gaat doen.
+5
Sjon
@trean Wat een zooi aan regeltjes weer.
Kan je beter een paar magneten aan die plaat monteren, plak je hem op de tank of gras- of bouwland bemester.

(klik om te vergroten)

+1
Pieter Buren
@Kubota simpel gezegd zorgt een witte plaat op een volledig gedragen werktuig niet voor een snelheidsbeperking tot 25km/h.
pink
Ik heb een Yamaha Grizzly 350 quad zonder kenteken, met rode driehoek erop Voorop een krat met mollenklemmen, achterop een onkruidspuit. Hoe kan ik deze het beste registreren?
Ik rijdt er kleine stukken mee over de openbare weg naar veldpercelen toe dat is hooguit 1 km ver.
roscho
Volgens lis.rdw.nl/ hoef je de Grizzly niet te registreren, mits de onkruidspuit een inhoud heeft van meer dan 100 liter. Zo niet, dan moet hij beoordeeld worden door de RDW. Als je zelf die wizard op genoemde link invult, weet je het.
NH-Ford
@roscho Kan ook als trekker. Zie de definitie 'landbouw- of bosbouwtrekker'. Dan zie je dat dat voor een quad met een trekhaak prima kan.
Registreer je hem zo, wordt hij geaccepteerd.
Echter heb je dan ook aangevinkt dat hij aan wetgeving Regeling Voertuigen voldoet, dan moet je oa twee achter- rem- knipperlichten hebben.

Zoals jij het schets mag hij geen trekhaak hebben.
pink
@NH-Ford Er zit wel een trekhaak aan, en heeft maar 1 rem/achterlicht
roscho
@pink Heb je zelf de keuzelijst op lis.rdw.nl/ al doorlopen? Wat komt daaruit?
+3
pink
@roscho Die keuzelijst daar kwam ik niet uit.
Heb hem als landbouwtrekker geregistreerd (40 km) en had vanmorgen het kenteken binnen
Het schijnt dat een quad een autokenteken, of een motorkenteken kan hebben maar dus ook een traktorkenteken.
Morgoth
Ik had mijn kenteken ook na twee dagen nadat ik aanvullend bewijs had gestuurd. Het kan dus wel.
chucky5o
@Morgoth bij mij is er een week voorbij nadat ik aanvullende info heb gestuurd
pietjepuk
@chucky5o hier al meer dan twee weken.
de hoef
Quote Reactie van @pietjepuk:
hier al meer dan twee weken.

weten ze wel waar je woont
+3
matt
@de hoef hij is ondergedoken
+2
weurding
@de hoef wij wel
+1
Sanderford
Ik heb zonder reden een terugstorting van m’n bedrag gehad, is gebeurd nadat ik 22 dagen daarvoor aanvullende info had opgestuurd over mijn dexta. Bij bellen wordt gezegd, stuur maar een mail. Op mail is na 3 dagen met 2 verschillende mail adressen nog niet gereageerd. Daarnaast 2 wagens en de trekker van mijn vader, ook tot op het laatste moment niets laten horen, dan ineens aanvullende info moeten opsturen of het bericht “we halen het niet binnen 20 dagen”. Vind het allemaal erg stroef gaan met het rdw.
+1
labella
@Sanderford ik wacht al meer dan 2 maanden.
cjw73
@labella zondag 2 weken geleden aangevraagd, dag er na bericht dat ze van de oude een foto wilden van het nummer. Vorige week woensdag alle 2 pasjes al in huis.
Deutz7807c
Anderhalve maand geleden 2x aan gevraagd 1 met 3 dagen en 1 duurde 4 weken
bas101
Das niet best , heb 50 tractoren en nog niiet 1 geregistreerd , wordt kort dag
+1
Spuit11
@bas101 Ben er gister mee bezig geweest. Vandaag de pasjes al in huis
Corne S
@Spuit11

2 foto's of 1 foto toegevoegd? Van een paar trekkers heb ik alleen het type plaatje en van 1 trekker alleen het ingeslagen nummer.
varken
@Corne S
Lukt allebei, net wat je kunt vinden
+1
Weidezicht
@varken ja, bij ons ook gelukt. Of of. Bij eigenbouw willen ze wel beide.
Spuit11
@Corne S Eén. Alleen de 1e. Plaatje waar het VIN nummer op staat
bas101
Kan mij iemand vertellen waarom je als particulier wel kunt registreren en als eenmanszaak niet kunt registreren en waarom je als maatschap niet kunt registreren en als Vof wel kunt registreren?
Probeer al sinds april mn tractoren te registreren toen de tool zou komen dat je 25 tractoren in x kunt registreren , dit feest ging ook niet door.
+1
NH-Ford
@bas101 Voor maatschap en eenmanszaak is per wet bepaald dat dit geen geldige rechtsvormen zijn om voertuigen op naam te hebben.
Alle andere, BV, VOF, Coöperatie etc wel, dus wordt het voor jou op particuliere naam.
Die tool van 25 stuks is in April even geweest, maar vrij snel verhoogt naar min. 200 stuks. En dat moest voor 1 nov. aangevraagd worden.
bas101
@NH-Ford ik had vroeger een eenmanszaak en daar kon je gewoon vrachtauto's mee op NL kenteken zetten. Op school hebben ze mij geleerd dat een eenmanszaak eenwettelijke geldige rechtsvorm is.
NH-Ford
@bas101 Het is wel een wettig geldig rechtsvorm, echter in de wegenverkeerswet staat dat die niet in aanmerking komen voor voertuigen op naam.
Die wetgeving wordt aangepast, echter nog niet dit jaar.
+1
Weidezicht
@bas101 maatschap is volgend jaar mogelijk heb ik gelezen, maar dan moet je keuren bij rdw. Wat doen jullie met 100 trekkers?
cjw73
@Weidezicht gewoon eerst als persoon opgeven en volgend jaar overschrijven op naam van de maatschap. Is er niks loos.
deufi
@cjw73 Of gewoon volgend jaar op persoon laten staan, dat maakt namelijk niets uit.
cjw73
@deufi maakt in zoverre niks uit zolang er geen heibel ontstaat. Want dan is de trekker juridisch gezien van de persoon die ze op naam heeft en niet meer van de maatschap.
dennisbouter
@cjw73 ik weet niet maar dat is bij de rechter volgens mij gewoon een kwestie van de boekhouding op tafel leggen🤷‍♂️
cjw73
@dennisbouter vergeet het maar. Zo is een vriend van mij zijn 2de auto eens kwijt geraakt. Omdat zijn vriendin de auto op haar naam gezet had.
Corne S
@cjw73

Jammer dat je dan overschrijfkosten moet betalen, terwijl je er zelf niets aan kon doen dat de wetgeving niet voor elkaar was.
bas101
@Weidezicht heb er geen 100 maar 50 .
komelker 2
RDW bellen
+1
bas101
@komelker 2 heb al contact met t rdw
weurding
Wel benieuwd hoe andere machinesvereniging of boermarke's dat met elkaar doen, machines kun je ook niet op naam vereniging zetten, hier adviseren we gewoon een volgplaat te gebruiken, dan is huurder zelf ook aansprakelijk voor de evt. naweeën 😅
varken
@weurding
Vereniging hier heeft de trekker op naam van voorzitter en tenaamstellingscode ligt op complex mocht er wat gebeuren kan die trekker overgeschreven worden zonder voorzitter
weurding
@varken gaat me meer om het losse verhuurmateriaal wat er achter hangt, trekkers hebben boeren zelf
+1
varken
@weurding
ja, daar heb je 2 keuzes in ja...
- Mijn optie
- witte plaat

en daar moet je als vereniging of iets zelf een keuze in maken....
weurding
@varken klopt, gaan we ook doen
bio boer
@weurding zou er toch maar gele platen op doen is minst gedonder
weurding
@bio boer nee, dan krijg je juist gedonder, iemand moet het dan op naam die geen eigenaar is, werkt niet, ben zelf voorzitter van boermarke maar deze vereniging kan geen kentekens op hun naam zetten
varken
@weurding
Moet een vereniging e herkenning hebben... Volgens mij
Of wel registreren, geen plast bestellen
En bij verkoop plaat bestellen 😬
bio boer
@weurding al dat platen wisselen lijkt mij niet handig verhuurbedrijf kan toch ook autoaanhangers verhuuren is landbouw aanhanger toch zelfde het lijkt mij geen slime keuze om alles zonder kenteken teverhuuren
weurding
@bio boer neem nou van mij aan dat het niet kan, een boermarke valt buiten alles boermarken.nl/
platen wisselen is geen moeilijk iets, dikke magneet eraan, gaat prima
bio boer
@weurding snap wel dat het lastig is er moet gewoon een persoon op naam hebben
+1
bio boer
@weurding om wat van machines moet ik denken ? Dacht dat het machine vereniging was
NH-Ford
@weurding zijn dat vaak geen Coöperaties? Die kunnen wel op naam krijgen.
+1
weurding
@NH-Ford nee, b.v. Een boermarke is iets heel aparts
weurding
@NH-Ford meeste hangt in hef, landrol, kilverbak, veewagen zijn getrokken
Kosk123
@weurding witte volgplaat is een optie natuurlijk, maar houd er rekening mee dat deze veel minder waard zijn bij verkoop. En daarnaast heeft iedere nieuwe machine een eigen plaat dus je zult een oplossing moeten vinden voor de getrokken machines.
+2
weurding
@Kosk123 daar maak ik me niet druk om, als het weggaat is het toch "af" 😉
NH-Ford
Klopt, zie ze staan met omschrijving 'overige, privaatrechtelijke rechtspersoon'.... wat dat ook moge betekenen.
Echter geeft Googel de uitleg ervan in één zin met Cooperatie, BV en NV etc... dus wellicht zou het wel kunnen..
weurding
@NH-Ford nee, gaat echt niet
HansBa
@weurding is het niet zo als met de aanhanger achter de auto, zelfde als de auto. Als je de kalver haalt bij de vereniging hang je toch zelfde plaat als van de trekker er aan?
+1
Fendt926Driver
@HansBa kan. maar dan mag je dus met elk werktiug met witte volgplaat maar 25 kmh rijden op straat.

En dat hoeft niet erg te zijn...
+4
NH-Ford
@HansBa een witte volgplaat moet van het bedrijf/persoon wezen die eigenaar van het trekkend voertuig. Hoeft nog niet persee van trekker zijn die er op dat moment voor staat, als maar van één van hem is.
weurding
@NH-Ford is dat wel zo? meende dat volgplaat en plaat trekkend voertuig moest overeenkomen
+2
case 745 xl
@weurding klopt @nhford heeft gelijk
weurding
@case 745 xl ok, moet je met auto niet proberen😆
weurding
Quote Reactie van @HansBa:
hang je toch zelfde plaat als van de trekker er aan?

ja, dat moeten ze hier ook maar doen dan, meesten rijden geen 3 km van standplaats dus landrol , kilverbak ,veewagen mag geen probleem zijn om er maar 25 km mee te rijden (als politie niet achter je zit ) 😉
Corne S
Vandaag een aantal voertuigen (12) gedaan. In het overzicht zie ik dat ze al een kentekennummer hebben. Ook kun je ze bij kenteken check invoeren en vinden.
Betekent dat deze al goedgekeurd zijn? 3 van de 12 zie ik er niet in staan (wel een mail gehad).
NH-Ford
@Corne S in wat voor lijst zie je ze al staan?
Corne S
@NH-Ford

In het overzicht van RDW-site waar alle voertuigen van de eigenaar op staan. Daar staat bijvoorbeeld de auto en de al goedgekeurde ook in. Tevens wordt er een waarschuwing gegeven als ze niet verzekerd zijn (of in dit geval het kenteken nog niet doorgegeven aan verzekeraar).
NH-Ford
@Corne S Dan kun je er zeker van zijn dat die al afgehandeld zijn.
Bij vrij standaard reguliere voertuigen is vaak binnen een week al pasje binnen.
Maar enkelen kan ook gerust maand duren, of langer.
+1
bas101
Wat ik mij afvraag is hoe t nu met de kentekenplicht van tractoren op de Nederlandse Antillen is ?
+2
jehan
@bas101 wil je er met je trekker heen dan ?
bas101
@jehan mss wwl
dennisbouter
@bas101 vallen die onder nederlandse regering?
bas101
@dennisbouter ja is koninkrijk der Nederlanden
dennisbouter
@bas101 dat vroeg ik niet, en daarbij regelt de rdw de kentekens op de antillen niet dus
bas101
@dennisbouter je vroeg of de Nederlandse Antillen onder de Nederlandse regering viel dan antwoord ik met ja , tegenwoordig zijn t bijzonder gemeente s van Nederland en als ik mij goed herinner heeft Aruba een status aparte.
dennisbouter
@bas101 volgens mij is het iets ingewikkelder, het koningskrijk der nederlanden, daar vallen meer landen onder, sint maarten heeft een eigen regering🤷‍♂️
bas101
@dennisbouter welke landen volgens jou nog meer dan ? Zoals mij bekend is Luxemburg sinds 1815 niet meer Zuid Afrika en Indië sinds St Juttemis niet meer en Suriname sinds 1975 niet meer ...
dennisbouter
@bas101 nederland aruba curacaou en sint maarten
SJB533
@dennisbouter
Mijn reactie 👇🏽
dennisbouter
@SJB533 oja
+1
SJB533
@bas101
Nee, het gaat om Europees Nederland. Daarnaast bestaan de Nederlandse Antillen niet meer als zodanig. Dat zijn nu 3 van de 4 landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden (Aruba, Curaçao en Sint Maarten) en 3 bijzondere gemeenten van het Koninkrijk Nederland (Bonaire, Sint Eustatius en Bonaire, kortgezegd de BES-eilanden).
bas101
@SJB533 leuk om te weten , vroeg mij af welke landen ter wereld tractoren nog rondrijden zonder kenteken , daar schoot mij wellicht de Antillen te binnen voor de rest zou ik niet weten waar tractoren nog geen kenteken plicht hebben , maar volgens mij moeten er wel ergens al dan niet afgelegen gebieden zijn waar dit t geval is.
+1
Massey 2705
@bas101 bij ons in Alberta Canada geen kenteken hoor !
En de andere provincies ook niet naar mijn weten. En Canada is toch een redelijk ontwikkeld land ! Haha
Pieter Buren
@Massey 2705 USA heeft toch ook geen trekkerkenteken?
+1
Massey 2705
@Pieter Buren volgens mij ook niet, nee !
En niemand in de politiek praat er over !! En dat zou ik graag zo houden ! Haha
bio boer
@Pieter Buren volgens mij alleen eu rest van de wereld niet @bas101
NH-Ford
@bio boer Klopt, dit alles is een verplichting vanuit de EU, Nederland is één van de laatsten.
Zullen denk weinig (tot geen?) landen zijn buiten EU met kenteken.
dennisbouter
@NH-Ford ik heb eens even gegoogled en geyoutubt maar mijn englische is very slecht, ik denk dat er toch wel veel landen met een kenteken zijn
Toerdeboer
Heb 2 wkn geleden 3 trekkers en 5 getrokken werktuigen en de shovel aangevraagd. Wel vervelend dat je voor ieder werktuig apart met iDEAL moet betalen. Had 2 dgn later 7 kentekens binnen. Bij 1 trekker het verkeerde nummer doorgegeven. Kreeg netjes melding van dat dit motornummer was en niet het VIN. Van de mesttank heb ik tot nu toe niets gekregen geen mail dat er iets niet klopt maar ook nog geen kenteken. Inmiddels van de andere voertuigen ook een papier met nummer voor vrijwaring bij verkoop
+2
labella
Wat een ellende, wil ik mijn 845xlplus opgeven zeggen ze dat vin nummer niet kan omdat er een O in zit. En dan ook nog alles 1 voor 1 afwerken en telkens na een uur er weer uitgegooid te worden terwijl je net bijna een voertuig ingevoerd hebt.😅
+1
Pieter Buren
@labella is het niet een 0 (nul) ipv een O?
+1
SJB533
@Pieter Buren
JJE zijn de letters idd, daarna cijfers
labella
@SJB533 bedankt ik kon er geen nul in zien, ik dacht dat er JJEO stond.
Corne S
Vorige week vrijdag 12 trekkers aangegeven. Van de 12 stonden er 11 vrij snel in het overzicht van RDW met kentekennummer. Maandag de zelfrijdende hakselaar aangegeven.
Vandaag 10 van de 12 trekkers een tennaamstellingscode (dagtekening 17 nov) en van de hakselaar het kentekenbewijs (dagtekening 18 nov)

Is het normaal dat de tennaamstellingscode eerder komt?
marco2250
@Corne S bij mij zat het tegelijk in de bus zelfs
bas101
Helaas bestaat er toch weer onduidelijkheid over t al dan niet registreren van traktoren tot een maximale breedte van 130 cm , volgens de beslisboom hoeven deze niet geregistreerd te worden , nu kwam er laatst iemand bij mij en die maakte een opmerking dat als er een trekhaak aan zou zitten of dat als je er een aanhanger mee zilt trekken deze wel geregistreerd zou moeten worden ?? wie weet wat hier van waar is?
dennisbouter
@bas101 Motorrijtuigen, waarvoor geen T-rijbewijs vereist is: smaller dan 1,30 mtr., voor
maaien, onkruidbestrijding, vegen, gladheidbestrijding, poepverzameling en heftrucks
smaller dan 1,30 mtr. die niets trekken. Die zijn vrijgesteld met een trekhaak dus gewoon kenteken
bas101
@dennisbouter dus een Babiole vigneron smalsppor minder dan 130cm is verplicht een kenteken te hebben na 31-.12-2021?
dennisbouter
@bas101 ik heb geen idee wat dat is, maar als hij een trekhaak heeft of trekt in de hef moet hij een kenteken hebben.
bas101
@dennisbouter vigneron is wijnbouw tractor, wel vervelend deze onduidelijkheden rond de registratie van tractoren minder dan 130cm breed , zag al dat er enkele Babiole s geregistreerd waren dus daarom vroeg ik t mij af.
Fast Eddy
@bas101

Gewoon alle 2-assige trekkers registreren. Een trekker met hef en/of aftakas moet altijd een kenteken hebben behalve pluktreintjes.
+2
cjw73
@bas101 zou gewoon even contact op nemen met een dealer van dat ding. Die heeft er dagelijks mee te maken en weet vast wel meer.
bas101
@cjw73 dealer heeft hier nooit bestaan
NH-Ford
@bas101 Zo moeilijk is het niet, iets wat is ingericht om te trekken, of wat iets trekt en smaller is dan 130cm (band-band) en openbare weg/terrein komt moet geregistreerd worden.
Iets wat ingericht is om iets te doen, zitmaaier/veegmachine/zuigwagen smaller dan 130 hoeft niet geregistreerd te worden. Wel weer als er een trekhaak aanwezig is.
Een heftruck smaller dan 130 hoeft alleen geregistreerd te worden als deze ook daadwerkelijk iets trekt met de trekhaak.
ambu954
Ik neem aan dat als men het in 2021 aanvraagt en de RDW kan het pas in 2022 afhandelen dat men dan de aanvraag datum uit 2021 hanteert (het is maar zo een vraag ik heb zelf alle kentekens al een paar maand binnen )
labella
Dat wel@ambu954 denk ik maar als je de plaat in 2022 nog niet hebt mag je de weg niet op.
ambu954
@labella kenteken plicht gaat pas in 2025 in toch ? In 2021 kon het tegen geringe kosten vanaf 2022 moet het volgens een keuring voor zover ik het begrepen heb
+2
NH-Ford
@ambu954 je moet kentekenplicht, en kentekenplaatplicht niet door elkaar halen.
Voertuigen tot 25kmh kentekenplicht (dus registreren), plaat pas per 2025 verplicht. Boven 25 kentekenplicht en kentekenplaatplicht. (dus registreren en plaat)
ambu954
@NH-Ford oke dan verkeerd begrepen
NH-Ford
@ambu954 kan gebeuren, en zo zijn er nog veel onduidelijkheden in omloop.
Hoop niet dat daardoor mensen verkeerde dingen doen.
Sommigen kunnen beter hun mond houden, helpen mensen soms verder achteruit dan vooruit.
ambu954
@NH-Ford Slot zit er al op 😄
Fast Eddy
@ambu954

Het kan vrij rap gaan bij gangbare trekkers en werktuigen.
bas101
@ambu954 dat zou je denken maar pas op t blijven ambtenaren , ik zou in ieder geval in 2021 naast de registratie ook de betaling uitvoeren .
+2
NH-Ford
@bas101 Zonder betaling kan registratie ook niet voltooid worden.
Orderdatum komt op datum van registratie, dus 31 december zou prima kunnen, echter zul je dan wel een x aantal dagen moeten wachten tot je pasje er is en weer legaal de weg op mag.
bas101
@NH-Ford dat eerste vroeg ik mij af of mensen wel betaald hadden ,dat laatste is voor mij niet zon probleem alhoewel ik ook al wachttijden van 6 weken en meer heb gehoord
+1
NH-Ford
@bas101 Heb er drie die lopen nog steeds, vanaf Augustus.
labella
@NH-Ford ik heb bijna alles binnen op een ferguson tef 20 en zelfbouw balenwagen na, van die wagen vroegen ze foto's en heb die gemaild maar daarna niets meer gehoord.
+1
ambu954
@bas101 Ik heb gelukkig alles al een paar maand voor elkaar maar vroeg het mij gewoon af dank voor de reactie
+1
bas101
@ambu954 moet er nog 50 , ben al vanaf de zomer bezig maar heb nog niks voor elkaar gekregen
+1
roscho
Quote Reactie van @bas101:
heb nog niks voor elkaar gekregen

Waar zit dat nou precies op vast? Je woont toch in België? Waarom wil je die trekkers in Nederland registreren? Heb je wel een Nederlandse DigiD?
bas101
@roscho juist ja daar zit t op vast ,ik heb digid aangevraagd en gekregen , afgelopen zomer ging t inloggen nog automatisch , maar nu wordt je doorverwezen naar een portaal van de rijksoverheid waar je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt , 1 van die 2 is verloren gegaan en weet ik niet meer , dat is nu de 4e keer , heb geen zin voor de 5e x digid aan te vragen , ga t nu handmatig op papier do r n en dan langs t RDW loket , tenminste dat hoop je fan dat d a t lukt, logisch dat ik in NL wil registreren met enkel 18€ aan kosten, in B en D moet je langs t keuringstation , is veel duurder en omslachtiger .
roscho
Quote Reactie van @bas101:
gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt , 1 van die 2 is verloren gegaan

Dan lijkt het me toch zaak dat je die DigiD eerst in orde maakt. Als je van Nederlandse overheidsdiensten gebruik wilt maken, heb je die steeds nodig: ziektekostenverzekering, voertuigenkentekens, belastingen etc.
Het is me trouwens een raadsel hoe je als Belg een Nederlandse DigiD kunt krijgen.
Verder geldt in Nederland dat je (in Nederland) niet in een buitenlands voertuig mag rijden (enkele uitzonderingen zoals bijv. werk in het buitenland). Ik zou, als Nederlander ook geen Duitse auto in Duitsland kunnen registreren of op naam zetten. Hoe zit dat dan als je als Belg je trekkers in Nederland wilt registreren?
Kortom: voor mij veel raadsels.
bas101
@roscho t is wel mogelijk om als Nederlander in een auto met D kenteken of B kenteken te rijden als je daar woont , in B is t verplicht zelfs en komt de politie controleren of je wel werkelijk op dat adres woont die willen net als de Nederlandse staat de wegenbelasting innen.
roscho
Quote Reactie van @bas101:
t is wel mogelijk om als Nederlander in een auto met D kenteken of B kenteken te rijden als je daar woont

Klopt, ik had ook de toevoeging gegeven "in Nederland". Je mag dus niet, woonachtig in Nederland, met een in Belgie geregistreerde auto rijden (behoudens een paar uitzonderingen). Maar je mag gerust in Portugal een vakantieauto huren en daarin rondrijden met je Nederlandse rijbewijs.
bas101
@roscho juist ja maar een Duitser mag weer niet in Nederland een auto huren met NL KENTEKEN
dennisbouter
@roscho ben ik nou zo dom? , als je in belgie woont kan je toch niet een trekker in nederland op je naam zetten?
roscho
Quote Reactie van @dennisbouter:
ben ik nou zo dom? , als je in belgie woont kan je toch niet een trekker in nederland op je naam zetten?

Ik weet niet of je slim of dom bent en zelfs als je dom bent, zou ik dat niet durven zeggen 😉. In ieder geval mag ik in Nederland niet rijden in een auto die in Duitsland is geregistreerd (behoudens enkele uitzonderingen als werk in Duitsland). Zou ik dat doen, dan loopt Nederland wegenbelasting mis en dat vindt de staat heel erg. Als het om auto's gaat, heb je dus gelijk. Hoe dat met landbouwvoertuigen zit, weet ik niet. Misschien is daar een maas in de wet.
dennisbouter
@roscho wat ik bedoel is je moet toch minimaal een woonadres of bedrijf in nederland hebben om hem te naam te kunnen stellen los van het feit of het wel of niet mag
roscho
@dennisbouter Je hebt helemaal gelijk.
bas101
@roscho ik kreeg vandaag t antwoord van de rdw medewerker in Elsloo waarom jr geen voertuig meer op kenteken kunt zetten als niet bent ingeschreven in de GBA: er werd teveel misbruik van gemaakt door mensen die in een foutief adres in Nederland opgaven en dan met de auto gingen rijden zonder wegenbelasting en verzekering te betalen en de Apk niet naleeffen ,
roscho
Quote Reactie van @bas101:
antwoord van de rdw medewerker in Elsloo

Dat is dan duidelijk. En nu? Kun jij nu niet registreren?
bas101
@roscho zo als de situatie nu is niet , dat betekent dat er van af 1 januari de oldtimer s nutteloos staan te staan
+1
Fast Eddy
@bas101

GV kentekens die al op de trekkers zitten kan je zo aanmelden. Dat schijnt iets sneller te gaan.
bas101
@Fast Eddy lukte mij vandaag althans niet
+1
ambu954
@bas101 Dat is mooi waardeloos Maar ik lees dat je en probleem hebt met inloggen via digid is het dan niet verstandig om je daar even mee te laten helpen of zo ,en toch opnieuw aan te vragen en wachtwoord en gebruikers naam even opschrijven maarja wie ben ik 😄
bas101
@ambu954 dat s t zeker , heb nog in mn achterhoofd t gelazer met de bromfiets kentekens in de 0 ler jaren man man watt een gelazer was dat toen
Koeien boertje
@bas101 als je een auto hebt hoef je toch ook als je naar Nederland gaat geen geel nummerbord.
Je hebt toch Belgisch kenteken.
roscho
Quote Reactie van @Koeien boertje:
als je een auto hebt hoef je toch ook als je naar Nederland gaat geen geel nummerbord.

Dat klopt helemaal. Maar andersom mag ik als Nederlander in Nederland alleen met een buitenlandse auto rijden als je BPM en MRB betaalt.
Uit AD:

(klik om te vergroten)

Bron: AD, 16-01-21
ArieV
@bas101 ben je sind die tijd al DigD aan het aanvragen? Dan wordt het toch eens tijd dat je in Belgie wat voor elkaar maakt. Omdat je in Belgie woont, daarom lukt het niet.... en krijg je geen wachtwoorden. Ook niet voor de 10e keer.
bas101
@ArieV ik kan als buitenland woonachtig zeker wel digid krijgen , die heb ik tot nu toe al 4 x aangevraagd en gekregen g maar dat komt te vervallen als je je wachtwoord of gebruikersnaam vergeten bent
ArieV
@bas101 maar de eerste keer krijg je toch een wachtwoord van die lui? daarna, als je hem geactiveerd hebt, kun je hem veranderen. Dacht ik.. Maar ik laat het altijd mn vrouw regelen. Die is er beter in thuis.
bas101
@ArieV ja dan krijg je die code s , die had ik de eerste en tweede x op een los blaadje geschreven , krijg ik eerst 6 weken later de digid in huis om te activeren , toen was ik in beide gevallen t blaadje verloren , derde x in boekje opgeschreven maar bij activeren vergeten waar ik t opgeschreven had , vierde x digid aangevraagd , kon er eerst automatisch mee inloggen maar sinds de zomer wijzigde rdw de toegangsgegevens weer , waardoor weer wachtwoord en gebruikersnaam gevraagd werde , geprobeerd met de opgeschreven codes in boekje maar dat werkte echter niet ....
ArieV
@bas101 dan toch maar doorzetten, en voor de 5e keer aanvragen!
bas101
@ArieV ik heb al een oplossing gevonden buiten digid om
ArieV
@bas101 fijn! Om de DigiD heen? Of oplossing om te registreren?
+2
bas101
@ArieV ja kan handmatig formulieren indienen aan t loket , had t toch jammer gevonden als ik met mn oldtimer s na 2 januari de weg niet meer o p kan
+1
bartjuh
@bas101 een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen... Een Belg daarin tegen😂😂😂
bas101
@bartjuh de stoot aan de steen deed me niet zeer
weurding
Slot?
bas101
Wat is wijsheid met de kmh registratie ? 25kmh of 40kmh ? het enigste voordeel van de 25h kmh registratie zie ik dat je tot 2025 zonder platen kunt rijden . zover dat nog een voordeel is en je niet elke week door oom agent wordt aangehouden waarom je geen kentekenplaat op de tractor hebt ,,,
+1
roscho
Quote Reactie van @bas101:
25kmh of 40kmh

Je hebt niet zelf de keuze. Je moet de constructiesnelheid van het voertuig opgeven. Doe je dat verkeerd, dan pleeg je dus valsheid in geschrifte. Bij 3 km afwijking, zal er niet moeilijk over worden gedaan, maar wel als je een 50-km trekker registreert als 25 km/h omdat je dat beter uitkomt (voorlopig geen nummerbord, geen APK). En de RDW weet echt wel dat als je een dikke Fendt opgeeft als 25 km/h er ergens iets niet klopt.
Anders wordt het als je daadwerkelijk de constructiesnelheid aanpast, zoals tegenwoordig met de computergestuurde motoren goed te doen is. Zo ken ik een loonbedrijf waar de meeste trekkers >50 liepen, ze hebben nu de hele mikmak aan laten passen, geen enkele trekker loopt daar nu sneller dan 40 en zo zijn ze ook geregistreerd.
bas101
@roscho heb enkel oldtimer s waar er niet 1
sneller loopt als 40 , de meeste rijden 20 25 of 30. Ging erom of je ze later wat harder wilt laten lopen .
+1
BertK
@bas101 De Cub haalt de 10 km voor de wind.
+1
roscho
@bas101 Je moet ze toch per stuk opgeven. Dan kun je toch voor elke trekker de eigen snelheid opgeven?
bas101
@roscho ja logisch
roscho
Quote Reactie van @bas101:
Wat is wijsheid met de kmh registratie ? 25kmh of 40kmh ?

Maar wat is dan precies de bedoeling van deze vraag? Als je toch alles met de correcte snelheid opgeeft, is die vraag dan nog relevant? Of begrijp ik je nu niet goed?
bas101
@roscho zit m in t feit dat een groep mensen de oldtimer tractoren te langzaam vinden en dan een tandwiel set inbouwen opdat deze dan sneller llopen ofwel 40kmh loopt , vraag is of dat nog kan als je 25 op t kenteken hebt staan ?
dennisbouter
@bas101 als er 25 op je kenteken staat en je rijd 35 dan heb je waarschijnlijk een wok melding
varken
dennisbouter
@varken hoezo nee je geeft 25 als constructiesnelheid op en rijd 35 dan rij je 10 km harder dan wat je voertuig technische kan, reken maar op een ja
bas101
@dennisbouter tot 40 hoeft niet gekeurd te worden
dennisbouter
@bas101 als je 40 oppgeeft niet nee als jij 25 op geeft en rijd 35 komt je voertuig niet overeen met je kenteken
roscho
Quote Reactie van @bas101:
40kmh loopt , vraag is of dat nog kan als je 25 op t kenteken hebt staan

Kan wel maar mag niet. Ik denk dat je kenteken dan wordt ingetrokken en dat je zonder keuring niet meer de weg op mag.
Maar als de max. snelheid veranderd is doordat er technisch iets is veranderd, dan heb je toch de constructiesnelheid aangepast? Die nieuwe snelheid dus gewoon opgeven. Ik weet alleen niet of je geen problemen krijgt omdat de trekker is goedgekeurd voor een bepaalde snelheid op de weg.
bas101
@roscho waarschijnlijk dus een snelheidsbekeuring an een wel erg opletten oom agent
+1
TeunFendt
@bas101 Maar of je nou over 3 jaar een plaat moet aanschaffen of nu dat maakt toch niks uit? Alles wordt duurder, dus wanneer de plaat nu 12 euro kost zou dat zomaar 20 kunnen zijn. Waarom zou je hem dan niet gewoon op z'n werkelijke snelheid registreren?
+1
dennisbouter
@bas101 dat zeggen @roscho en ik niet wij zeggen dat je een wok melding krijgt, dan mag je hem bij de rdw aanbieden als hij weer aan de constructiesnelheid voldoet, als je 35 wil zou je dat nu op moeten geven
Heb ook nog even vraagje, opraapwagen en mesttank met bemester is dat nu aanhangwagen of verwisselbaar getrokken uitrustingsstuk?
roscho
@Masseyfergusondriver Ik heb lis.rdw.nl/ even doorgelopen en dan kom ik voor beide op een landbouw- of bosbouwaanhanger.
Moonshine
@roscho Gaat hem om de verhouding leeg gewicht en maximaal toelaatbaar gewicht. Max gewicht mag maximaal drie keer het leeggewicht zijn voor een verwisselbaar uitrustingsstuk .Daarboven is het een aanhanger. Blijft een raar gebeuren aangezien er nergens naar laadvermogens en gewichten wordt gevraagd en reken je een bemester bijvoorbeeld wel of niet mee met leeggewicht.
roscho
Quote Reactie van @Moonshine:
drie keer het leeggewicht zijn voor een verwisselbaar uitrustingsstuk .Daarboven is het een aanhanger.

In het begin van de vragenlijst wordt al gevraagd of het "ding" wielen heeft. Beantwoord je dat positief, dan is het een aanhanger, tenzij (volgende vraag) het niet scharnieren kan t.o.v. de trekker (bijv. ploeg met steunwiel).
Vervolgens de vraag of de aanhanger meer weegt dan 750 kg. Zo niet: niet registreren. Die giertank zal vast zwaarder zijn. Dus wel registreren. Daarna volgt nog de rechtstreekse vraag of het "ding" voldoet aan de definitie van een land- of bosbouwaanhanger. Zo ja, dan registreren. Zo nee: keuring bij RDW.
Zie lis.rdw.nl/.
NH-Ford
@roscho En toch is het wel degelijk een verwisselbaar getrokken uitrustingstuk.
Een opraapwagen snijdt het gras, doet daadwerkelijk iets met het product, bewerkt het.
Zo ook een tank met bemester/snijkast.
Dat is ook de reden dat een opraapwagen en tank aan andere (ruimere) regels kunnen voldoen dan een silagewagen of kipper.
hobbyboer
@NH-Ford en een mestverspeider dan?
NH-Ford
@hobbyboer Voor zover ik weet aanhangwagen.
J asper
@NH-Ford Dus onze tank zonder bemester die ik als uitrusting stuk opgegeven heb is ook fout?🙈🤦🏿‍♂️
NH-Ford
@J asper officieel wel ja haha.. of moet turbovuller opzitten?
Sowieso apart, en voor velen niet te volgen, heeft een tank een hef met hefpennen met splitpennen is je bemester een gedragen werktuig, niet bijhorend bij tank, zitten er bouten met moeren als borging door je hefpennen is het officieel gezien weer één geheel.
J asper
@NH-Ford Nee zit niks op en de hef er achterweg geslepen. Nouja mij wel goed lekker duidelijk is het ineidergeval 🙈 Ze hebben het wel goedgekeurd.
dx11
@NH-Ford en als de silagewagen walsen heeft dan?
NH-Ford
@dx11 Aanhangwagen, is alleen manier van lossen, product wordt er niet anders van. Kipper zelfde, die doet dan met een cilinder.
dx11
@NH-Ford waarom een bemester dan wel? Is toch ook gewoon een manier van de tank legen?
NH-Ford
@dx11 Die heeft een verdeelmolen met snijdende werking.
Wat wij eerder al met TÜV tegenkwamen, komen we nu net zo met RDW tegen.
Als voorbeeld een mestcontainer, is deze een 'gewone' mestcontainer dan is het een R, aanhangwagen. Puur 'transport'/opslag.
Monteren we een turbovuller, snijkast of dergelijke dan is het een werktuig S, deze veranderd het product daadwerkelijk.
Dit is ook de reden dat we voor de TÜV grote, 92m3 containers legaal de weg op krijgen, 3 mtr breed. Tevens zo bij RDW, een werktuig mag 3mtr breed zijn. Een aanhangwagen per 2022 niet meer. (wat TÜV altijd al had)
dx11
@NH-Ford de walsen mengen het product. En verdelen het
NH-Ford
@dx11 Een kipper ook als je hem kipt... Kheb het ook niet bedacht.
Maar voor bestaand materiaal bij de conversie maakt het ook weinig uit, komt per 2022 voor nieuw materieel pas echt onderscheid tussen die twee categorieen.
+1
dx11
@NH-Ford gelukkig. Mijn mesttanks staan al als aanhanger op papier. We zien het allemaal wel
roscho
Quote Reactie van @NH-Ford:
wel degelijk een verwisselbaar getrokken uitrustingstuk.

Ik zie ze beide als een aanhanger om een product te vervoeren, hetzij van boerderij naar land, hetzij van land naar boerderij. Er wordt wel iets met het product gedaan, maar dat is om fatsoenlijk te kunnen laden en lossen op de goede plek. Een snijkast aan een mesttank doet wel iets, maar mest blijft mest.
Althans: zo kijk ik er tegenaan. Maar misschien hebben we hier samen een onduidelijkheid ontdekt.
NH-Ford
@roscho Ik zeg het ook maar zoals een rdw keurmeester het mij verteld.
Immers keurt hij nieuwe machines ook op deze wijze en indeling bij ons.
sjuu
Verwisselbaar uitrustingsstuk
+1
sjuu
Ik heb mijn trekkers gewoon op 50 km gezet, dit halen ze ook. Als ik 40 km had ingevuld en gecontroleerd word krijg ik een wok melding. Nu alleen een boete van 10 km te hard rijden.
dennisbouter
@sjuu dat ligt er aan waarmee je hard rijd, als het met een gronddumper is zal je ook apk gekeurd moeten zijn
sjuu
@dennisbouter mee eens, als veehouder nog niet
dennisbouter
@sjuu alleen ben jij zzp-er en er is al gezegd de agent op straat moet zelf de inschatting maken per gebeurtenis dus ik wens je veel succes met je 50 zonder apk
Sjon
@dennisbouter met een mesttank of opraapwagen mag je alleen naar je eigen land 50 rijden. Daarom begrenzen de loonwerkers hier alle trekkers op 40.
+1
NH-Ford
@Sjon Hoe kom je daar nou weer bij? Je mag helemaal nergens in Nederland harder dan 40 met landbouwvoertuigen die een kenteken hebben.
achterhoeker2
@Sjon Hier voeren ze de trekkers op naar 50.
Tijd is geld
weurding
@achterhoeker2 suc6, dat zal helpen, diesel ook
J asper
@sjuu Niet bang voor apk? Heb hem hier nog niet aangevraagd.
+1
TeunFendt
@J asper Als je je materiaal toch gewoon in orde hebt is die APK toch niet zon ramp? Het is misschien ook wel goed voor dat spul wat allemaal 50 rijdt dat er eens naar wordt gekeken.
+1
sjuu
@J asper nee totaal niet, is straks net als bij auto’s. Apk zit bij een grote beurt. Heb liever dat alles voor elkaar is.
dx11
.
NH-Ford
@dx11 Als het werkelijk verschil gaf hadden ze hem niet toegelaten bij de registratieaanvraag, of hadden ze categorie zelf omgezet.
Raben
Zijn er meer ?. die nadat kenteken verkregen is , een bericht krijgen dat er een dubbele nummer gebruikt is en nu ter controle om foto gevraagd wordt ? had geen fout , dus heb het idee dat RDW steekproeven aan het nemen is , of iemand gebruikt mijn nummer
labella
@Raben Ze vragen toch altijd een foto van het vinnummer? Ze vroegen hier wel een foto van de zijkant van een zelfbouwwagen, nog niks van weer gehoord.
+1
Raben
@labella Had de kentekens al geregeld voordat dat er bij kwam , dus mijn nummers waren zeg maar op goed vertrouwen
NH-Ford
@labella Zelfbouw wordt altijd foto van voertuig gevraagd, na insturen foto wordt normaal gesproken een keer kentenkaart opgestuurd.
+1
PieterA
@Raben dat 2e denk ik
Twentsch Land
Er is een merk dat dezelfde nummers heeft gebruikt ..... de roddel die er over gaat is dat het was om belasting te onderduiken....of dat laatste ook echt op waarheid is weet ik niet.

@Raben
+1
dennisbouter
@Raben stel: jij hebt een nummer opgegeven aan het begin van het jaar en stel ik geef nu datzelfde nummer op met een foto erbij, dan is het heel logische dat jij nu een foto moet aanleveren om aan te tonen dat jou nummer klopt
Raben
@dennisbouter op zich mis mee dat er gecontroleerd wordt , of steekproef wordt gehouden , maar vroeg me zo even af waarom en of er meer zijn
dennisbouter
@Raben steekproef lijkt mij niet, ik ga er vanuit dat dit het verhaal is,
Raben
@dennisbouter Is trouwens wel van een bekend merk , geen eigenbouw
Onder welke categorie valt een shovel? Heb hier een atlas mobiele kraan die had al een gv kenteken bij aankoop, die staat als mmbs op kenteken.
NH-Ford
@Masseyfergusondriver MMBS en daar als omschrijving shovel/wiellader kiezen.
@NH-Ford bedankt! Ga ik dat proberen. Straks nog met het lastigste aan de gang, zelfbouw. Ben benieuwd hoe dat gaat. Nog tips? Hoeveel cijfers moet het nummer hebben? Gaat het nagenoeg allemaal goed, of ook veel afwijzingen?
ambu954
@Masseyfergusondriver Zelf bouw is makkelijk ik heb 4 letters en 6 cijfers (geen 0 of o gebruiken ) gedaan dat er inslaan daar een foto van maken en dat opsturen .Dan krijg je en mail met de vraag om nogmaals de foto van het nr en een foto van het geheel te sturen . Bij mij en 2 kennissen was het in 4 dagen klaar
PieterA
@Masseyfergusondriver Alleen een typenummer op een leeg typeplaatje zetten. Ik heb gewoon mijn postcode aangevuld met 0001 tot en met 0006. Binnen 4 weken had ik het binnen.
RooieRood
@PieterA hier gewoon in het frame geslagen,tot nu toe elke keer geaccepteerd
+1
ambu954
@RooieRood Zo hebben wij het ook gedaan een type plaatje is niet nodig
@PieterA @ambu954 @RooieRood Bedankt! ik ga er mee aan de slag.
weurding
Als je aanhanger hebt die je rijdt met volgplaat, dus max 25, maar je rijdt er 20 km u mee, kun je dan een boete krijgen als trekkend voertuig wel 40 wil? Klinkt me zeer onlogisch, hoorde ik vandaag iemand beweren
+1
bas101
@weurding ik vroeg mij ook af maar dan als je aanhanger rijdt met 25kmh witte volgplaat en je tractor is er eentje met 40kmh registratie , lijkt me dan dat je gewoon max 25kmh moet aanhouden
+2
weurding
@bas101 ja, dat dacht ik ook, lijkt me raar, als die aanhanger een volgplaat heeft is het gewoon max 25, ook al kan trekker sneller
bas101
@weurding vervelend dat de staat allerlei verschillende snelheden heeft bedacht , tractor tot 6kmh geen registratie , tot 25kmh aanhanger geen registratie , tot 40kmh geen apk etc
Twentsch Land
Tot 40 geen apk !

Of is het vanaf 41 apk ? Dus 40 geen apk.

@bas101
bas101
@Twentsch Land ja dat schreef ik , tot of tot en met wil ik af zijn
+1
hobbyboer
@Twentsch Land vanaf 40,01 heb ik ooit ergens gelezen.
Of het klopt??

Ik heb nog even overwogen om constuctiesnelheid 39 op te geven voor als ooit de 40 km trekkers ook aan de apk moeten.
Of een hogere wegenbelasting vanaf 40.
Vanaf 50 km/h hoogste tarief????
+1
NH-Ford
@hobbyboer t/m 40 is geen apk plicht, vanaf 40,1 is apk plichtig
+1
Twentsch Land
Heb zelf de trekker op 38 km gezet@hobbyboer
weurding
@bas101 gaat me er gewoon om dat ik met mijn oude 4 wieler kar van 1972 ook gewoon achter een claas mag hebben die 50 wil maar niet de 25 overschrijd
bas101
@weurding ja die vraag had ik dus ook met mn Man 4R2 uit 1959 ,registreren als 25 of 40 lijkt me dat je gewoon die aanhanger er achter kan hangen maar dan niet sneller als 25km mag rijden , vraag mij tevens af hoeveel tolerantie er in t nieuwe jaar gehanteerd gaat worden , de nieuwe regelgeving lijkt me meer werk voor de politie die de handen al vol heeft ; als overheid had ik gewoon alles tot 35kmh vrijgesteld van apk en kenteken plicht ,
+4
varken
@bas101
Dat doen ze niet, dit hele systeem is juist ze gemaakt om bas101 in Nederland te houden in de winter
bas101
@varken super goed
+1
NH-Ford
@weurding Dat mag zoals jij zegt.
Vergelijk het met je auto, je mag op de snelweg 100, je auto kan 300, een kar mag 90 (90 toch...).
Kunt ook machines hebben met een eigen kenteken waarbij maximale constructiesnelheid bijv 30 is, dat geld dus.
Bij twee aanhangers achter elkaar moet altijd degene met laagste constructiesnelheid achteraan.
J asper
@NH-Ford onder de 750 kg hoeft toch ook geen kenteken? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
varken
@J asper
Autoaanhanger ook neit, dus lijkt mij niet idd
« Terug naar discussielijst

De beste boeren staan aan wal

De agrarische sector staat bol van de ontwikkelingen. Op boeren.online worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!